کوهنوردان ایل باصری به‌ چهارمین قله بلند ایران صعود کردند

گروهی از کوهنوردان عشایر ایل باصری موفق شدند قله ۴ هزار و ۵۰۱ متری کرمان را با شعار (طبیعت سرسبز ، محیط زیست سالم، ارمغان ما به نسل های آینده است )، در اردیبهشت ماه سال جاری، فتح کنند.

به گزارش ایران ریپورتس98، در این گروه کوهنوردی، مهرزاد امیدوار ، غلام رضا زمردی به همراه برادران اکبرزاده ، خداخواست اکبرزاده ، ناصر اکبرزاده ، میثم اکبرزاده ، محمدهادی اکبرزاده و مهدی اکبرزاده شرکت داشتند.

کوه هزار، یا هزاران کوهی است در استان کرمان که در شهرستان کرمان واقع شده و بلندترین قله استان کرمان می‌باشد. ارتفاع آن ۴۵۰۱ متر برآورد شده است. وجه تسمیه نام کوه به دلیل فراواني وجود گياهان معطر و داروئي گوناگوني است كه قبلا به هزارگياه معروف بوده و وجود بلبلان خوش آواز در کوهپایه آن می باشد. کوه هزار، به دلیل داشتن هزار نوع گیاه گوناگون، هزار نامیده شده است. و چهارمین کوه بزرگ ایران و مرتفع‌ترین قله جنوب کشور است.

شایان ذکر است پیش از این نیز در مردادماه سال گذشته برادران اکبرزاده توانسته بودند قله دماوند را با شعار طبیعت سالم، اندیشه سالم و زندگی سالم و با نصب پرچمی به نام ایل باصری، صعود و در سابقه ورزشی خود ثبت نمایند .

باشد که شاهد صعود های بین المللی این برادران و این گروه باشیم…

خبرنگار: مسعود احمدی

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.