کارشناسان خبره در کنار ابراهیم عزیزی؛ تشکیل 7کارگروه مشورتی تخصصی برای طرح قوانین کارآمد در مجلس

نماینده شیراز و زرقان در مجلس یازدهم با تاکید بر ضرورت تخصصی شدن قوانین، از تشکیل 7کارگروه و 45کمیته تخصصی مشورتی در کنار خود، در این عرصه خبر داد.

به گزارش ایران ریپورتس98، ابراهیم عزیزی در جمع کارشناسان کارگروه اقتصاد، عمران و انرژی با بیان اینکه در حوزه قانون گزاری برای تخصصی شدن قوانین باید از متخصصان و دانش روز آنها استفاده کرد، افزود: به همین منظور برای وضع قوانین کارآمد و ارائه طرح های گره گشا 7 کارگروه و ۴۵ کمیته تخصصی جهت مشورت با کارشناسان و مدیران با تجربه تشکیل شده است.

عزیزی افزود: تاکنون قوانین بسیاری در ادوار مجلس وضع شده اما با وجود آن، هنوز قوانین کامل و کارآمد نیستند.

عزیزی ادامه داد ؛ عدم استفاده مناسب از کارشناسان و متخصصان امر در قانون گزاری را می توان یک دلیل مهم در وضع قوانین ناکارآمد قلمداد کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در بیشتر موارد، قوانین از بالا به پایین دیده شده است، تصریح کرد: امروز نیاز است متخصصان و کارشناسان که در میدان های مختلف درگیر با مشکلات و معضلات هستند، در رفع این مشکلات به کمک نمایندگان آمده و نقش آفرین باشند.

او خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود قوانین بسیار، هنوز در حوزه های مختلف خلاء قوانین وجود دارد که نشان از عدم وضع قوانین راهگشا و کارگشا برای رفع موانع در کشور است.

عزیزی افزود: با توجه به خلاء مذکور و به دلیل آنکه بتوانیم در حوزه قانون گزاری تخصصی تر عمل کنیم، با ایجاد۷ کارگروه تخصصی دانش بنیان و ۴۵ کمیته در کنار این کارگروه ها که با حضور کارشناسان علمی، تجربی و مدیران توانمند تشکیل شده، بنا داریم اقدامات واقعی و مناسبی را در این حوزه انجام دهیم.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم در پایان هدف از تشکیل این کارگروه های تخصصی مشورتی را استفاده از ظرفیتهای علمی و تجربی عنوان کرد و گفت: امید است با تشکیل این کارگروهها، با سرعت مناسب تری در جهت رفع مشکلات و وضع قوانین کارامد برای مردم اقدام کنیم.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.