پیام تبریک مسئولین و شخصیت‌های استان فارس به مناسبت روز خبرنگار

مسئولین و شخصیت‌های استان فارس در پیام هایی جداگانه 17 مردادماه، روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفتند.

به گزارش ایران ریپورتس98، متن پیام مسئولین و شخصیت های استان فارس به شرح زیر می باشد:

پیام استاندار فارس به مناسبت روزخبرنگار

متن پیام دکتر عنایت الله رحیمی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم هفدهم مرداد، روز خبرنگار، روز ارج نهادن به تلاش طلایه داران ارتباط و آگاهی و روز تاکیدبر مرزهای اخلاق حرفه ای اطلاع رسانی؛ «درست انگاری، دقت و امانتداری» است. خبرنگاران متعهد با عنایت به اخلاق حرفه ای، به یقین، آیینه داران آگاهی و شفافیت هستند که در جهت احقاق حقوق شهروندی، به رسالت خویش اهتمام جدی دارند و در تنظیم و انتقال خبر، هیچگاه سرعت را فدای صحت و دقت نمی سازند و حق طلبی، حق گویی و امانت داری را سرلوحه کار خود قرار می دهند. خوشبختانه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به ویژه خبرنگاران محترم با درک موقعیت حساس و حیاتی در برهه های مختلف ازجمله در تلخ کامی بروز و شیوع کروناویروس، به رسالت آگاهی بخشی و امیدآفرینی خود عمل کردند و در همراهی با مردم و مسئولین، به خوبی پیام رسانی و روشنگری نمودند. اینجانب ضمن تبریک روز خبرنگار، صمیمانه سپاسگزار همکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و بذل محبت خبرنگاران محترم هستم و برای تمام عزیزانی که در جهت خبررسانی، آگاهی بخشی و امیدآفرینی، بذل عنایت و نقش آفرینی می نمایند، توفیق و تندرستی را از خداوند بزرگ خواهانم.

عنایت اله رحیمی؛ استاندار فارس

شهردار شیراز روز خبرنگار را تبریک گفت

شهردار شیراز در پیامی، فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به اصحاب رسانه که شغل، قلم و هنرشان را در راه ساختن شهری آبادتر و شهروندانی آگاه تر به کار می گیرند، تبریک گفت.

در متن پیام مهندس حیدر اسکندرپور آمده است: «شیراز جنت تراز، شهر همواره ایستاده بر قله فرهنگ و ادب «راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکرشکن شیرین گفتاری» دارد که با زبان قلم و تصویر شهر امروز را توصیف و با نگاه تیزبین خود افق های آینده را برای رسیدن به شهری بهتر ترسیم کنند. روز خبرنگار فرصتی است برای تکریم بلنداندیشانی که شغل، قلم و هنرشان را در راه ساختن شهری آبادتر و شهروندانی آگاه تر به کار می گیرند.

همچنین ۱۷ مرداد همواره یادآور تلاش های خبرنگاران و عکاسانی است که هرگز شیراز را در بزنگاه‌های حساس رها نکرده اند. امروز نیز در دوران همه گیری بیماری کرونا سلامت شهروندان در اولویت فعالیت های رسانه ای قرار گرفته و اصحاب رسانه نیز قلم های توانا و نگاه مسئولیت پذیر خود را در مسیر آگاهی رسانی اجتماعی برای عبور از این روزهای سخت به کار گرفته اند.

سپاسگزار اصحاب خستگی ناپذیر رسانه در عرصه مدیریت شهری هستم. قلمتان مانا؛ ۱۷ مرداد روز خبرنگار بر شما مبارک باد.»

حیدر اسکندرپور؛ شهردار شیراز

پیام تبریک سپاه فجر به مناسبت 17 مردادماه

هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت شهید محمود‌ صارمی و روز خبرنگار فرصت مناسبی برای تجلیل از خبرنگاران متعهّد و رسانه‌های انقلابی است که در راستای رسالت مهم اطلاع رسانی، آگاهی ‌بخشی و بصیرت بخشی فعالیت می کنند و بی‌گمان راویان صادق منشِ جامعه خبری کشور از جمله ستون‌ها و اجزای مهم تشکیل دهنده عنصر درخشانی به نام ایرانِ انقلاب اسلامی هستند.
امروز اصحاب رسانه و خبرنگاران ایران اسلامی از بازیگران موثر در تبدیل تهدیدها به فرصت های تاریخی و طلایی به شمار می‌روند و به رغم تلاش های خصمانه سرمایه داری غرب و امپراطور رسانه ای سلطه، پژواک وحدت و یکپارچگی ایرانیان در صیانت از مصالح، منافع و امنیت ملی و حمایت و همراهی معنادار مردم با انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و مدافع نظام و میهن اسلامی را در سراسر جهان طنین انداز و با نااُمید سازی معاندین داخلی و خارجی، آزادیخواهان و حق طلبان عالم را با گفتمان انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت ضد صهیونیسم همگام ساخته اند.
بدون شک مستند سازی و انعکاس اخبار فعالیت های گروه های جهادی و خیرین در رزمایش سراسری کمک مومنانه و بخصوص ثبت تلاش های خالصانه و ایثار کادر بهداشت و درمان کشور در مقابله با بیماری کرونا یکی از نقاط درخشان در کارنامه رسانه های متعهد کشور است که برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار خواهد ماند.
سپاه فجر استان فارس ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و تبریک فرارسیدن روز خبرنگار به آحاد خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان و کشور از تلاش های ماندگار و تاثیرگذار آنان در انعکاس صادقانه اخبار و ثبت کارکردها و توانمندی های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر می نماید.

 

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز روز خبرنگار را تبریک گفت

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید محمود صارمی، ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

 

در متن پیام دکتر حمید جورکش آمده است: «خبرنگاران به واژه ها جان و عکاسان به لحظه ها ماندگاری می بخشند تا رسانه ها بال پرواز به سمت دانایی، هوشیاری، امید و آگاهی را برای مردم فراهم کنند.
روز خبرنگار یادآور مجاهدت خبرنگارانی است که جان در کف اخلاص گذاشتند تا رسالت خود را به سرانجام رسانند، خبرنگارانی که به رسالت خطیر خود در عرصه اطلاع رسانی ایمان دارند، دانستن را حق مردم می دانند و با رعایت اخلاق حرفه ای، در جهت نهادینه شدن حقوق شهروندی و تنویر افکار عمومی تلاش می کنند.

این روز برگ زرینی از تقویم رسانه و فرصتی برای ارج نهادن به قداست قلم و تلاش و مسئولیت خبرنگاران به عنوان پرچمداران وادی قلم و آگاهی رسانی به جامعه است. اصحاب رسانه چشم بینا، گوش شنوا و دیده‌بان شهر هستند، اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز نیز مشتاق همفکری و همیاری با اصحاب رسانه که هدفشان دلسوزی و خدمت به شهر است، می باشد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید محمود صارمی، روز خبرنگار را به همه تلاشگران خستگی ناپذیر این عرصه تبریک گفته و از همه آن هایی که خدمات نیروهای مجموعه شهرداری شیراز را به گوش شهروندان می رسانند یا با انتقادات سازنده و اصولی خود، زمینه بهبود خدمت رسانی به مردم را فراهم می‌کنند، سپاسگزارم. از خداوند متعال اندیشه پایدار و قلم ماندگار برایتان آرزومندم.»

حمید جورکش؛ مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز

 

بیانیه سازمان بسیج رسانه سپاه فجر استان فارس بمناسبت روز خبرنگار

سازمان بسیج رسانه سپاه فجر استان فارس به مناسبت روز خبرنگار بیانیه ای به این شرح صادر کرد:

 17 مرداد ماه یادآور شجاعت و از جان گذشتگی خبرنگاری است که توسط عوامل منحوس و متعصب تکفیری به شهادت رسید و اما این شهادت هیچگاه باعث از بین رفتن یا حتی ذره ای کاستن از آرمانها و اندیشه های والای  هم قطاران ارزشی ایشان نگردید و تبدیل به سنگ بنای رویشی نوین در اندیشه های ظلم ستیزانه آنان گردید.

 یاد و خاطره شهید والامقام محمود صارمی و سایر شهدای شامخ عرصه رسانه نظیر شهید رهبر ، شهید مصطفائی ، شهید نوبهار ، شهید مصلی نژاد و سایر عزیزان که رضوان الهی گوارایشان باد را گرامی می داریم و بهترین تبریک ها و شادباش ها را تقدیم تمامی عزیزانی می کنیم که در حوزه مهم و راهبردی اطلاع رسانی ،با عشق و علاقه وافر و ستودنی حرفه ای بودن و حرفه ای عمل کردن را برای خود مقدس دانسته و برای پاسداری از آن چه بسا متحمل رنج هایی نیز گردیده اند.

 امروز جهادگران عرصه رسانه و این افسران جنگ نرم جبهه اسلام نیازمند توجه جدی مسئولان ذیربط در بحث معیشتی ، درمانی و غیره می باشند ،اقدامی که دیگر باید از پوسته ی شعار خارج و به فعل برسد و این اقدام قطعا نیازمند تفکر و عمل انقلابی توسط مدیران انقلابی می باشد !

 خبرنگار و عکاس همان کسی است که در سخترین شرایط  سخت و نفس گیر بیماری کرونا دوشادوش عزیزان زحمتکش عرصه بهداشت و درمان در انتقال اخبار و تصاویر از جان خود مایه گذاشتند و می گذارند ، آری اینها از جنس کسانی هستند که برای باز شدن معبر جان پاک خود را فدای آرمانها و سایر هم نوعان خود می کنند.

 سازمان بسیج رسانه مفتخر است به اینکه اعلام نماید خادم انسانهایی است که از جنس فرشته اند و به همین خاطر بر خود می بالیم و از همراهی و همکاری صادقانه و صمیمانه شما اصحاب محترم رسانه های مکتوب و برخط استان فارس که پرچم دار امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شایسته به مرم عزیز این سرزمینید سپاسگذاریم و توفیق خدمت به اسلام و مسلمین و نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت منویات مقام معظم رهبری ،سلامتی خود و خانواده محترمتان را از خداوند متعال خواستاریم.

 

متن پیام تبریک مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید به مناسبت روز خبرنگار

بر خود لازم می‌دانیم از تمامی فعالان حوزه رسانه که با هدف روشنگری، مسئولیت مهم آگاهی‌بخشی به جامعه را برعهده دارند و متعهدانه وجود خویش را چراغ راه جامعه کرده اند صمیمانه تشکر و قدردانی نماییم. بی‌گمان افزایش آگاهی عمومی جامعه در حفاظت و  صیانت از میراث فرهنگی و حمایت از بهره برداری از این گنجینه های گرانبها در صنعت گردشگری پایدار، رسالت شما اهالی رسانه است که با همکاری پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در پیشبرد اهداف ذاتی حوزه میراث فرهنگی تسهیل و میسر خواهد شد.

خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه‌اند و نقدهای اصحاب رسانه به عنوان ناظران و چشمان جامعه، بهترین کمک به شناخت نقاط قوت و تلاش برای بهبود نقاط ضعف است.

امید است در عرصه خبر حافظ میراث گرانبهای این سرزمین کهن ایران اسلامی باشید.

حمید فدایی؛ مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید

 

رئیس اتاق بازرگانی فارس روز خبرنگار را به فعالان عرصه رسانه و اطلاع رسانی تبریک گفت

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی فارس همزمان با ۱۷ مرداد روز خبرنگار، این روز را به فعالان عرصه رسانه و اطلاع رسانی استان فارس تبریک گفت.

متن پیام مهندس رازقی رئیس اتاق بازرگانی فارس به مناسبت روز خبرنگار به شرح زیر است: تعیین یک روز در سال به نام خبرنگار فرصتی برای قدردانی و ارج نهادن به تلاش های شایسته اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران است. در شرایطی که کشور با مشکلات فراوانی به ویژه در عرصه اقتصادی روبرو است اقدام اصحاب رسانه و خبرنگاران به ویژه خبرنگاران حوزه اقتصاد در راستای بلوغ اقتصادی، جهش تولید و رونق کسب و کار گامی مهم در تحقق اقتصاد بدون وابستگی به نفت است.

خبرنگاری و فعالیت در رسانه رسالتی عظیم و خطیر است که نیاز به انسان های حرفه ای، متعهد و مسئولیت پذیر دارد و جای خرسندی ست که فعالان رسانه ما با برخورداری از اخلاق حرفه ای و اعتماد عمومی در دوران های مختلف کشور به فراخور موقعیت ها توانسته اند حضور موثر و پر افتخاری داشته باشند.

در شرایط کنونی که کشور به ویژه در بخش اقتصاد در شرایط حساسی قرار دارد و در سالجاری نیز که به دلیل حضور نامبارک ویروس کرونا شاهد تنگ تر شدن عرصه اقتصاد ملی هستیم مردم بیش از پیش نیازمند اطلاعات جامع، دقیق و صحیح از رسانه ها هستند و یکی از اصلی ترین نیازهایمان برای گذر از این دوران سخت حضور خبرنگارانی با اصالت، تیزهوش، پویا و متعهد است تا بتوانیم با آگاهی بخشی صحیح فضای عمومی جامعه و اصلاح سیاست ها و مقررات و رویه های اجرایی ناظر بر کسب و کار چرخ اقتصاد را فعال نگه داشته و موانع را پشت سر بگذاریم.

به همین مناسبت هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار بهانه ای است تا ضمن قدردانی از زحمات تلاشگران و فعالین این عرصه که با پشتکار بی وقفه برای تعالی استان فارس و میهن اسلامی گام بر می دارند، تا فضای مساعدتری برای بهبود فضای کسب و کار استان و افزایش سهم اقتصاد فارس در تولید ناخالص داخلی کشور فراهم آید، تشکر و قدردانی کنیم. موفق و مؤید باشید.

جمال رازقی؛ رئیس اتاق بازرگانی فارس

پیام تبریک فرماندار ارسنجان به مناسبت روز خبرنگار

سلام و درود خدا بر تمامی وقایع‌ نگارانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس می‏دارند

 و خامه خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی‏گیرند.

سلام و درود خدا بر تمامی خبرنگاران شهید که قلم را سلاح خویش و رسانه را سنگر دفاع از استقلال و آزادی و مقابله با زرمندان و زورمندان بریده از انسانیت و قدرت‌های سلطه ‏گر جهانی قرار دادند و در این راه پرافتخار به لقاء محبوب رسیدند.

خبرنگار باید بداند و می‏داند که آن کس که آگاه‏تر است مسؤول‏ تر است.چه احساسی بهتر از این که در جمع همشهریان ارسنجانی خبرنگاران با مسئولیت، خبره و پیش کسوتی هستند که آرامش افکار عمومی را تامین می‌کنند و به موقع و با قلم شیوا ودلنشین می‌نویسند، انتقاد می‌کنند، و مطالبه گر واقعی شهروندان مهر افرین و دلسوز ارسنجان هستند روز تک تک اهالی رسانه در صف اول خبر نگاران، روزنامه نگاران، مدیران روابط عمومی که علاوه بر مسئولیت‌های اداری وظیفه خبر نگاری را عهده دار هستند تبریک گفته و از خداوند توانا برایشان ارزوی سعادت و بهروزی دارم

محمد باقر کاظمی؛ فرماندار شهرستان ارسنجان

پیام مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و‌نوجوانان فارس به مناسبت روز خبرنگار

به نام خدا

در جامعه‌ای که اطلاعات با سرعت حیرت‌آوری در حال انتشار و انتقال است، جایگاه خبر و خبرنگار بیش از پیش نمود پیدا می‌کند و وظیفه‌ی خطیر اصحاب رسانه را به جامعه مخاطب یادآور می‌شود. وظیفه‌ای که در این ایام شیوع ویروس کرونا  سنگین‌تر شده و خبرنگاران نیز به عنوان خط مقدم اطلاع‌رسانی در عرصه‌ی سلامت و با حضور در نشست‌‌های مختلف در کنار کادر پر تلاش درمان،  با احساس مسوولیت سعی می‌کنند افراد را نسبت به وظایفشان در این عرصه آگاه و آشنا کنند تا سلامت را به جامعه برگردانند.

هفده مرداد بهانه ای است برای قدردانی از تلاش همه خبرنگاران متعهد و متخصصی که رهرو خبرنگار شهید محمود صارمی هستند؛ ضمن گرامیداشت یاد و نام این شهید، به همه‌ی سخت‌کوشان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی که با قلم و قدم به دنبال حق طلبی، حقیقت‌جویی و روشنگری هستند خدا قوت می‌گوییم و زحماتشان را ارج می‌نهیم.

برای همه‌ی خبرنگاران، روزهای خوب، سلامت و سربلندی در راه انجام رسالت خطیر آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی آرزومندیم. 

زهرا افتخاری؛ مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس

پیام تبریک روابط عمومی دانشگاه شیراز به مناسبت روز خبرنگار

« ن والقم و مایسطرون: سوگند به قلم و آنچه می‌نگارد».

۱۷ مردادماه، در تقویم رسمی کشور، «روز خبرنگار» نامگذاری شده است. بی‌شک دستیابی به قله‌های رفیع موفقیت و سعادت کشور، جز با صداقت و مجاهدت اصحاب قلم محقق نمی‌شود و خبرنگاران به‌مثابه‌ی سفیران عرصه‌ی دانایی و روایتگران صادق و امین مردم، نقشی بی‌بدیل در افزایش سطح آگاهی و تقویت امید، نشاط و بالندگی در جامعه ایفا می‌کنند.

اهمیت ارتباط و همکاری اهالی رسانه با خانواده‌ی بزرگ آموزش عالی در جامعه دوچندان است؛ چراکه از یکسو با اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف و مناسب دستاورد‌های دانشگاه و مراکز آموزش عالی به جامعه، مردم را از امکانات و موفقیت‌های دانشگاه آگاه می‌سازند و از سوی دیگر، با داده‌پردازی از نیازهای جامعه و مطالبات مردمی به جامعه‌ی علمی و دانشگاهی کشور، پیوند مستحکمی میان دانشگاه و جامعه برقرار می‌نمایند که نتیجه‌ی آن بهبود شرایط کشور است.

دانشگاه شیراز هماره سپاسگزار خانواده‌ی بزرگ رسانه است که مشارکتی سزامند و نقشی مؤثر و کارساز در بازتاب اخبار و دستاوردهای دانشگاه و پیوند آن با جامعه داشته‌اند. روز خبرنگار فرصت مغتنمی است تا بدین‌ بهانه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای خبرنگار و تبریک این روز به خبرنگاران عزیز، باری دیگر از زحمات بی‌شائبه‌ی این گرامیان تقدیر نماییم.

بهروزی، سربلندی و تداوم فعالیت و توفیق روزافزون همگان را از خداوند متعال خواستاریم.

پیام تبریک رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس به مناسبت روز خبرنگار

دکتر حبیب دانش منش ؛ رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان فارس ، در پیامی ضمن گرامی داشت سالروز شهادت شهید صارمی ، فرا رسیدن روز خبرنگار (۱۷مرداد)را به اصحاب رسانه ، مطبوعات و خبرنگاران به ویژه خبرنگاران فعال در عرصه علم ، فرهنگ و پژوهش تبریک گفت.
 در متن پیام تبریک ایشان آمده است: 
                                                        بسم الله الرحمن الرحیم


“ون و القلم و مایسطرون”سوگند به قلم و آنچه می نویسد.


بی تردید بخشی از رشد و ارتقاء سطح عمومی اطلاعات و فرهنگ جامعه مرهون خدمات جامعه خبرنگاران است. ۱۷ مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی(خبرنگار شهید)یادآور تلاش بی وقفه خبرنگاران آگاه و وظیفه شناسی است که همواره با سلاح قلم و با حفظ قداست و رسالت والای آن در جامعه می کوشند.
اینجانب فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار را ارج نهاده و به همه صاحبان اندیشه و قلم،خبرنگاران،نویسندگان و روزنامه نگاران به ویژه خبرنگاران فعال عرصه علم، فرهنگ و پژوهش تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
امید است تا با یاری شما نگهبانان آیه شریفه(ون و القلم و مایسطرون)گامی استوار برای ارتقای کیفیت نظام آموزش مهارتی برداریم.
از خداوند متعال عزت، سلامتی، توفیق و سربلندی را برای تمامی دست اندرکاران در حوزه رسانه و اطلاع رسانی مسئلت دارم.

غدیر، پایانِ آغازِ تکامل معنویت انسان/ خبرنگار، ورای خبرنویسی

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به مناسب عید سعید غدیر خم و روز خبرنگار پیامی را به شرح زیر صادر نمود:

بسم الله الرحمن الرحیم

غدیر، پایانِ آغازِ تکامل معنویت انسان است. آن جا که بر بلندای یگانگی آفریننده زیبا، آن اندیشمند دانش‌افرزو، آن سازنده جهان، از خم نبوت، سبوی ولایت و امامت را برای مردمان تشنه‌ای که خسته از سبوی چندگانگی‌های پوشالی ستم‌ ناآگاهی، پر شد تا دروازه آگاهی به روی‌شان گشاده شود.

در آن هنگامه‌، بودند کسانی که خبر را نگاشتند تا افزون بر سینه‌ تاریخ، برگ‌های تاریخ نیز گواه باشند بر حقانیت؛ حقی که انسان را به سوی انسان کامل رهنمون می‌سازند. این همان فریادی است که خبر دانان و خبرنگاران در تاریخ انجام داده‌اند.

چه رسالتی بزرگ‌تر و سترگ‌تر از خبرنگاری، که در هنگامه‌های روز، آن هنگام که نمی‌دانیم، برای‌مان دانستن را به یادگار می‌گذارد تا بدانیم.

خبرنگار، ورای خبرنویس است؛ آن جا که خبر را آن گونه نگارش می‌کند که همگان آن را بشنوند و از آن پس بدانند. این خواندن و دانستن‌ها که آگاهی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و گاه دانش و اندیشه را رشد و پیشرفت می‌دهند.

با تبریک عید سعید غدیر خم، عید اتمام دین و کمال انسانیت، به همه مردم به ویژه شیعیان، روز خبرنگار را نیز به خبرنگاران و اصحاب رسانه تبریک می‌گویم از خداوند می‌خواهیم تا آنان را در این برهه دهشتناک بیماری کرونا، تندرست بدارد که آنان با آن چه دانستن‌هاست، به انسان خواهند آموخت که چگونه از این پرتگاه دهشتناک عالم، راه تندرستی، سلامتی، صحت و سعادت را بپیمایند.

صابر سهرابی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس

پیام مدیرکل ورزش و جوانان فارس به مناسبت روز خبرنگار

متن پیام دکتر عباس حاجی زاده به شرح زیر است:

به نام خدا

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

«سوگند به قلم و آنچه می‌نویسد»

تقارن خجسته و فرخنده عید سعید غدیرخم با «روز خبرنگار» فرصت مغتنمی است تا به نمایندگی از خانواده بزرگ ورزش و جوانان فارس صمیمانه ترین درودها و خالصانه ترین شادباش‌ها را به پاس تلاش های اصحاب رسانه، نثار خبرنگاران و روزنامه نگاران ارجمند و فرهیخته نمایم.

بی تردید، آحاد خبرنگاران و اعضای جامعه رسانه‌ای کشور،گوش و زبان جامعه اند؛ بینا، شنوا و گویا. ایشان نقش بسزایی در فرهنگ سازی دارند و پیشرفت و توسعه ایران اسلامی بدون فرهنگ سازی در زمینه های مختلف به‌ویژه عرصه ورزش ممکن نیست.

از این‌رو همکاری تنگاتنگ و بالنده جامعه رسانه ای و ورزش ثمره‌های فراوانی در پیشرفت اقتصاد و صنعت ورزش کشور و تحقق جهش تولید در بر خواهد داشت.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی و با آرزوی سلامتی، شادکامی و موفقیت روزافزون، فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به تلاشگران عرصه خبر به خصوص خبرنگاران حوزه ورزش و جوانان که همواره یار و همراه ورزش استان در فرهنگ سازی و توسعه ورزش بوده اند، تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

عباس حاجی زاده ؛ مدیر کل ورزش و جوانان فارس

 خبرنگاران ، مجاهدان خطّ مقدم و ثبت کنندگان لحظات ماندگار ایام الله

در پیام تبرکی که به مناسب روز خبرنگار توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صادرشده آمده است:

بسـم الله الـرحمن الـرحیـم

رسانه زبان گویا ، چشم بینا و وجدان آگاه جامعه و خبرنگار حافظ و نگهبان این زبان ، چشم و وجدان است .

خبرنگاران جهادگران خط مقدم دیپلماسی رسانه‌ای جمهوری اسلامی و افسران جنگ نرم و از عوامل تأثیرگذار در حوزه بازدارندگی کشور و از مجاهدان خط مقدم و ثبت کنندگان لحظات ماندگار ایام الله محسوب می شوند.

خبرنگاری رسالتی بس خطیر است که با فراهم آوردن حقایق و دقایق رویدادها سعی در آگاه سازی و اطلاع رسانی شفاف و صادقانه و مبارزه با  هرگونه انحراف در افکار عمومی و تحریف در حقایق و واقعیت ها ، می کوشد تا سطح آگاهی عمومی را در جامعه افزایش می دهد.

در شرایط خطیر امروز ،که نظام سلطه و صهیونیسم به سرکردگی آمریکا و حمایت رژیم غاصب صهیونیستی و همراهی ارتجاع منطقه ، جنگ تمام عیاری برای ناکارآمد نشان دادن نظام و القای شکاف و بی‌اعتمادی بین مردم و حاکمیت و دور ساختن نسل جوان از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و تزریق تردید و شبهه در اذهان و افکار عمومی نسبت به آینده روشن ایران اسلامی در دستور کار قرار داده است ؛ اصحاب رسانه با درک عمیق توطئه دشمن به گونه‌ای عالمانه ، هوشیارانه و در عین حال با هنرمندی و خلاقیت مورد انتظار بایستی تلاش‌های خود را توسعه داده و متناسب با مقتضیات این نبرد معنادار و تعیین‌کننده به رسالت خطیر خود واقف و با شجاعت و درستی به وظایف و مسئولیت فراروی خود  بپردازند.

در این بین، کار خبرنگار و رسانه به عنوان حامل خبر و منعکس کننده رویدادها، بسیار حسّاس و حیاتی است ، چون از یک جهت باید حامل خبر موثق ، به هنگام و فراگیر باشد و از طرفی دیگر ، در مقابل بنگاه‌های دروغ پراکنی نظام‌های سلطه جهانی و تبلیغات منحرفانه رسانه‌ای ، به درستی موضع‌گیری کند. از این روست که اصحاب رسانه و جراید به ویژه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در هر روز و هر شرایطی ، وظیفه‌ای خطیر و چند وجهی آگاهی بخشی و نمایاندن حقایق و ترویج سبک زندگی را بر عهده دارند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در پایان ضمن بزرگداشت جایگاه رفیع خبرنگاران شهید و گرامیداشت ۱۷ مرداد ماه ، سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار ؛  به پاس چهار دهه همراهی صادقانه  و تعامل سازنده و جهادی  رسانه و خبرنگاران با این شورا و مراسم و مناسبت های ملی و انقلابی ؛ رسانه‌ها و خبرنگاران را نمایشگران اقتدار دفاعی و توان بازدارندگی کشور و بازوان مؤثر عرصۀ جنگ نرم و تبدیل تهدیدهای فراروی نظام به فرصت‌های بالندۀ تاریخی دانسته  و با تبریک روز خبرنگار به جامعۀ بزرگ خبرنگاران و فعالان و تلاشگران عرصۀ رسانه‌ای کشور با اشاره به تعامل مثبت ، سازنده و ارزشمند رسانه‌ها و خبرنگاران معتقد و فهیم با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اهتمام ویژه آنان در انعکاس اخبار و رویداد های مراسم و مناسبت‌های ملی و بزرگداشت ایام الله انقلاب اسلامی اعلام می‌دارد  :

بزرگداشت مناسب و با شکوه ایام‌الله انقلاب اسلامی و برگزاری مراسم و مناسبت‌های ملّی و انقلابی ، مرهون همراهی و همکاری صادقانه و صمیمانۀ اصحاب محترم  رسانه ها و جراید و خبرنگاران این افسران جنگ نرم به ویژه رسانۀ ملّی در امر اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی ، ترغیب مناسب و به موقع مردم به حضور فعال و پویا و تأتیرگذار در مراسم و مناسبت‌های ملی ـ عمومی و انعکاس شایسته  ، هوشمندانه و گسترده در بزرگداشت ایام الله انقلاب اسلامی ، اغنا و تنویر و تأثیر بر افکار عمومی در مسیر شناخت مفاهیم و اندیشه‌های والای انقلاب است.

پیام تبریک فرماندار ویژه لارستان بمناسبت روز خبرنگار

در پیام جلیل حسنی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار، یادآور زحمات و تلاش های انسانهای شریفی است که در کسوت خبرنگاری، رسالت خطیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را بر عهده داشته و به مدد قلم های پاک و صادق و توانای خود، موجبات روشنگری و تعالی، پیشرفت و بالندگی جامعه را فراهم می آورند.

روز خبرنگار یادآور اراده عمل مجاهدانه مردان و زنانی است که برای بازگویی حقیقت و باز تاباندن واقعیت، پرچم رسالت بزرگ اطلاع رسانی را بر دوش گرفته و چراغ راه جامعه خویش گشته اند.خبرنگارانی که به رسالت خطیر خود در عرصه اطلاع رسانی، ایمان دارند و دانستن را حق مردم می‌دانند و با رعایت اخلاق حرفه ای، با شجاعت در جهت نهادینه شدن حقوق شهروندی و تنویر افکار عمومی تلاش می‌کنند.

خبرنگاران به عنوان قاصدان امین و راویان صدیق، تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند، که با نقد منصفانه‌ی کاستی‌ها و بیان هوشمندانه‌ی پیشرفت ها، وجدان بیدار انسانیت و زمینه ساز سلامت فکری و فرهنگی جامعه اند.

در حقیقت برای اینکه جامعه ای پویا و رو به تکامل داشته باشیم می بایست از حضور فعال خبرنگاران در تمامی حوزه ها استقبال کنیم، چرا که خبرنگاران خط مقدم اطلاع رسانی و جهت دهی افکار عمومی هستند که جامعه را با حقایق و واقعیت های موجود آشنا می کنند و می توانند به عنوان یک عنصر موثر در توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و  فرهنگی جامعه نقش اساسی ایفا کنند.

اینجانب ضمن گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت شهید والامقام «محمود صارمی» که عاشقانه در عرصه اطلاع رسانی با نثار جان خویش به کار و حرفه وزین خبرنگاری ارزشی والا بخشید، این روز را به همه ی خبرنگاران عزیز، اصحاب رسانه، اهل قلم، خانواده مطبوعات و عکاسان پر تلاش و زحمت کش منطقه لارستان بزرگ تبریک عرض نموده و از همراهی، توجه و اهتمام ویژه آنان در انعکاس اخبار این خطه پهناور قدردانی می نمایم و برای تمامی خبرنگاران متعهد و کوشای شهرستان، که آگاهی را حق مردم دانسته و برای تحقق عدالت اجتماعی پرتلاش می‌کوشند، سلامتی، توفیق و ادامه فعالیت آگاهانه از خداوند متعال خواهانم.

جلیل حسنی؛ معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان

پیام تبریک رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با مناسبت روز خبرنگار

مهندس حمید رضا ایزدی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با صدور پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.

در متن پیام تبریک مهندس ایزدی آمده  است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ن والقلم و ما یسطرون
١٧ مردادماه، سالروز شهادت خبرنگار (شهید صارمی) فرصتی است ارزشمند و گرانبها برای
گرامی داشت تلاش و مجاهدت های انسان هایی که روشنگری، آگاهی و آزاد اندیشی را در جامعه گسترش می دهند.
خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند.
خبرنگار شخصیتی است جریان ساز که زبان و قلمش روشنی بخش واقعیات و حقایق بوده و هست.
بی شک رشد و ارتقاء سطح اطلاعات جامعه مرهون خدمات سریع و دقیق این عزیزان است و ما در حوزه اقتصادی همواره از این ظرفیت در راستای تحقق اهداف عالیه سازمان بهره برده ایم.
اینجانب این روز ارزشمند را به تمامی عزیزان و مسئولین اصحاب رسانه، خبرنگاران، راویان اندیشه و قلم، گزارشگران و تصویر برداران عرصه اطلاع رسانی و روشنگری اعم از خبرگزاری ها، سامانه های اطلاع رسانی استانی، صدا و سیما و نشریاتی که  طی سال های متمادی با رعایت امانت و در
کمال صداقت برای ثبت رویدادها در عرصه تولید، تجارت، انعکاس اخبار، برنامه ها و فعالیت های مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان بی وقفه تلاش شبانه روزی داشته و با اطلاع رسانی شایسته، رسالت سترگ آگاهی بخشی به جامعه را بدون چشم داشت جهت اجرا و پیشبرد برنامه های
این سازمان ارتقا می بخشند، تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
از درگاه خداوند متعال برای ‏فعالان و پیشگامان عرصه ‎ارتباطات و اطلاع رسانی در استان پهناور فارس و سراسر کشور، سعادت، سلامت و استمرار توفیق خدمت به ‏ایران اسلامی را مسالت می نمایم.‏
امید است با استعانت و توکل به خداوند متعال در انجام رسالت اطلاع رسانی، شفاف سازی، رفع و کاهش بخشی از مشکلات اقتصادی جامعه و دلنگرانی مردم شریف ایران موفق و مؤید باشید.

حمید رضا ایزدی؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس

خبرنگاران ایثارگران عرصه سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در پیامی با تبریک این روز به اصحاب رسانه، به ویژه خبرنگاران حوزه سلامت استان، از مشارکت مسئولانه این قشر در انتشار مفاهیم حوزه سلامت و کمک به ارتقای سلامت جامعه تقدیر کرد.

مهرزاد لطفی عنوان کرد: ماه‌هایی که گذشت و سیطره اپیدمی کرونا بر دنیا نیز عرصه‌ای دیگر بود که این جایگاه به روشنی نمود یافت و دست اندرکاران حوزه سلامت و اعضای جامعه را بیش از همیشه با اهمیت آگاهی بخشی عمومی در پیشبرد برنامه‌های سلامت محور، با فعالان حوزه رسانه، همراه کرد.

پیام سیروس پاک فطرت رئیس هیات ورزش های همگانی استان فارس به مناسبت روز خبرنگار

متن کامل این پیام به شرح زیر است:
اگر چه این روزها حال و هوای کشور در ایام بزرگداشت روز و هفته خبرنگار نسبت به سال های گذشته با وجود بیماری کرونا تغییراتی داشته و اغلب شغل ها تعطیل یا نیمه تعطیل هستند اما خبرنگاران و روزنامه نگاران همراه با تصویربرداران و عکاسان آماده باش خدمت در کنار فعالان عرصه سلامت بوده و رسالت خطیر خود که آگاهی بخشی مردم جامعه است را به خوبی انجام می دهند.
خدمت شایسته اهالی رسانه در این روزهای کرونایی نشان دهنده این است که خبرنگاری را شغل ندانسته و آن را عشق خدمت به مردم می دانند.
لذاست که توجه و ارزشگذاری به رسالت این عزیزان محدود به هفته و روزخبرنگار نباید باشد
ازانجایی که خبرنگاران با کمترین در آمد، بیشترین مشکلات را در نداشتن امنیت شغلی دارند نیاز است نمایندگان محترم مجلس در سطح کلان پیگیر حقوق این عزیزان بوده به نوعی که از یک ردیف شغلی مناسب بهره مند شوند.
اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ هیات ورزش های همگانی در استان فارس تلاش مضاعف عزیزان خبرنگار و همیشه همراه با ورزش که بدون شک در ارتقاء سطح نشاط و تعالی استان فارس و به ویِژه کلان شهر شیراز تاثیرگذار بوده ارج نهاده و از خداوند متعال برای همه دوستان حوزه خبر، رسانه و مطبوعات آرزوی سلامتی دارم.
سیروس پاک فطرت

پیام تبریک مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس همزمان با فرارسیدن روز خبرنگار

در پیام پیام تبریک و تقدیر حجت الاسلام و المسلمین حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس خطاب به اصحاب رسانه همزمان با فرارسیدن ۱۷ مرداد؛ سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار آمده است:

هوالمصور

اصحاب محترم رسانه:
با سلام و درود
«خبرنگار» واژه ای است که رسالت پیامبران را تداعی می کند ویادآور همت بی بدیل جهادگرانی است که پرچم آگاهی، آزادگی و شهامت را همواره بر گستره ایران اسلامی برافراشته اند.هفدهم مرداد ماه؛ سالروز شهادت شهید محمود صارمی روز خبرنگار نام گرفت تا بهانه ای شود که از تلاش های مجاهدگونه اصحاب رسانه؛آنان که هنرمندانه و مسئولانه با پذیرش همه سختی ها در دشوارترین صحنه ها مانایی و پایداری وقایع را به رشته قلم و هنر تصویر رقم می زنند، یاد و تقدیر شود. تلاش های از سر عشق و مجاهدت های عظیم شما اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی، آگاهی بخشی به آحاد جامعه و انعکاس رویدادها و رخدادها با هیچ زبان و کلامی قابل وصف نیست لیکن شایسته می دانم؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید«محمود صارمی» و شهدای اصحاب رسانه، از تلاش های ارزنده و زحمات مجدانه خبرنگاران، عکاسان خبری، گزارشگران و تصویربرداران در اطلاع رسانی مسئولانه و متعهدانه فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس تقدیر بعمل آورم. امید است در پرتو عنایات ایزدمنان سلامت و سربلند باشید.
«همتتان را سپاس و تلاشتان را درود»


حسین امیدی؛ مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس

پیام مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس به مناسبت ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار

متن پیام دکتر مصیب امیری بدین شرح است:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ
خدایی که به وسیله قلم آموخت،
عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ
[و] به انسان آنچه را نمی دانست تعلیم داد.
(آیات شریفه ۴ و ۵ سوره مبارکه علق)

پروردگار بزرگ، جهان هستی را خلق کرد و در این آفرینش انسان را به عنوان اشرف مخلوقات برگزید.
این موجود گرامی و عزیز نیازهای پنهان و پیدای فراوانی دارد که برای رشد و تعالی خویش باید در رفع این احتیاجات بکوشد.
یکی از این نیازها آگاهی است.
درون و روان انسان با آگاهی و معلوم شدن مجهولات آرام می شود و روشنی می یابد،لذا گفته شده :

جان نباشد جز خبر در آزمون

هر که را افزون خبر جانش فزون

آدمی فطرتاً در جستجوی پاسخ مناسب برای پرسش های بیشمار درزندگی مادی و معنوی خویش است.
اطلاع یافتن از رویدادها و حوادث جهان و اخبار پیرامون انسان موجب پرورش فکر و ذهن مواج او خواهد شد.
رشد و تعالی انسان در گرو آگاهی ، خبر یافتن ، پاسخ مناسب و اقدام بهنگام و صحیح در قبال حوادث، اتفاقات و رویدادهای فراوانی است که شبانه روز پیرامون او رخ می دهد. بنابراین اهمیت اخبار و اطلاعات در بخش های مختلف و سطوح گوناگون جامعه روشن و هویدا است.
زحمت و سنگینی انتقال این اخبار بر دوش کسانی است که مرزداران عرصه خبر و پیام هستند.
با زبان و قلم خویش مسیری پرپیچ و خم و بعضاً خطرناک را می پیمایند تا حقیقتی را کشف کنند و واقعیتی را منعکس سازند.با قلم خویش نقد نمایند، از دریچه دوربین خود خوبیها را نشان دهند و مفاسد را به امید اصلاح به تصویر بکشند…..
اینان همان تلاشگران عرصه های ((خبر)) هستند. تلاشگرانی که به عنوان خبرنگار و اصحاب رسانه می شناسیم.
خبرنگاران حافظان مرزهای اطلاع رسانی و آگاهی هستند،یک جامعه سالم و فرهیخته جامعه ای است که اخبار، رویدادها و اتفاقات در آنجا با سرعت، دقت و صحت منتقل بشود.
در واقع خبرنگاران چشمهای بینای یک جامعه هستند و وجدان بیدار اجتماع..
در یک جامعه مردمسالار وجود مطبوعات و رسانه های آزاد و مستقل امری ضروری و بدیهی است ، به همین دلیل مطبوعات رکن چهارم دموکراسی محسوب می شوند.
در عرصه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبرنگاران و اصحاب رسانه در بخشهای مختلف و رسانه‌های متنوع اعم از رسانه‌های مکتوب، دیداری، شنیداری، الکترونیک و فضای مجازی سهم بسزایی را در معرفی و شناسایی میراث ماندگار جامعه بر عهده دارند.
ایران عزیز ما یک سرزمین کهن و متمدن و کشوری پر افتخار است، لزوم توجه و فرهنگ سازی برای حفظ و احیای میراث فرهنگی ملموس و ناملموس، گردشگری هدفمند در بخش های مختلف و معرفی،تبلیغ و ترویج صنایع دستی امری ضروری است که این مهم با زبان رسا،قلم شیوا و تصاویر زیبای خبرنگاران،اهل قلم، عکاسان و اصحاب رسانه میسر خواهد شد. ۱۷ مردادماه روز خبرنگار نامگذاری شده است و مزین گشته است با یاد و نام خبرنگاری که در عرصه مجاهدت خبری با قلم سرخ و آخرین نوای خویش اینگونه اطلاع رسانی کرد و شهید شد :


«من «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هستم به من بگویید که چه وظیفه‌ای…»!
و با این جمله ناتمام حجت را بر ما تمام کرد. که برای ایرانی آزاد و سربلند و جهانی پر از صلح و صفا بکوشیم.

اینجانب این روز را به همه خبرنگاران،عکاسان، تصویربرداران و اصحاب رسانه تبریک عرض می نمایم.
و از همه این بزرگواران در کشور عزیزمان، خصوصاً در استان فارس و بویژه عزیزانی که در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادقانه می کوشند و یار و یاور ما در عرصه میراث فرهنگی، دین، آداب و رسوم،تاریخ و تمدن،گردشگری، هنر فاخر وصنایع دستی این مرز و بوم هستند و برای رشد و تعالی این مردم و کشور در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری معظم حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مد ظله العالی) می کوشند صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم.

مصیب امیری؛ مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس

پیام تبریک ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس به مناسبت روز خبرنگار

ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی طی پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت:

خبرنگار؛ وجدان بیدار جامعه

گرامیداشت خبرنگار یعنی «پاسداشت آگاهی» و «وجدان های بیدار» که یک زندگی متعالی و بهتر را برای نوع بشر و افراد جامعه طلب می کنند.

در نظام اسلامی به سبب خاصیّت مردمی و حرکت آزاد اخبار و اطلاعات، خبرنگار از قُرب و منزلت والایی برخوردار است و همگان موظفند در مقابل مطالبه گری به حق این قشر دلسوز، صاحب اندیشه و خواستار پیشرفت کشور، پاسخگو باشند.

امروز که کشور از سوی نظام سلطه دچار یک جنگ رسانه ای نابرابر است، باید بپذیریم کسی جلوتر از اصحاب رسانه در این میدان نیست و به راستی که خبرنگاران افسران خط مقدم این جبهه هستند.

اگر امروز دشمن به دنبال یک نفوذ گسترده و طولانی در کشور است، در واقع این خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند که مقابل این نفوذ سنگین ایستاده‌ و با حداقل انتظار و توقع از مسوولان، به بهترین شکل ممکن انجام وظیفه می کنند.

باید اعتراف کرد که یک خبرنگار بصیر و آگاه به مسائل زمان، می‌تواند موجبات اعتماد به ‌نظام را بیش از پیش فراهم کند یا اینکه خدایی ناکرده با چرخش ناصواب قلم خود، برعکس این اعتماد را از بین ببرد؛ لذا رسالت خبرنگاری، مسوولیتی بس خطیر است.

بی گمان خبرنگاران و اصحاب رسانه آئینه وفادار رخدادها در تمام عرصه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی یک کشور محسوب می شوند و این وفاداری دلسوزانه و دغدغه مند، انصافا سزاوار تقدیر شایسته است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی، ۱۷مردادماه روز خبرنگار را به تمامی صاحبان قلم و فعالان این عرصه به ویژه خبرنگاران زحمت کش و شریف شیراز و زرقان،و استان فارس تبریک عرض نموده؛ توفیق روزافزون این عزیزان در امر مهم «اطلاع رسانی و آگاهی بخشی» را از خداوند بزرگ مسالت دارم.

پیام تبریک مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در آستانه روزخبرنگار

متن پیام تبریک صادر شده از سوی خلیل حاجی پور بدین شرح است:
به نام او که به قلم قسم یاد نمود
هفدهم مرداد فرصت مغتنمی برای بزرگداشت روز حق گویی، حق جویی و روز پاسداشت قلم است. آنانی که بدون هیچ چشم داشتی، آگاهی بخشی به جامعه را رسالت خویش قرار داده اند ودر راه حقیقت و رسالت خطیر و سترگ آگاهی بخشی به مردم از طریق اطلاعات دقیق و به تصویر کشیدن عینی از واقعیت اهتمام ورزیده اند.
آنچه موجبات روشنگری و تعالی و پیشرفت و بالندگی یک جامعه را فراهم می آورد تلاشگری صاحبان قلم در رسانه های جمعی است که به عنوان وجدان و چشم بیدار جامعه مطالبه گری و نقش آفرینی دارند.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید والا مقام محمود صارمی و سایر شهدای عرصه اطلاع رسانی، روز خبرنگار را به همه خبرنگاران، اصحاب رسانه و خانواده بزرگ مطبوعات بویژه خبرنگاران حوزه شهر جدید صدرا تبریک گفته و از تلاش‌های این عزیزان در انعکاس اخبار و رویدادهای جامعه تقدیر و قدردانی می‌نمایم.
امید است در سایه الطاف ایزد سبحان و در راستای اعتلای نام ایران اسلامی سلامت و موفق باشید.

دکتر خلیل حاجی پور مدیر عامل و عضو هیأت مدیره

پیام تبریک مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس به مناسبت روز خبرنگار

در پیام مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

بسم رب القلم.

با سلام و احترام

بی تردید رسانه ها درراستای مدیریت افکار عمومی و پاسخگویی به مردم رسالت وجودی خود را ایفا می نمایند و بازیگر عرصه انتقال آگاهی و انعکاس دانایی هستند

خبرنگاران نیز با قلم گران سنگ خود به عنوان عنصراصلی جریان اطلاع‌رسانی ، وظایف و مسوولیت‌های متعددی را بردوش می‌کشند. دراین راستا اطلاع‌ رسانی دقیق به مخاطبان و تلاش برای تأمین نیازهای خبری جامعه از جمله ویژگی‌های برجسته خبر نگار محسوب می شود.

بدین وسیله فرارسیدن سالروز گرانقدرخبرنگارمطابق با هفدهم مرداد ماه را به جنابعالی و سایر خبرنگاران محترم – پرچمداران عرصه فرهنگ و قلم – که در انعکاس عملکرد این شرکت به مردم عزیز، به ویژه درکاهش پیک تابستان کوشا بوده اید ، صمیمانه تبریک و شادباش عرض می نمایم .

امید است با استعانت از درگاه خداوند سبحان درراستای بهسازی و توسعه جریان اطلاع رسانی ، با بکارگیری شیوه های تاثیر گذار در اذهان عمومی همواره موفق و پیروز باشید .

بدیهی است در پرتو تلاش و روشنگری اصحاب محترم رسانه ، با گسترش فرهنگ مصرف بهینه و جلب مشارکت مردمی ،کماکان شاهد عبور موفق از پیک بار تابستان باشیم .

غلامرضا نصیری؛ مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس

تبریک مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز به مناسبت روز خبرنگار

مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز ضمن تبریک عید غدیرخم در پیامی گرامیداشت سالروز شهادت مجاهد اهل قلم محمود صارمی و بزرگ داشت جایگاه رسانه ها، روز خبرنگار را به خبرنگاران و فعالان رسانه ها به ویژه رسانه های اقتصادی و حوزه صنعت تبریک گفتند.

با توجه به سال جهش تولید و حال روز اقتصاد کشور که کارفرمایان و صنعتگران در خط مقدم در حال خدمت رسانی هستند، رسانه‌ها و خبرنگاران می توانند پل‌های ارتباطی و بازوهای قدرتمند برای پیشبرد اهداف در تمام عرصه‌ها باشند و اثر سازنده آنها در توسعه امور‌، بهبود شرایط و رفع نواقص دیده شود.

مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز، این روز را به کلیه رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای به ویژه رسانه‌ها و خبرنگاران اقتصادی در حوزه صنعت تبریک و تهنیت می نماید و قدردانی از همراهی و بذل توجه اصحاب رسانه ای که در انعکاس اخبار شهرک صنعتی بزرگ شیراز اهتمام ورزیدند، سلامتی، توفیق و ادامه فعالیت های آگاهانه را از خداوند متعال خواهانیم.

مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز

پیام تبریک مدیرکل امور اقتصادی ودارایی استان فارس به مناسبت روز خبرنگار

دائی نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس طی پیامی ، 17 مردادماه روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران سخت کوش رسانه های استان فارس تبریک گفت .

پیام تبریک نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی ودارایی فارس به شرح ذیل می باشد:

خبرنگاران محترم رسانه های استان فارس

 خبرنگاران، سفیران آگاهی ‌بخش و چشمان تیزبین جامعه هستند و فعالیت‌ شان به عنوان   بازتاب‌ دهنده وقایع، تأثیری شگرف در شئون مختلف کشور دارد. خبرنگاران، در روزهایی که دیگر باید آن را روزگار کرونا نامید، در دشواری‌های تحریم و جنگ تمام عیار اقتصادی نظام استکباری، فشارهای قدرت‌طلبان و ماجراجویان منطقه‌ای و از آن مهم‌تر در میانه کارزارهای رسانه‌ای که امید و آگاهی مردممان را نشانه گرفته است، در کنار سایر دلسوزانی که قلبشان برای آینده فرزندان این مرز و بوم می‌تپد، تلاش می‌کنند و با وجود همه مرارت‌ها، نگذاشته‌اند تا شعله حقیقت زیر امواج ظلمت و ناراستی، خاموش شود. از این رو خبرنگاری فقط یک شغل نیست، بلکه حرفه‌ای آمیخته به عشق و تلاشی مقدس است که رشد و ارتقای امید به ساختن فرداهای روشن‌تر را نوید می‌دهد.

خداوند بزرگ را شاکرم که مجموعه امور اقتصادی و دارایی استان افتخار دارد از همراهی و تعامل سازنده خبرنگارانی فهیم، مسؤولیت پذیر، ارزش گرا و حقیقت جو برخوردار باشد. اهالی رسانه در حوزه اقتصادی استان عضو مهمی از خانواده بزرگ وزارت اقتصاد هستند و امروز نسبت به توسعه ارتباطات دوسویه با رسانه ها و این عزیزان، مصمم تر هستیم.

اینجانب، ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار که امسال مقارن با ایام ارزشمند دهه امامت و ولایت و عید بزرگ غدیر شده است، مراتب قدردانی و سپاس ویژه خود را از همکاری صمیمانه شما با اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی فارس ابراز و از خداوند بزرگ، توفیق روز افزونتان را در خدمت به مردم و میهن اسلامی سرافرازمان خواهانم.

بابک دائی؛ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس

بخش‌های مهمی از گنجینه عظیم د‌‌فاع مقد‌‌س امروز مرهون رشاد‌‌ت‌های خبرنگاران است

سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی»مد‌‌‌یرکل حفظ آثار و ارزش‌های د‌‌‌فاع مقد‌‌‌س فارس به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار با بیان اینکه شاکله اصلی کار خبرنگاران را صد‌‌‌اقت د‌‌‌ر انعکاس و بیان خبرها است اظهارداشت: بخش‌های مهمی از گنجینه عظیم د‌‌فاع مقد‌‌س که امروز د‌‌ر اختیار جامعه و نوجوانان و جوانان ما قرار گرفته مرهون رشاد‌‌ت‌های خبرنگارانی چون شهید‌‌ صارمی، شهید‌‌ اهل قلم آوینی، خبرنگاران شهید‌‌سقوط هواپیمای ۳۳۰تهران که د‌‌ر حال ماموریت بود‌‌ند‌‌ و غیره است؛ همان خبرنگارانی که د‌‌ر تمامی ایام با هزاران خون د‌‌ل خورد‌‌ن به ثبت و ضبط لحظه‌های روزهای پیروزی و احیاناً ناکامی‌ها می‌پرد‌‌اختند‌‌، تلاشگران بی مزد‌‌ و محنت بود‌‌ند‌‌ که قسمت د‌‌یگری ازاین مجموعه گنجینه را به وجود‌‌ آورد‌‌ند‌‌.
سرهنگ پاسد‌‌‌ار سعید‌‌‌ کوشکی جهرمی افزود‌‌‌: خبرنگاران از ابتد‌‌‌ای خلقت عالم وجود‌‌‌ د‌‌‌اشته ‌اند‌‌‌ و آن چه از انسان ها از اد‌‌‌وار گذشته و تاکنون به د‌‌‌ست ما رسید‌‌‌ه، بد‌‌‌ون این که نام خبرنگاری روی آن باشد‌‌‌ به نوعی منتقل کنند‌‌‌ه و روایتگر احوال د‌‌‌وران ها است.
وی اضافه کرد‌‌: د‌‌ر د‌‌فاع مقد‌‌س نیز حضور خبرنگاران، فیلمبرد‌‌اران و عکاسان خبری از همان لحظه اول د‌‌ر جبهه ها نوع ایثارگری بود‌‌ه، چرا که رزمند‌‌گان حد‌‌اقل سلاحی د‌‌اشتند‌‌ که د‌‌ر رویارویی با د‌‌شمن از خود‌‌د‌‌فاع کنند‌‌، اما خبرنگاران و فیلمبرد‌‌اران چه؟ حتی وسایل همراه آنها که برای ثبت لحظه‌ها آورد‌‌ه بود‌‌ند‌‌ به نوعی د‌‌ست و پا گیر بود‌‌ وسلاح هم که د‌‌ر اختیار آنها قرار نمی‌گرفت.
سرهنگ کوشکی با اشاره به این که هر چه خبرنگاران آگاهانه تر عمل کنند‌‌ بر کیفیت و جذابیت کارهای خبری خود‌‌ می افزایند‌‌گفت : خبرنگاران انتقال د‌‌هند‌‌ه لحظه‌های پیروزی آفرین جامعه هستند‌‌، ضمن این که وظیفه اصلی آنها نوعی مطالبه ‌گری است، چرا که آن ها افکار عمومی جامعه را شکل می‌د‌‌هند‌‌. وی افزود‌‌: د‌‌ر همین شرایط کرونایی مطبوعات و خبرنگاران تلاش زیاد‌‌ی از خود‌‌ نشان د‌‌اد‌‌ه‌اند‌‌ و انتقال د‌‌هند‌‌ه خبرهای زیاد‌‌ی د‌‌ر رابطه با مانورهای خد‌‌مات رسانی به قشرهای آسیب پذیر بود‌‌ند‌‌ که باید‌‌ جامعه و مسئولان قد‌‌رد‌‌ان آنها باشند‌‌. وی یاد‌‌آورشد‌‌: سایر مسائل و بلایای طبیعی که رخ د‌‌اد‌‌ه خبرنگاران و عکاسان خبری یک پایه اصلی خبررسانی بود‌‌ند‌‌.
سرهنگ کوشکی بیان داشت: بنابراین پیشاپیش، روز خبرنگار را به همه تلاشگران عرصه خبررسانی تبریک می گوییم و امید‌‌واریم با حل مسائل و مشکلات جامعه ما که بیشتر از همه به قشرهای محروم که خبرنگاران و جامعه خبری نیز جزئی از این افراد‌‌ هستند‌‌، روزی شاهد‌‌ گشایش امور و د‌‌ور شد‌‌ن ازکرونا که فشارهای مضاعفی برای تمامی اهالی د‌‌نیا را فراهم کرد‌‌ه است، باشیم.

پیام تبریک مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس بمناسبت روز خبرنگار

متن پیام هدایت اله رحیمی به مناسبت هفدهم مردادماه و روز خبرنگار بدین شرح است:

روز خبرنگار تقدیر از زحمات کسانی است که با مسئولیت و آزادی و تحمل سختی‌های فراوان به نگاشتن حقایقی می‌پردازند که رشد و توسعه جامعه را ثمر می‌بخشد و همواره به مثابه دیده‌بانان امین جامعه در عرصه‌های مختلف ،پرچم آزادی، آگاهی و امید را افراشته‌اند.

هفدهم مردادماه یادروز باشکوه تلاشگران عرصه اندیشه و قلم و روز احترام به حقوق ملت ،در دسترسی به اطلاعات صحیح، فوری و مناسب است. وقایع‌ نگارانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس می‏دارند و خامه خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی‏گیرند.

ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه،جد و جهد شما عزیزان را در برافروختن چراغ اطلاع‌رسانی مستقل و مسئولانه ارج می‌نهم. بی شک،دستیابی به قله‌های پیشرفت،سربلندی و سعادت کشور ،مراقبت از منافع ملی و مصالح مردم و آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی جز با حق‌جویی، صدق و مجاهدت در عرصه آگاهی ممکن نمی‌شود. از ایزد منان تداوم عزت و اهتمام مسئولانه شما را در روایت عشق، آزادی و حق گویی در عرصه آگاهی آرزومندم.

هدایت اله رحیمی؛ مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس

روشنگری خبرنگاران در عرصه رسانه موجب تعالی ، پیشرفت و بالندگی جامعه می شود

متن پیام مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس به شرح زیر است .

۱۷ مرداد یاد آور رشادت و پایمردی شهید محمود صارمی خبرنگار از جان گذشته و به خدا پیوسته است ، روزی که شرف و انسانیت و دانایی و خرد بر جهالت و نادانی پیروز شد و یکی دیگر از دلیر مردان این سرزمین با خون پاک خویش بر لوح زرنگار ایثار و فداکاری مشق دلاوری و مجاهدت نگاشت .

روز خبرنگار یادآور زحمات و تلاش های انسانهای شریفی است که در کسوت خبرنگاری، رسالت خطیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را بر عهده داشته و به مدد قلم های پاک و صادق و توانای خود، موجبات روشنگری و تعالی، پیشرفت و بالندگی جامعه را فراهم می آورند.

روز خبرنگار ، یادآور رشادت ها و مجاهدت های زنان و مردان با بصیرتی است که با هدف روایت حقیقت، بیرق بزرگ آگاهی بخشی را بر دوش کشیده اند . روز مجاهدانی که قلم را سلاح و رسانه را سنگر دفاع از استقلال ، آزادی و مقابله با زرمندان و زورمندان بریده از انسانیت و قدرت‌های سلطه ‏گر جهانی قرار داده اند.

آگاهی بخشی و خردورزی بستر اصلی کار خبرنگاران و اصحاب رسانه است ، خبرنگاران با سلاح آگاهی بخشی و تبیین و تنویر افکار عمومی رسالت بزرگی بر دوش دارند ، رسالتی که ریشه در آموزه های معنوی دین مبین اسلام و کوشش ها و رنج ها و مرارت هایی است که همه اولیای دین برای روشنگری نسل بشریت کشیده اند ، اکنون این پرچم افتخار به دست خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که نهاد برخاسته از متن انقلاب است و بر همین آموزه های معنوی و دینی بنیان نهاده شده نیز در راستای محرومیت زدایی و توسعه روستایی گام بر میدارد ، ما در طول سال شاهد همراهی خبرنگاران ، عکاسان خبری و اسحاب رسانه با کارشناسان و مدیران و خدمتگزاران به مردم در بنیاد مسکن و در روستاها هستیم ، دست شم خدمتگزاران مردم را به گرمی می فشاریم و بر این همراهی افتخار می کنیم.

توسعه روستایی و محرومیت زدایی موضوعی است که در سالهای بعد از انقلاب به عنوان بخشی از آرمان های امام راحل و بخشی از آموزه های انقلاب اسلامی مطرح شده است و بدون تردید بدون همراهی و بدون بهره مندی از جوهره شریف شرافت شما خبرنگاران و تلاشگران عرصه رسانه این توسعه ناکام خواهد بود ، ما از هیچ اقدامی در جهت برداشتن باری از دوش مردم در مناطق کم برخوردار فروگذار نخواهیم کار و بخشی از موفقیت و توفیق در این راه سخت و پر فراز و فرود را مرهون همراهی شما اصحاب رسانه و خبرنگاران هستیم.

امید آنکه با بهره گیری از همه فرصت های رسانه در روزنامه های نوشتاری و رسانه های دیداری و شنیداری و همچنین فضای مجازی و چند رسانه ای بتوانیم گام هایی محکم و استوار در جهت توسعه روستایی و محرومیت زدایی و بهره مندی از موهب توسعه و رسیدن به  سهم عادلانه توسعه برای مناطق محروم برداریم.

عطا الله زمانی؛ مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس

پیام تبریک فرمانده انتظامی استان فارس به مناسبت روز خبرنگار

در متن پیام سردار “رهام بخش حبیبی” آمده است:

بدون شک در زمانه ای که به دلیل گسترش روزافزون فناوری‌های نوین اطلاع رسانی و حضور رو به توسعه ابزارهای قابل دسترس در نشر و بازنشر انواع و اقسام خبرها، شایعات و گمانه‌زنی‌ها، مسئولیت خطیر و حساس اطلاع رسانی‌ بر عهده رسانه‌های رسمی و خبرنگاران منصف و متعهدی است که با رعایت اخلاق حرفه‌ای، با انتشار اخبار صحیح و درست افکار عمومی جامعه را از تشویش و مخاطره باز می‌دارند.

از طرفی دیگر دشمنان در شرایط امروز با استفاده از ابزار و شگردهای رسانه ای، آرامش ذهنی و روانی جامعه را تهدید می کنند و تلاش دارند کام مردم را تلخ کنند.

در این شرایط، جامعه خبرنگاران، اصحاب رسانه و مطبوعات با روشنگری‌های خود می توانند در راستای هدایت افکار عمومی نقشی مهم ایفا کرده و راه پیشرفت جامعه را هموارتر کنند.

ارتقاء امنیت فردی، اجتماعی، اخلاقی،روحی و روانی و حفظ جان، مال و ناموس مردم بر عهده نیروی انتظامی است و تحقق این مهم فقط با مشارکت مردم، همکاری دستگاه ها، نهادها و تشکل ها و مهمتر از همه تعامل سازنده با رسانه ها و خبرنگاران امکان پذیر است.

اینجانب به نمایندگی از مجموعه نیروی انتظامی استان فارس با ادای احترام به همه شهیدان و تلاشگران عرصه اطلاع رسانی میهن اسلامی به ویژه خبرنگار شهید “محمود صارمی”، روز خبرنگار را به همه خبرنگاران و طلایه داران عرصه اطلاع رسانی تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

مدیرکل ثبت احوال استان فارس روز خبرنگار را طی پیامی تبریک گفت

پیام تبریک علیرضا انصاری مدیرکل ثبت احوال استان فارس به مناسبت روز خبرنگار به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

۱۷ مردادماه یادمان شهادت مظلومانه محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که روز خبرنگار نامگذاری شده ، در حقیقت یادآور رشادت ها و مجاهدت های زنان و مردان با بصیرتی است که با هدف روایت حقیقت، بیرق بزرگ آگاهی بخشی را بر دوش کشیده اند و خالصانه و بی ادعا وجود خویش را چراغ راه جامعه کرده اند.

بی شک نقش فعالان عرصه اطلاع رسانی در انتشار به موقع، صحیح و دقیق اخبار، ستودنی است و این نقش در شرایطی که شاهد توسعه رسانه های اجتماعی در بین اقشار مختلف جامعه هستیم در پیشگیری از شایعات و انتشار اخبار نادرست بیشتر از پیش نمایان شده است.

اینجانب به پاس رسالت قلم و پاسداشت جایگاه رفیع اهل رسانه ، فرارسیدن روز خبرنگار را به همه خبرنگاران ، اصحاب رسانه ، خانواده بزرگ مطبوعات و جامعه اطلاع رسانی استان تبریک عرض نموده ، از همراهی، توجه و اهتمام ویژه اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و اطلاع رسانی قدردانی می نمایم .

از درگاه ایزد منان سربلندی و موفقیت همه شما طلایه داران عرصه آگاهی ، روشنگری و منادیان حقیقت را در تمامی شئونات زندگی و در راه اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی ، در پرتو رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و بر اساس آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئلت می نمایم.

علیرضا انصاری – مدیرکل ثبت احوال فارس

پیام تبریک ریاست سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز به مناسبت روز خبرنگار؛

قلم زدنت، قدم زدن در سرزمین زیبای آرمان هاست و پرگشودن تا قاف

پیام تبریک ریاست سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز به مناسبت روز خبرنگار به شرح ذیل است:

سلام و درود خداوند بر تمامی وقایع‌ نگارانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس می‏دارند و خامه خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی‏گیرند .

خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای، مرهون تلاش های شبانه روزی آنهاست،

مطمئنا مبارک است روزی که به نام شماست!

هفدهم مردادماه روز بزرگداشت مقام خبرنگار و اصحاب رسانه را که روز احترام به حقوق ملت در دسترسی به اطلاعات صحیح، فوری و مناسب است را به تمامی خبرنگاران، عکاسان، اصحاب رسانه و خانواده بزرگ مطبوعات و فعالان عرصه اطلاع رسانی در استان فارس و سراسر کشور تبریک عرض نموده ، از توجه و اهتمام ویژه اصحاب رسانه در انعکاس اخبار ، اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و خدمات سازمان آتش نشانی شیراز ‌تشکر و قدردانی نموده، از درگاه خداوند متعال برای همگان سلامتی و توفیق روز افزون مسئلت می نمایم.
محمد هادی قانع؛ ریاست سازمان آتش نشانی شیراز

پیام دکتر جامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای فارس به مناسبت روز و هفته خبرنگار

متن پیام دکتر محمدجامعی به شرح زیر است:

جان نباشد جز خبر در آزمون            هر که را افزون خبر جانش فزون

مردادی دیگر فرا رسید تا بهانه ای برای پاسداشت قلم و تجلیل از قلم به دستانی باشد که تمام هم و غم آنان گره گشایی مشکلات جامعه است.

خبرنگاران در این روزهایی که جامعه با کرونا درگیر شده است همانند جهادگران عرصه سلامت در صف مقدم اطلاع رسانی مشغول خدمت هستند که در این راه تلاش آنان در آگاهی بخشی به جامعه جای بسی قدردانی دارد.

دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس به عنوان یک مرکز آموزش عالی مهارتی، بخش قابل توجهی از فرهنگ سازی های صورت گرفته در گرایش دانشجویان به سمت تحصیل در رشته های مهارتی را نتیجه انعکاس خوب رویدادهای این دانشگاه و گزارش های تحلیلی اصحاب رسانه با موضوع مهارت آموزی می داند.

اینجانب نیز به نمایندگی از خانواده بزرگ دانشگاه فنی و حرفه ای، از تلاش و زحمات تمام فعالان عرصه رسانه به خصوص خبرنگاران و گزارشگران صدا و سیمای مرکز فارس، خبرنگاران و عکاسان روزنامه ها و خبرگزاری های استان فارس نهایت سپاس را داشته و همت مضاعف آنان را در اطلاع رسانی ارج می نهم.

دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس با دارا بودن ظرفیت های موجود در موضوع آموزش های کاربردی در بخش رسانه از جمله انیمیشن، گرافیک و همچنین تولیدات چندرسانه ای آمادگی خود را جهت برگزاری دوره های آموزشی ویژه اصحاب رسانه اعلام می دارد.

در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای تمام دست اندرکاران و فعال رسانه استان فارس توفیق خدمت رسانی برای همگی را از درگاه احدیت آرزمندم.

محمدجامعی

پیام تبریک رییس شورای اطلاع رسانی استان فارس به مناسبت ایام ارزشمند خبرنگار و عید بزرگ غدیر خم

با تبریک ایام شگرف روز و هفته ای که به نام خبرنگاران اهل اندیشه و قلم نام گذاری شده است، و گرامی داشت عید سرنوشت ساز غدیر به عنوان بزرگ‌ترین عید مسلمانان، باید ابراز داشت که این میدان به روشنگری شهادت بزرگ مرد عرصه رسانه محمود صارمی رقم خورده که با رسالت مهم شغل خطیر خبرنگاری توانست با اراده و تفکر و جریانسازی آگاهانه، جان برکفانه اهمیت حوزه اطلاع رسانی را به کرسی دادخواهی بنشاند و به جهان قدرت و نفوذ و عشق به رسانه را در حد اعلاء اثبات نماید.

با سپاس فراوان از همتی که خبرنگاران ارزشمندم در انعکاس رویدادها و اخبار بیشمار و پراهمیت و بموقع ستاد مدیریت کرونا و همچنین رویدادهای تلاشگران دولت به خرج داده اند، درود می فرستم بر تمامی مدیران، سردبیران، خبرنگارن، عکاسان و گزارشگران و تصویربردارانی که در استان ادب پرور و اندیشه محور فارس و شیراز به عنوان سومین حرم اهل البیت ( علیهم السلام) و پایتخت کتاب ایران، قداست و ارزش های جامعه فرهنگی و دین محور و شهید پرورمان را با جان شیفته و قلم توانای خود حفظ و حراست کرده اند و با پیشگامی در این وادی حتی در کشور نیز در اوج و در قله فعالیت رسانه ای قرار دارند و با جان شیفته همراه و همگام با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت و ملت هستند، خرسندی خود و تمامی مدیران استان را تقدیم می نمایم.

روز خبرنگار بهانه‌ای است تا در این روز فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و به تلاش‌های شبانه‌روزی آنها نگاه ویژه شده و تمام مطالبات، مشکلات صنفی و شغلی این قشر مورد رصد قرار گرفته و هر مسوولی به قدر وسع خود برای کاهش این مشکلات برنامه‌ریزی کند.

در پایان با اشاره به این بیان ارزشمند حضرت امام رضا (ع) که میفرمایند: روز غدیر در آسمان‌ها مشهورتر است تا زمین! باید اذعان داشت که، خداوند به قلم سوگند یاد کرده است. به قلم و به آنچه می نویسد، سوگند یاد کرده است. و آیا تاکنون فکر کرده اید که «قلم» مقدس است و ساحت قلم را نباید به آلودگی ها مخلوط کرد. و می دانید که پاسداری از حریم قلم به عهده کسی است که قلم بر دست می گیرد و می نگارد و خداوند به آنچه نوشته می شود سوگند یاد کرده است و نه به آنچه گفته می شود.

سید احمد احمدی زاده -معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و رییس شورای اطلاع رسانی استان

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر:

مقابله با هجمه رسانه ای دشمنان رسالت خبرنگاران انقلابی است

بمناسبت روز خبرنگار مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر به همراه معاون روابط عمومی و تبلیغات این سپاه با مادر خبرنگار شهید عبدالرسول مصطفایی دیدار کردند.
حجت الاسلام محمودی زاده در این دیدار با تبریک فرارسیدن دهه ولایت و اعیاد خجسته قربان و غدیر،گفت: شهدا شاخص و نمونۀ بصیرت و ولایتمداری هستند و بدون شک تاثیرگذارترین افراد در تربیت و شکل گیری شخصیت شهدا مادران و پدران شهدا بوده اند.
وی با گرامیداشت یاد خبرنگار شهید عبدالرسول مصطفایی، گفت: شخصیت و سیرۀ رفتاری این شهید بزرگوار باید بعنوان الگو و سَبکِ زندگی شخصی و اجتماعی به جامعه خبری استان و کشور معرفی شود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر با بیان اینکه شاخصه های رسانه در تراز انقلاب اسلامی برای اصحاب رسانه تبیین شود، گفت: امروز یکی از حوزه های مورد توجه دشمنان انقلاب اسلامی موضوع جنگ رسانه ای است و در این عرصه فعالان فرهنگی، اصحاب رسانه و خبرنگاران انقلابی نقش اصلی را در دفاع از انقلاب اسلامی بر عهده داشته و در حقیقت مقابله با هجمه رسانه ای دشمنان انقلاب اسلامی رسالت مهم خبرنگاران انقلابی است.
سرهنگ پاسدار جلال یارمحمدی نیز در این دیدار با بیان اینکه نباید بگذاریم یاد و خاطره شهدا در جامعه کمرنگ شود، گفت: دیدار مستمر با خانواده های شهدا و ایثارگران و پیگیری امور خانواده های شهدا وظیفه مهم همه مسئولان است و نباید در این زمینه کم کاری شود.

رئیس جهاددانشگاهی فارس به مناسبت روز خبرنگار؛

آگاه‌سازی مهمترین رکن فعالیت خبرنگاران است

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی استان فارس همزمان با روز خبرنگار، طی پیامی، این روز را به فعالان عرصه خبر و رسانه،‌ اعم از خبرنگاران،‌ عکاسان خبری، دبیران و سردبیران، تبریک گفت.

در بخشی از پیام بابایی آمده است؛

” اگرچه بخش اصلی فعالیت خبرنگاران و عکاسان خبری، تهیه و انتشار خبر و عکس از رویدادهاست اما عنصری که یک خبرنگار را در دوران فعالیت حرفه‌ای، ماندگار می‌کند؛ آگاهی بخشی و آگاه‌سازی است. حرفه‌ی خبرنگاری به یقین یکی از مشاغل مهم محسوب می‌شود که در سخت و زیان‌آور بودن آن نباید تردیدی داشت؛ حرفه‌ای که لازمه آن برخورداری از دانش و آگاهی، شجاعت، تعهد، صداقت، دوراندیشی، … و البته مهارت‌های تخصصی است.”

رئیس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، در ادامه پیام خود آورده است؛

“خبرنگاری زمان نمی‌شناسد و خبرنگاران همواره مترصد کسب و انتشار اخبار و رویدادها هستند؛ در این بین خبرنگارانی تاثیرگذار خواهند بود که در کنار روایت صادقانه‌ی رویدادها، آگاه‌سازی و ارتقاء آگاهی مخاطبان را مد نظر قرار دهند. امروز و در شرایطی که توسعه فضای مجازی و گسترش شمار فعالان شبکه‌های اجتماعی، از یک سو سرعت انتشار اخبار را به شدت افزایش داده و از طرفی دقت و صحت خبر را کم کرده؛ ارزش کار خبرنگاران بیش از گذشته مشهود بوده و اهمیت توجه به جنبه آگاهی بخشی و ارتقاء اطلاعات مخاطبان، بیشتر شده است.”

بابایی در ادامه پیام خود، تاکید کرده است؛ “یکی از وظایف مهم خبرنگار به عنوان راوی صادق رویدادها، بیان دقیق و بی کم و کاست و دخیل نکردن باور، تحلیل و تفسیر شخصی از رویداد است؛ اگرچه بهترین تحلیلگران و مفسران وقایع، همواره خبرنگاران بوده‌اند.”

رئیس خبرگزاری قرآنی (ایکنا) شعبه فارس، در این پیام با یادآوری اینکه؛ “روز خبرنگار فرصتی برای قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی و صادقانه خبرنگاران و اصحاب رسانه و بررسی دقیق‌تر شیوه‌های مطلوب‌تر اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی است”، ادامه داد: ” روز خبرنگار را می‌توان زمان مناسبی برای بررسی وضعیت فعالان عرصه خبر و رسانه دانست، مردان و زنانی که با مخاطره زندگی می‌کنند و در شرایط دشوار، همواره اولین گروه حاضر در صحنه هستند؛ اما کمترین میزان حقوق، دستمزد،‌ خدمات بیمه‌ای و رفاهی و امنیت شغلی را دارند.”

بابایی در ادامه‌ی پیام خود، روز خبرنگار را فرصتی برای پرداختن به مشکلات و کاستی‌های خبرنگاران حرفه‌ای، ارتقاء کیفی شرایط کار و بهبود وضعیت معیشت آنان دانسته و تاکید کرده است؛ ” برهمه متولیان امر واجب است که برای حل مشکلات این سربازان عرصه اطلاع‌رسانی که در مقابل دشمن سراپا مسلح به انواع واقسام تجهیزات رسانه‌ای با دل و جان ایستاده‌اند، اهتمام ویژه داشته باشند تا ضمن حل مشکلات آنها موجب تقویت توان رسانه‌ای نظام اسلامی، فراهم شود.”

پیام تبریک مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس به مناسبت روز خبرنگار

روح‌الله منوچهری، در این پیام عنوان کرد:
 تلاشگران عرصه رسانه صدای رسای جامعه هستند. یاوران مردم، که مسیر احقاق حق و دفاع از منافع عموم را برگزیدند.  روشنگری کرده اند و از حق و حقیقت قلم زده اند.
خبرنگار در تمامی روزها به ویژه در بحران ها در صف مقدم ایستاده اند و قلم آنها بیدارگری کرده است.
حضور و از جان گذشتگی خبرنگاران در ایام بحران تاکیدی بر مردمی بودن رسالت آن‌هاست. از این روست که هر روز را باید به نام خبرنگار ثبت کرد.
در سال های گذشته خبرنگاران در حوزه فرهنگ در استان بازوی اداره کل کتابخانه های عمومی بوده اند، مطالبه گری آن‌ها، انتشار گزارش های حرفه ای و انعکاس خواسته های مردم در حوزه کتابخوانی، بعد تازه ای را در حوزه کتابخانه های عمومی در استان رقم زده است. با صداقت می توان گفت که بسیاری از اتفاق هایی که امروز به آن‌ها افتخار می کنیم با تلاش و حمایت خبرنگاران سرعت گرفته است.
اینجانب ضمن پاسداشت یاد شهید محمود صارمی، شهید گرانقدر راه آگاهی بخشی، روز هفدهم مرداد را به تمامی تلاشگران این حوزه خطیر تبریک می گویم و همراهی ها و حمایت های خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر را ارج می نهم.

پیام تبریک مدیرکل راه آهن فارس به مناسبت روز خبرنگار

متن کامل این پیام به شرح زیر است

بسم رب المطلعین و الصدیقین

هفدهم مردادماه یادآور فداکاری و از جان گذشتگی خبرنگاران متعهد و حقیقت طلبی همچون شهید بزرگوار محمود صارمی است که با سلاح قلم در عرصه روشنگری قدم گذاشته و عزیزترین دارایی خویش را در مسیر آگاهی بخشی به جامعه فدا کرده اند.

اینجانب ضمن ادای احترام به مقام والای شهدای عرصه خبر و اطلاع رسانی، بر خود وظیفه می دانم از زحمات تلاشگران عرصه خبر و اطلاع رسانی استان فارس که در انعکاس اخبار، فعالیت ها و فرهنگ سازی استفاده از حمل و نقل ریلی به عنوان حمل و نقل سبز و ایمن یاری گر این اداره کل بوده اند تقدیر و تشکر نموده و این روز ارزشمند اجتماعی را خدمت تلاشگران عرصه خبر و اطلاع رسانی تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
سلامتی، سرافرازی و توفیق شما عزیزان را در سایه توجهات ویژه حضرت ولیعصر و منویات مقام معظم رهبری از خداوند منان مسئلت دارم.

مهرداد انصاری؛ مدیرکل راه آهن فارس

پیام رییس شورای اسلامی شهر شیراز به مناسبت روز خبرنگار

پیام رییس شورای اسلامی شهر شیراز به مناسبت روز خبرنگار به شرح ذیل است:

ن و القلم و ما یسطرون
آگاهی و آگاهی‌بخشی، کلید تحول، پیشرفت و موفقیت جامعه بشری است و‌ از همین روست که امام علی علیه‌السلام (ع) -که این ایام را متعلق به ایشان و خاندان امامت و ولایت می‌دانیم- چه زیبا می‌فرمایند:

النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا *
مردمان، دشمنان چیزى هستند که نسبت به آن ناآگاهند.
آری؛ ریشه تمام مشکلات، گرفتاری‌ها و دشمنی‌ها را باید در جهالت و نادانی جستجو نمود؛
در این میان رسالت مبارزه با این جهالت بر دوش مردان و زنانی است که برای آگاهی‌بخشی فداکارانه تلاش می‌کنند و در این جهاد روشنگری، خبرنگاران، سربازان بی‌نام و نشان و بی‌مزد و مواجب میدان مبارزه‌اند.
هفدهم مرداد‌ماه سالگرد عروج شهید محمود صارمی و روز بزرگداشت مقام خبرنگار، فرصتی است تا بیش از هر زمان دیگر، به شأن و جایگاه اصحاب رسانه، خبر و خبرنگار پی برده و تلاش این عزیزان در تنویر افکار آحاد ملت را تکریم نمائیم.
پر واضح است که حرفه خبرنگاری با دشواری‌ها و مخاطرات بی‌شماری روبروست که ایمن‌سازی آن با حمایت و پشتیبانی متولیان امر میسر خواهد بود.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید عرصه‌ی خبررسانی، محمود صارمی با ارج نهادن به تلاش‌های کم‌نظیر خبرنگاران خوش‌اندیش و روشن‌ضمیر، علی‌الخصوص فعالین عرصه خبر در شهر شیراز و استان فارس، امیدوارم که با بسترسازی هوشمندانه، زمینه حضور کارآمد و اثرگذار خبرنگاران در حوزه‌های گوناگون جامعه بیش از پیش فراهم آید.

سید عبدالرزاق موسوی؛ رئیس شورای اسلامی شهر شیراز

پیام تبریک رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به مناسبت روز خبرنگار

پیام تبریک دکتر محمد کاظم کاوه پیشقدم دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به مناسبت روز خبرنگار به شرح ذیل است:

“الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ”
روز خبرنگار، روز آگاهی، اطلاع رسانی و دانش افزایی است.
خبرنگاران صادق و پاک کسانی هستند که همواره بدون آنکه دیدگاه و نظر خودشان را تعمیم بدهند تلاش می کنند تا مشکلات جامعه و مسائل و راهکارهای آنرا با زبان همراه با دانش و همراه با صداقت به مردم منتقل کنند.
بنابراین روز خبرنگار، روز راستگویی، پاکدامنی و گسترش اندیشه است.
این روز را حضور تمام خبرنگاران عزیز تبریک و تهتیت عرض می نمایم.

دکتر محمد کاظم کاوه پیشقدم؛ دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس

پیام محمدرضا امیری فرماندار شهرستان شیراز به مناسبت روز خبرنگار

پیام محمدرضا امیری فرماندار شهرستان شیراز به مناسبت روز خبرنگار به شرح ذیل است:

خبرنگار سمبل امانتداری، وظیفه شناسی، مطالبه گری، آگاهی‌بخشی، تعهد و عشق و دلسوزی است.

خبرنگار تلفیقی است از اندیشه توام با دانایی و عشق و هنر که با کلام و تصویر خود روشنگری می کند و جان جامعه را آگاهی می بخشد.

رسانه رکن چهارم دموکراسی است و امروز در عصر انفجار دانش، رسانه جایگاهی ویژه یافته است که فاصله کوتاه رخداد تا خبر را با پای پیاده می دود تا پرچم آگاهی بخشی و حقیقت را بر قله ارتباطات به اهتزاز درآورد.

۱۷ مرداد ماه یادآور مقام شامخ شهید صاحب قلم، محمود صارمی و تمامی فرهیختگانی است که در مسیر روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه از جان شیرین خود گذشتند.
دیده بانانی هوشیار و دانا که با سلاح قلم و جوهر جان در سنگر حقیقت پابرجا ایستاده اند؛
هنرمندانی که بی حرف و کلام و از دریچه نگاه تصویر، راوی حکایت های تلخ و شیرین جامعه اند.

کشور عزیزمان و به تبع آن استان پهناور فارس و شهرستان شیراز در سال گذشته حوادث متعددی را پشت سر گذاشت و خبرنگاران بی ادعای همیشه حاضر در صحنه، راویان لحظه به لحظه سالی بودند که رفت؛
پا به پایمان آمدند و در کنارمان ماندند؛
من این همراهی را پاس می دارم و نه امروز که هر روز، قدردان تلاش خستگی ناپذیر و بی چشم داشت اهالی عزیز رسانه خواهم بود.

محمدرضا امیری؛ فرماندار شهرستان شیراز

رئیس کل دادگستری فارس به مناسبت روز خبرنگار؛

خبرنگاری، حرفه ای است آمیخته با عشق که رسالتی ممتاز دارد

در پیام تبریک رئیس کل دادگستری فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:
خبرنگاری، حرفه ای است آمیخته با عشق که رسالتی ممتاز دارد.
خبرنگاران به عنوان قاصدان امین و راویان صدیق، تجسم امانت ، مسئولیت ، تعهد و دلسوزی در جامعه هستند که با نقد منصفانه‌ی کاستی‌ها و بیان هوشمندانه‌ی پیشرفت ها وجدان بیدار اجتماع و زمینه ساز سلامت فکری و فرهنگی جامعه اند.
اینجانب به نمایندگی از مجموعه بزرگ دستگاه قضایی ضمن تقدیر از همکاری های مستمر و زحمات بی دریغ خبرنگاران گرانقدر، عکاسان تلاشگر خبری، گزارشگران آگاه و همه اصحاب محترم و معزز رسانه و خانواده بزرگ اهل قلم ، فکر و اندیشه با مجموعه بزرگ دستگاه قضایی استان فارس و کمک به اجرای هر چه بهتر سیاست های سترگ قوه قضائیه ، هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار را به یکایک شما تبریک گفته تلاش های بی دریغ همه شما گرامیان را ارج می نهم و برای خبرنگاران متعهد و کوشا که آگاهی را حق مردم دانسته و برای تحقق عدالت اجتماعی پرتلاش می‌کوشند؛ سلامتی وتوفیق در ادامه فعالیت آگاهانه از خداوند متعال خواهانم.
همچنین یاد و خاطره شهدای عرصه خبر و اطلاع رسانی بالاخص شهید “محمود صارمی” و در گذشتگان این عرصه خطیر را گرامی داشته برای همه آنان در پرتو حُسن جمال حضرت حق تعالی آرامش و رحمت بی کران الهی مسئلت می نمایم.

سید کاظم موسوی؛ رئیس کل دادگستری استان فارس

پیام مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس به مناسبت روز خبرنگار

نون والقلَم و مایَسطرون ” قلم زدنت قدم زدن در سرزمین زیبای آرمان هاست و پر گشودن تا قاف. یادمان باشد برای رسیدن به قاف حقیقت آرمان‌ها باید سیمرغ شویم تا پر گشودن مان رسیدن باشد. به راستی چه زیباست اندیشه ای که در مقابل قلم زانو زند و واژه هایی که در خدمت بیان حق برآید”  بی شک نقش و تاثیر قلم جهت آگاهی بخشی، موجبات رشد و پیشرفت جامعه را در زمینه های مختلف رقم می زند؛ چرا که خبرنگاران می توانند با ایجاد ارتباط دوسویه میان مردم و مسئولین به مانند مشعلی روشن تاثیرات مثبتی برجا گذارند. بدینوسیله ۱۷ مردادماه”روزخبرنگار”، روز “حق گویی و حق جویی”را به صاحبان اندیشه تبریک می گویم و برای آن ها آرزوی سرافرازی و سربلندی دارم. «سهراب مختاری»،مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارسنون والقلَم و مایَسطرون ۱۷مردادماه،فرصت ارزشمندی برای گرامیداشت یاد شهیدان بزرگوار رسانه بخصوص« شهید محمود صارمی» است که با نثار خون خود، در تقویم افتخارات جاودانه ماندند.  ” قلم زدنت قدم زدن در سرزمین زیبای آرمان هاست و پر گشودن تا قاف. یادمان باشد برای رسیدن به قاف حقیقت آرمان‌ها باید سیمرغ شویم تا پر گشودن مان رسیدن باشد. به راستی چه زیباست اندیشه ای که در مقابل قلم زانو زند و واژه هایی که در خدمت بیان حق برآید”  بی شک نقش و تاثیر قلم جهت آگاهی بخشی، موجبات رشد و پیشرفت جامعه را در زمینه های مختلف رقم می زند؛ چرا که خبرنگاران می توانند با ایجاد ارتباط دوسویه میان مردم و مسئولین به مانند مشعلی روشن تاثیرات مثبتی برجا گذارند. بدینوسیله ۱۷ مردادماه”روزخبرنگار”، روز “حق گویی و حق جویی”را به صاحبان اندیشه تبریک می گویم و برای آن ها آرزوی سرافرازی و سربلندی دارم. 

سهراب مختاری؛ مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس

پیام تبریک رئیس اورژانس فارس به مناسبت روز خبرنگار

در این پیام آمده است:

۱۷ مرداد روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبها است ، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته‌ای که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم انقلاب کردند.
خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند.

خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای، مرهون تلاش های شبانه روزی آنهاست از این همواره قدردان تان هستیم

روز خبرنگار بر شما مبارک

دکتر محمدجواد مرادیان؛ رئیس اورژانس فارس

مدیر کل بهزیستی فارس در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت

متن پیام به این شرح می باشد:
جان نباشد جز خبر در آزمون هر که را افزون خبر جانش فزون

…سلام و درود خدا بر تمامی وقایع‌ نگارانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس می‏دارند
و خامه خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی‏گیرند.
بر تمامی خبرنگاران که قلم را سلاح خویش و رسانه را سنگر دفاع از استقلال و آزادی میهن عزیزمان می دانند
نگارنده‌های بی ادعا یی که سالی یک بار تقویم همه ما را به سمتشان می کشاند ولی بدانید همیشه با افتخار خبرنگارید…
آحاد جامعه سپاسگزار و قدردان این نقش سازنده و توسعه‌گر خواهند بود.
هفده مرداد روز بزرگداشت مقام والای خبرنگار را به تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه، شادباش می‌گویم و از تلاش‌های ارزشمند و اثرگذار همه این عزیزان سپاسگزاری می‌نمایم.

دکتر سید محمد صادق کشفی نژاد؛ مدیر کل بهزیستی فارس

پیام مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و‌نوجوانان فارس به مناسبت روز خبرنگار

پیام مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و‌نوجوانان فارس به مناسبت روز خبرنگار به شرح ذیل است:

به نام خدا
در جامعه‌ای که اطلاعات با سرعت حیرت‌آوری در حال انتشار و انتقال است، جایگاه خبر و خبرنگار بیش از پیش نمود پیدا می‌کند و وظیفه‌ی خطیر اصحاب رسانه را به جامعه مخاطب یادآور می‌شود. وظیفه‌ای که در این ایام شیوع ویروس کرونا سنگین‌تر شده و خبرنگاران نیز به عنوان خط مقدم اطلاع‌رسانی در عرصه‌ی سلامت و با حضور در نشست‌‌های مختلف در کنار کادر پر تلاش درمان، با احساس مسوولیت سعی می‌کنند افراد را نسبت به وظایفشان در این عرصه آگاه و آشنا کنند تا سلامت را به جامعه برگردانند.
هفده مرداد بهانه ای است برای قدردانی از تلاش همه خبرنگاران متعهد و متخصصی که رهرو خبرنگار شهید محمود صارمی هستند؛ ضمن گرامیداشت یاد و نام این شهید، به همه‌ی سخت‌کوشان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی که با قلم و قدم به دنبال حق طلبی، حقیقت‌جویی و روشنگری هستند خدا قوت می‌گوییم و زحماتشان را ارج می‌نهیم.
برای همه‌ی خبرنگاران، روزهای خوب، سلامت و سربلندی در راه انجام رسالت خطیر آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی آرزومندیم.

زهرا افتخاری؛ مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس

پیام مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس به مناسبت روز خبرنگار

عبدالحسن صمدنژاد سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در پیامی فرا رسیدن 17 مرداد روز خبرنگار را به فعالان عرصه خبر و اصحاب رسانه استان فارس تبریک گفت:
متن پیام بدین شرح است:
والقلم و ما يسطرون
روز خبرنگار یادآور اراده و عمل مجاهدانه مردان و زنانی است که برای بازگویی حقیقت ، پرچم رسالت بزرگ اطلاع رسانی را بر دوش گرفته اند .فرهیختگان و طلایه دارانی که در جبهه آگاهی بخشی با حضوری بالنده و اثر بخش در راه روشنگری و فرهنگ سازی حفاظت از انفال و عرصه های منابع طبیعی خالصانه و مجدانه گام بر می دارند.
خبرنگاران و اصحاب رسانه های جمعی به عنوان یاوران عرصه حفاظت از اراضی ملی همواره نقش مؤثري در عرصۀ خطیر اطلاع رسانی داشته و تلاش و كوشش آنها ستودنی و نقد و تحلیل آنها راهگشای مدیران این مجموعه برای تعمیم و توسعه فرهنگ حفاظت از منابع ملي است .
اینجانب به رسم ادب و احترام ضمن گرامیداشت 17 مرداد روز نکوداشت مقام شامخ خبرنگار كه مصادف با سالروز شهادت شهید محمود صارمی و همه شهدای عرصه خبر و اطلاع رسانی است ، ضمن قدردانی از تلاشتان ، اين روز را به تمامی فعالان گرانقدر این عرصه تبریک گفته و از درگاه ایزد منان توفیق خدمت و نیک‌نامی برایتان آرزومندم.
قلم‌تان استوار و راه‌تان پر رهرو
عبدالحسن صمدنژاد
سرپرست اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس

درآستانه ی17مرداد ماه روز خبرنگار

پیام تبریک مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس به مناسبت روز خبرنگار

هفدهم مردادماه، سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، بهانه و فرصتی برای تقدیر و سپاس از جامعه خبرنگاری و رسانه ای ایران است. فرصتی که هم زمینه ای برای نشان دادن جایگاه و اهمیت عرصه رسانه برای عموم مردم و هم بهانه ای برای تکریم و تقدیر از فعالان و زحمت-کشان عرصه رسانه است.
خبرنگاران، فرهیختگان عرصه دانایی و اطلاع رسانی هستند که بی آنکه ادعایی داشته باشند، برای توسعه آگاهی عمومی در کشور ایفای نقش میکنند و نوشته‌هایشان طلوع حقیقت و بیان دردهای کسانی است که نمی‌توانند بگویند و فریادشان بی صداست.
اینجانب این روز را به همه خبرنگاران ایران عزیز تبریک و تهنیت عرض نموده و برای این عزیزان موفقیت و سربلندی در انجام وظایف خطیرشان را آرزومندم.

مهرداد سهرابی
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس


شهردار مرودشت با تعدادی از پیشکسوتان وخبرنگاران شهر مرودشت دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی شهرداری مرودشت مهندس سید مهدی مکّی به همراه مهندس برفی دخت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه‌ی شهرداری با حضور در دفاتر روزنامه‌های سطح شهر مرودشت با پیشکسوتان و تنی چند از خبرنگاران دیدار و گفتگو کردند.
مکّی شهردار مرودشت در این دیدار ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهید صارمی بیان داشت: روزنامه‌نگاران یکی از مهم‌ترین پایه‌های توسعه‌ی اجتماعی هر شهر، استان و کشور محسوب می‌شوند، و بااطلاع رسانی مناسب و بجا از برنامه‌های توسعه‌ای شهرستان ، مقدمات رشد و توسعه پایدار را فراهم می‌کنند، به‌طورکلی کار اصلی و مهم روزنامه‌نگاران فرهنگ‌سازی در سطح جامعه است.
شهردار مرودشت در این دیدار از خبرنگاران خواست تا رسالت خبرنگاری را به احسن وجه که همان اطلاع‌رسانی صحیح و انتقال اخبار و اطلاعات به مردم‌به‌دور از هرگونه حب و بغض می‌باشد جامه‌ی عمل بپوشند
شایان‌ذکر است شهردار مرودشت با پیشکسوت روزنامه خبر که از کارکنان صدیق بازنشسته شهرداری مرودشت آقای محمدعلی محمودآبادی و همچنین پیشکسوت روزنامه کیهان وجام جم در آقای جلال معینی و تعدادی از روزنامه‌های فعال سطح شهر و رئیس اداره محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیدار و گفتگو به عمل آوردند.و در این دیدارها لوح و هدایای نیز به‌رسم یادبود به پیشکسوتان و خبرنگاران اعطاء شد.

پیام تبریک رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس به مناسبت روز خبرنگار

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در پیامی، فرا رسیدن هفدهم مرداد ماه، روز خبرنگار را به اهالی رسانه استان تبریک گفت.

متن کامل پیام دکتر حسن نوروزی بدین شرح است:
دنیای امروز را به واسطه‌ی شبکه‌ی عظیم ارتباطات و اطلاعات، دهکده‌ی جهانی می‌دانیم؛ فاصله‌ی بین اتفاق و انتشار،کسری از ثانیه است. اخبار به فاصله‌ی چند لحظه در زمینه‌های مختلف در سایت و رسانه‌های مختلف ظاهر می‌شود. در این عرصه، خبرنگاران با تحمل مشقت فراوان به گردآوری اطلاعات و اخبار می‌پردازند.
خبرنگاری، حوزه‌ای جذاب و در عین حال پرمخاطره است. این حرفه در بیشتر کشورها، ناملایماتی را برای خبرنگاران به همراه دارد. سرنوشت افراد به قلم خبرنگار وابسته است و از این رو ، این حرفه افرادی را طلب می‌کند که علاوه بر تیزبینی، صداقت و سرعت عمل، شهامت گفتن حقایق را هم داشته باشند.
در کشور ما خبرنگاری و فعالیت مدنی، عملکردی دیالکتیک دارند. خبرنگار می‌تواند بلندگوی مطالبات جامعه‌ی مدنی باشد و فعالین مدنی نیز باید مدافع حقوق خبرنگاران باشند. آگاهی جامعه منجر به تقویت نهادهای مدنی می‌گردد و تقویت نهادها متضمن کامیابی جامعه خواهد بود. خبرنگاران نقش بی‌بدیلی در آگاهی‌بخشی به جامعه ایفا می‌کنند.
۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار، روز پاس‌داشت مقام انسان‌هایی است که برای دستیابی به حقیقت و انتشار اخبار از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند. بدون شک مراقبت از منافع ملی و مصالح مردم جز با حق‌‌طلبی، شجاعت و صداقت در عرصه‌ی آگاهی ممکن نمی‌شود.
اینجانب به رسم ادب، وظیفه خود می دانم فرا رسیدن هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار را به اهالی محترم رسانه استان فارس که نقش ویژه ای در اطلاع رسانی بر عهده دارند تبریک عرض نمایم.
به امید قلمی پویاتر و تواناتر برای خبرنگاران فهیم استان فارس
حسن نوروزی/ رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس

پیام تبریک دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس به مناسبت روز خبرنگار

مقام معظم رهبری:
“بدون خبرنگار لحظه ها ماندگار نمی شود”

خبرنگاران نمادواقعی وظیفه شناسی ،آگاهی بخشی و مطالبه گری جامعه هستند که از بذل جان خود نیز در این مسیر دریغ ندارند

گرامی باد ۱۷مرداد یاد بود شهدای عرصه خبر شهیدان والا مقام محمود صارمی؛ مرتضی آوینی و خبرنگاران شهید هواپیمای”سی ۱۳۰”،

روز خبرنگار را به کلیه اصحاب شریف رسانه و خالقین لحظات ماندگار تبریک و تهنیت عرض نموده و برای این عزیزان موفقیت و سربلندی در انجام وظایف خطیرشان از درگاه حق تعالی مسالت می نمایم.
حیدر آسیابی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس

پیام تبریک مهندس ابراهیم راضی رئیس هیات بدمینتون استان فارس به مناسبت روز خبرنگار

راضی،طی پیامی روزخبرنگاررابه صاحبان اندیشه فکروآگاهی وفعالان رسانه تبریک گفت.

روزخبرنگارتقدیراززحمات کسانی است که بامسئولیت وآزادی وتحمل سختی های فراوان به نگاشتن حقایقی می پردازندکه رشدوتوسعه جامعه راثمرمی بخشدوهمواره به مثابه دیده بانان امین جامعه درعرصه های مختلف، پرچم آزادی،آگاهی وامیدراافراشته اند. ۱۷مردادماه یادروزباشکوه تلاشگران عرصه اندیشه وقلم وروزاحترام به حقوق ملت،دردسترسی به اطلاعات صحیح،فوری ومناسب است.وقایع نگارانی که حرمت قلم وآگاهی راپاس می دارندوخامه خویش راجزدرمسیرحق وعدالت به کارنمی گیرند.

ضمن پاسداشت یادوخاطره شهدای اصحاب رسانه،جدوجهدشماعزیزان رادربرافروختن چراغ اطلاع رسانی مستقل ومسئولانه ارج می نهم .ازایزدمنان تداوم عزت واهتمام مسئولانه شمارادرروایت عشق،آزادی وحق گویی درعرصه آگاهی آرزومندم.

پیام تبریک مدیرامور پردیسهای دانشگاه فرهنگیان استان فارس به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار

به گزارش روابط عمومي دانشگاه فرهنگیان فارس، در متن پیام تبریک دکتر افلاکی فرد مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان فارس در سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و به مناسبت روز خبرنگار آمده است:
«ن و القلم و ما يسطرون»
 «سوگند به قلم و آنچه مي نويسد»
هفدهم مرداد سالروز شهادت خبرنگار عزیز شهید صارمی به دست مزدوران جهانی فرصت مغتنمی است تا از سفیران جبهه اطلاع رسانی و روشنگری به جامعه تقدیر و سپاسگزاری نمائیم.
روز خبرنگار یاد آور عزم و همت مجاهدانه مردان و زنانی است که برای روایت حق و حقیقت، بیرق اطلاع رسانی را بر دوش گرفته و با همتی بلند و اندیشه ای آزاد، مسیر اعتدال را با نگاهی عدالت محور می پیمایند.
بی شک اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران در ارتقای آگاهی مردم و سواد آنان در دنیای امروز که عصر ارتباطات و رسانه است نقش بسزایی دارند،
خبرنگاران اين طلايه داران راستين خدمت در رسانه، انسان هاي پر تلاش و فداكاري هستند كه در كسوت شرافتمندانه خبرنگاري و به عنوان وجدان بيدار، چشم بينا و زبان حقيقت جوي جامعه، گام در وادي مقدس، قلم و عرصه روشنگري نهاده و همواره تلاش مي کنند تا با توليد و انعكاس به موقع اخبار، به بهترين شكل ممكن، رسالت حرفه اي خود را انجام دهند.
دانشگاه فرهنگیان فارس بر اين باور است که اصحاب علم و دانش با پيوند عميق و ريشه داري که با اصحاب رسانه و ارتباط دارند همچون دو بال پيشرفت و موفقيت، زمينه صعود جامعه و شهروندان ايران زمين را به سوي اهداف عالي انساني فراهم مي سازند.
بنابراین اینجانب بر خود واجب میدانم روز خبرنگار را به کلیه فعالان عرصه قلم و آگاهی بخشی و پیشکسوتان عرصه اطلاع رسانی و خبر، عکاسان، گزارشگران و همه کسانی که در جهت رشد و شکوفایی دانش و آگاهی مردم به ویژه در زمینه اطلاع رسانی در حوزه آموزش عالی، شبانه روز تلاش می‌کنند و بدون توجه به سختی‌های موجود در این عرصه از هیچ تلاشی فرو گذار نکرده و نخواهند کرد، تشکر و قدردانی می‌کنم.
امید است با استعانت و توکل به ذات اقدس احدیت ، در انجام رسالت آگاهی بخشی، شفاف سازی و ارتقای سطح سواد جامعه، بیش از پیش موفق و موید و سرافراز باشید
برای تمامی اصحاب رسانه و اطلاع رسانی و به ویژه خبرنگاران گرامی موفقیت و سربلندی در رسالت خطیر خبرنگاری را آرزومندم

حسین افلاکی فرد
مدیر امور پردیس های
دانشگاه فرهنگیان فارس

تجلیل و قدردانی هیات هندبال استان فارس از خبرنگاران ورزشی به مناسبت روز خبرنگار

رضا غلامشاهی مسؤل هیأت هندبال استان فارس در جمع خبرنگاران ورزشی استان طی پیامی روز جهانی خبرنگار را به تمامی وقایع نگرانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس می‌دارند تبریک نموده و یادآور شد:
17 مرداد ماه روز خبرنگار یاد روز باشکوه تلاشگران عرصه اندیشه و قلم میباشد.
ایشان در ادامه روز خبرنگار افزود : خبرنگار کسی نیست چون پیامبران روزگار ما اما بدون وحی کسانی که حق را آشکار کرده و حامی انسان ها در برابر غیر انسان ها بوده و خبرنگار باید بداند و میداند که آن کس که آگاه تر است مسؤل تر است ، مسؤل در برابر ملت و کشور و مسؤل در برابر اخلاق جامعه .
غلامشاهی در پایان افزود : بی شک دستیابی به قله های پیشرفت ، سربلندی و سعادت کشور و گام های بلند در حوزه ورزش استان جز با صدق و حق جویی در عرصه آگاهی امکان پذیر نمی باشد .

پیام تبریک دکتر خالقی رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا به مناسبت روز خبرنگار

هفدهم مردادماه روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید محمود صارمی، فرصت معتنمی است تا از خبرنگاران صدیق و شریف و اصحاب رسانه که با نگاه حرفه ای همراه با نقد منصفانه و گزارش های کاربردی هموراه در راه حقیقت و رسالت خطیر و سترگ آگاهی بخشی به مردم نقش مهمی ایفامی کنند قدر دانی شود.

ضمن تبریک روز خبرنگار از شما به عنوان خبرنگار وفعال رسانه ای شهرستان در پوشش اخبار حوزه سلامت تقدیر و تشکر نموده و از ایزدمنان توفیق روز افزون تان را در اعتلای امر مقدس اطلاع رسانی آرزو می کنم.

بی تردید دلگرمی تمامی مدافعین سلامت شهرستان در بحران شیوع کرونا، در کنار سایر برنامه ریزی ها،برای مبارزه با این ویروس، به همدلی و همیاری شما در آگاهی بخشی به جامعه می باشد که خدمات ارزنده ای در ارتقای سواد سلامت جامعه و فرهنگ سازی در پیشگیری و مقابله با بیماری ها ارائه می نمایید.

روزتان مبارک؛ تنتان سلامت

دکتر علی اصغر خالقی /رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا

پیام تبریک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای به مناسبت روز خبرنگار

17 مرداد روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید صارمی در حقیقت روز پاسداشت کوشش های صادقانه خبرنگاران آزاده ای است که برای دسترسی، تولید و توزیع و انتشار اطلاعات از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند. سربازان خط مقدم جنگ نرم که با اطلاع رسانی های صحیح، صریح و به موقع خود همواره جریان ساز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بوده و خواهند بود.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، این روز را به تلاشگران عرصه دانایی تبریک گفته و زحمات ارزنده یکایک شما عزیزان را در ارتقا آگاهی جامعه به ویژه در حوزه فعالیت های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس پاس می دارم.

علیرضا سیاهپور؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس

پیام تبریک کانون بسیج هنرمندان آباده به مناسبت روز خبرنگار

بسم رب المطلعین و الصدیقین
هفدهم مرداد که به یادمان شهادت مظلومانه محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ،”روز خبرنگار” نامیده شده است،
یادآور مجاهدتهای زنان و مردانی حقیقت طلب است که با هدف روایت حقیقت، بیرق بزرگ ” آگاهی بخشی” را بر دوش کشیده و خاضعانه و بی ادعا وجود خویش را چراغ راه جامعه کرده اند.
طلایه داران این سلسله راهیان وادی آگاهی و نیک اندیشی، مجاهدانی هستند که در نگارش خبر از جوهر جان خویش مرکّب ساختند و در سپهر شهادت و ایثار، ستارگانی جاوید شدند.
کانون بسیج هنرمندان شهرستان آباده فرارسیدن روز خبرنگار را گرامی داشته و با آرزوی سلامتی و بهروزی تمامی دست‌اندرکاران در حوزه رسانه و اطلاع رسانی کشور، امید آن دارد که با استعانت از درگاه خداوند متعال و تلاش و همت همه خبرنگاران، فضای رسانه ای ایران اسلامی، فضایی در خور و شایسته ملت رشید و بزرگوار باشد.

به گزارش ایران ریپورتس98، در هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.