پاسخ متفاوت یک نماینده به علت توهین‌ها به ظریف در صحن مجلس

نماینده مردم لارستان مسائل پیش آمده میان مجلس و دولت را دعوای خانوادگی توصیف کرد که هدفش رشد و ارتقای کشور است و گفت: انتظارات از مجلس زیاد شده و مردم پیگیر مطالبات خود هستند هر چند بعضی از برخوردها در مجلس مورد تایید نیست.

به گزارش ایران ریپورتس98، حسین حسین زاده، از مجلس یازدهم به عنوان پدیده ای نسبت به ادوار گذشته مجلس یاد کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ نماینده این مجلس جوان و ۷۰ درصد جدید هستند. این موارد باعث شده مجلس یکدستی را شاهد باشیم و همین باعث افزایش انتظارات از آن شده است.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز با تاکید بر همکاری میان دولت و مجلس برای بهبود شرایط مردم است، هدف نمایندگان از سوال از وزرا را انتظارات روزافزون از آنها عنوان کرد و گفت: با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، انتظارات از مجلس زیاد شده و مردم هم مطالبات خود را پیگیری می‌کنند هر چند بعضی از برخوردها در مجلس مورد تایید نیست.

حسین‌زاده با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب یادآور شد: با دولت عنادی نداریم ولی قرار هم نیست حق مردم را پیگیری نکنیم.  به عنوان مثال در حوزه انتخابیه بنده و در روستاهای خلیلی و دیلم بیش از ۸۰ درصد خانه‌ها بر اثر زلزله اخیر ویران شدند و مردم در گرمای ۴۸ درجه در چادر گرم زندگی می‌کنند؛ ‌ نماینده به هر حال باید پیگیر مطالبه مردم حوزه خود باشد و این به معنای تضاد با دولت نیست.

وی درباره اینکه چرا نمایندگان همه مشکلات را گردن دولت می‌اندازند، اظهارداشت:‌ برای پاسخ به این سوال ۲ بحث وجود دارد؛ نخست اینکه اوایل مجلس بوده و تجربه کاری نماینده‌ها پایین است و بعضی از نماینده‌ها هم تلاش می‌کنند برای بیشتر دیده شدن داد بزنند. دیگر اینکه اتفاقا نماینده‌ها از ریزترین مسائل تحریم اطلاع دارند اما سختی و چالشی که در زندگی مردم به دلیل همین تحریم‌ها وجود دارد، سبب فشار مضاعف به نماینده‌ها وارد شود.

حسین‌زاده در عین حال گفت: تحریم‌ها برای امروز و دیروز نیست و پیش از این وجود داشته هر چند امروز تشدید شده است. اما در کنار تحریم مسائلی چون نابسامانی، خودتحریمی و فساد در بعضی بخش‌های کشور وجود دارد و همه این مسائل دست به دست هم داده تا با فشار افکارعمومی نمایندگان در نطق‌های خود این مسائل را رعایت نکنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم،  درباره رویکرد تخریبی برخی نمایندگان در قبال وزیر امور خارجه، گفت: هدف همه مسوولان نظام جمهوری اسلامی، ‌حفظ وحدت، ‌یکپارچگی و موفقیت کشور است و این مسائل مانند دعوای خانوادگی است که هدف آن رشد و ارتقای خانواده است ولی ممکن است اختلاف‌هایی هم رخ دهد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.