چرخ صنعت بچرخد اما نه قیمت آسیب دیدن مردم

منتخب مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس یازدهم گفت: در تصمیم گیری برای حل مشکل آب شهرک صنعتی و روستاهای اطراف، مردم باید در اولویت قرار گیرند.

به گزارش ایران ریپورتس98، ابراهیم عزیزی در نشستی که به  منظور پیگیری رفع مشکلات آب روستاهای بخش مرکزی با مدیران شرکت شهرک های صنعتی فارس برگزار شد، در ابتدا با اشاره به اینکه ادامه حرکت بزرگ انقلاب اسلامی، بدون مردم هیچ معنا و مفهومی ندارد، اظهار داشت: همه تصمیمات باید منتهی به رضایت مندی مردم شود.

او افزود: مسوولان کشور نیز در تصمیمات خود حتما باید مردم را با تمام ظرفیت ها مورد توجه و عنایت قرار دهند چراکه اگر در این معادلات مردم حذف شوند، هیچ خیر و برکت و پیشرفتی از کارها حاصل نخواهد شد.

عزیزی مشخصا به موضوع مشکل آب شهرک صنعتی شیراز اشاره کرد و گفت: ما برای رفع مشکل کم آبی شهرک و روستاهای اطراف آن نیازمند به یک فرمول جامع برای رسیدن به یک توافق مطلوب بین مردم و شهرک صنعتی هستیم.

این منتخب در مجلس یازدهم خطاب به مسوولان شهرک صنعتی شیراز بیان کرد: نگاه حاکم در شهرک صنعتی باید مردم محور باشد؛ یعنی مردم اصل و اساس تصمیمات باشند ضمن اینکه چرخ صنعت نیز بچرخد اما نه به قیمت آسیب دیدن مردم.

او تاکید کرد: احساس مردم از ایجاد شهرک صنعتی یا منطقه ویژه اقتصادی باید این باشد که نعمتی به زندگی آنها افزوده شده؛ یعنی مردم باید احساس کنند که شهرک صنعتی برای آنها دستاورد داشته است اما وقتی مردم ببینند که این شهرک هیچ کمکی به بهبود زندگی آنها نخواهد کرد و حتی منابع شرب آنها را نیز خواهد گرفت، طبیعی است که همکاری آنها مشتاقانه نخواهد بود.

عزیزی افزود: وجود شهرک صنعتی شیراز نیز باید ، فرصتی برای ساکنان منطقه ایجاد کند و این یعنی حل مشکل دوسویه شهرک صنعتی و مردم؛ یعنی با اضافه شدن هر واحد صنعتی، به رفاه آنها نیز افزوده شود.

او با بیان اینکه نگاه به صنعت را باید یک نگاه جدی دانست، ادامه داد: آب شیراز باید از خارج شهرستان تامین شود نه از چاههای آب و در این راستا انتقال آب از منابع نزدیک مانند سد تنگ سرخ،میرزای شیرازی، شش پیر، سد درودزن و…، این بهترین و موثر ترین راه هست که البته طی پیگیری های قبلی درحال ارائه راه کارهای مناسب برای رفع مشکل آب این مناطق صنعتی و مردم  نیز هستیم.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.