پیشرفت ۱۰۰ درصدی پروژه‌های صنعتی اقتصاد مقاومتی در فارس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به پیشرفت ۱۰۰ درصدی تعداد ۵ پروژه صنعتی شاخص استان در قالب کارگروه اقتصاد مقاومتی گفت: این پروژه‌ها اغلب در صنایع آلومینیوم، کربنات سدیم، سیما، آهن اسفنجی، تجهیزات پالایشگاهی به صورت نوآورانه و دانش بنیان در حال بهره برداری است.

به گزارش ایران ریپورتس98، حمیدرضا ایزدی بیان کرد: تعداد ۸ پروژه شاخص صنعتی استان در قالب پروژهپهای اقتصاد مقاومتی به طور متوسط ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که برخی از پروژه‌ها آماده افتتاح رسمی با حضور مقامات کشوری و استانی است.

او میزان سرمایه گذاری برای این پروژه‌های صنعتی را افزون بر ۳۱۰ هزار میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: با بهره برداری از این ۸ پروژه برای ۵۰۰۰  نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین از وجود تعداد ۳۵۰ پروژه صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان  خبر داد و گفت: برخی از این پروژه‌های صنعتی از چند سال پیش جواز تاسیس دریافت کرده‌اند و در حال احداث و مهیا کردن تاسیسات،ابنیه و ماشین‌آلات هستند.

به گفته ایزدی، بزودی افتتاح کارخانه آلومینیوم جنوب از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در  محل کارخانه در شهرستان لامرد استان فارس انجام می‌شود.

او ادامه داد: طرح آلومینیوم جنوب یکی از بزرگترین طرح ث‌های تولیدی بخش آلومینیوم در کشور است که با هدف رفع نیازهای داخلی و توسعه صادرات و به ویژه محرومیت زدایی باعث ایجاد اشتغالی بالغ بر ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در فاز نهایی خواهد شد.در حال حاضر میزان اشتغال جهت تولیدات فعلی ۵۰۰ نفر،که با افزایش ظرفیت تولید به ۱۰۰ هزار تن  منجر به اشتغال ۷۵۰  نفر می‌شود.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان فارس یادآور شد: اجرای طرح شمش آلومینیوم بستری مناسب در راستای تامین مواد اولیه (شمش) برای اجرای صنایع پایین دستی از جمله قطعات آلومینیوم، قطعات اتومبیل سازی، فویل‌ها و لوازم خانگی و سایر صنایع  مصرف داخلی است.

 انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.