ویژه‌برنامه‌های روز جهانی قدس در استان فارس

ویژه‌برنامه‌های روز قدس در استان فارس با توجه به محدودیت‌های کرونایی بر بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایران ریپورتس، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام قبله نخستین مسلمانان رقم خورده است، قبله‌ای که جایگاه پیامبران ابراهیمی بوده اما سال‌های سال است که دست ناپاک رژیم صهیونیستی بر آن چنگ انداخته  است.

قدس، قبله نخستین مسلمانان جهان و  سرزمین اصلی هزاران مسلمان فلسطینی است که استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار از سال 1948 آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد.

پس از پیروزی انقلاب، امام خمینی (س) در نخستین فرصت روزی را برای نشان دادن حساسیت جهانی نسبت به سرنوشت قدس و نجات آن از چنگال صهیونیست‌های جنایتکار، به عنوان «روز قدس» تعیین و پیامی به همین مناسبت صادر کردند.

 امام خمینی(ره) و روز قدس  

امام در این پیام که روز 16 مرداد 1358 در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان سال 1399 هجری قمری خطاب به مسلمانان جهان صادر شد، چنین فرمودند: «من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی، پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می‌کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم .» (صحیفه امام؛ ج  9، ص 267)

طولی نکشید که این تصمیم حکیمانه امام خمینی(ره) جهانی شد و نه تنها مسلمانان که آزاده‌خواهان جهان نیز در روز قدس آزادی فلسطین و جنایت رژیم صهیونیستی را فریاد می‌زنند.

در ایران اسلامی این روز هر سال با برپایی راهپیمایی همراه بود اما امسال و سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و در اولویت بودن سلامت مردم این راهپیمایی به صورت حضوری نبوده و نیست و به شکل خودرویی در سال گذشته برگزار شد.

امسال با توجه به موج چهارم و تهدید جدی سویه‌های جدید ویروس کرونا، برنامه راهپیمایی روز قدس حتی در قالب موتوری و خودرویی نیز برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس امروز در نشستی مجازی به تشریح برنامه‌های روز قدس در استان پرداخت. وی ضمن برشمردن حساسیت روز قدس امسال به دلیل ابراز تمایل برخی از کشورهای عربی به رژیم صهیونیستی و کم کردن حساسیت صهیونیست‌زدایی در منطقه همچنین ترور شخصیت‌های علمی و هسته‌ای کشور و شهادت سردار سلیمانی که رد پای رژیم اشغالگر در آن دیده می‌شود، از مجازی برگزار شدن این روز خبر داد.

به گفته رضایی امسال با توجه به وضعیت کرونا و همه‌گیری این بیماری تجمع یا برنامه میدانی یا راهپیمایی نخواهیم داشت و راهپیمایی به صورت موتوری و خودرویی هم برگزار نخواهد شد. 

 استفاده از فضای مجازی برای برنامه‌های روز قدس  

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس  روز قدس را یک روز حیاتی برای جهان اسلام دانست که برنامه‌های گرامیداشت آن تعطیل شدنی نیست و بهترین ظرفیت و فرصت برای انجام این کار استفاده از فضای مجازی است.

وی حضور مردم در راهپیمایی مجازی، برگزاری مسابقات فرهنگی، نشست‌های تبیینی مجازی و پاسخگویی به برخی از شبهات درباره حمایت ایران از کشورهای مظلوم اسلامی مانند یمن و فلسطین را بخشی از برنامه‌های امسال عنوان کرد.

رضایی با بیان اینکه برخی گمان کردند که با وجود بیماری منحوس کرونا روز قدس تحت شعاع قرار می‌گیرد و کمرنگ می‌شود، گفت: این موضوع هرگز اتفاق نخواهد افتاد و نظام جمهوری اسلامی هرگز مقابل اسرائیل و حمایت از مقاومت  که هم ارزش دینی و انسانی دارد و یک تکلیف الهی است، کوتاه نمی‌آید.

 پخش زنده برنامه گرامیداشت روز قدس از شبکه فارس 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس معتقد است که ترویج و بسط فرهنگ مقاومت و انتفاضه و قدس باید همیشه به عنوان یک اصل خود را نشان دهد و جنایات رژیم صهیونیستی باید افشا شود.

وی اعلام کرد: اتحادی که امروز بین آمریکا، اسرائیل و برخی از کشورهای عربی به وجود آمده برای دین اسلام  و مسلمانان خطرناک است که در نشست‌های مجازی به آن پرداخته می‌شود.

رضایی همچنین از برپایی نمایشگاه عکس در روز پنجشنبه در حرم مطهر احمدبن موسی (ع) و برگزاری یک برنامه در ساعت 18:30 بدون حضور مردم خبر دادکه به صورت زنده از شبکه فارس پخش می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس همچنین به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز قدس رهبر ساعت 11 اشاره کرد که از شبکه‌های مختلف پخش و موضع نظام اسلامی در بیانات ایشان مشخص می‌شود.

 راه‌اندازی پویش ” القدس ـ لنا ” برای دانش‌آموزان  

در ادامه برنامه‌های این روز آموزش و پرورش فارس نیز پویشی تحت عنوان” القدس _ لنا ” در بستر فضای مجازی راه‌اندازی کرده است. به گفته سعید خادمی، رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش فارس در این پویش دانش‌آموزان، فرهنگیان  و والدین آ ثار خود را تولید و به آدرس https://eform.farsedu.ir/collect/form/login/5425  از هم اکنون تا 20  اردیبهشت ماه 1400 ارسال می‌کنند.

به گفته خادمی قالب‌های آثار  ویژه دانش‌آموزان شامل دلنوشته ( نامه‌ای به دانش‌آموزان فلسطینی )، نقاشی، دابسمش و پیام تصویری و فرهنگیان و اولیا شامل نماهنگ (کلیپ)، عکاسی و پیام تصویری است که علاوه بر موارد فوق فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیا می‌توانند پوستر پویش را در صفحات شخصی خود منتشر، اسکرین شات گرفته و در سامانه بارگذاری کنند.

مراسم روز قدس به هر شکل و روشی که برگزار شود، یک آئین تشریفاتی نیست، بلکه نمادی از نفرت عمومی دنیای اسلام نسبت به جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی و حامیان آن است.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.