وضعیت کرونا در فارس، همچنان شکننده/ همه تا پایان کرونا لازم است شیوه نامه ها را رعایت کنند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در چهارصد و پنجمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ با تاکید بر اینکه دریافت واکسن به معنای مصونیت قطعی در برابر کرونا نیست، افزود: در شرایط کنونی با افزایش سرعت انجام واکسیناسیون کروناویروس در فارس، یکی از نگرانی ها، بی توجهی برخی افراد نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پس از دریافت واکسن است.

به گزارش ایران ریپورتس، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» در نشست امروز این ستاد با بررسی آخرین وضعیت کرونا در استان و اعلام خیز آهسته موارد ابتلا و بستری بیماران در مراکز درمانی استان طی چند روز اخیر، شکست زنجیره های انتقال این بیماری را علاوه بر دریافت واکسن و گسترش ایمنی عمومی در جامعه، نیازمند پایبندی جدی تمامی افراد به رعایت پروتکل های بهداشتی دانست که با تلاش مسوولان اجرایی و همراهی مردم ممکن می شود.

او با اعلام بستری ۴۲۵ بیمار جدید مثبت و دارای علایم کرونا در بیمارستان های استان طی ۲۴ ساعت گذشته، نیاز مبرم به رعایت پروتکل های بهداشتی را یادآور شد و گفت: وضعیت کرونا در فارس همچنان شکننده است و در شرایط کنونی ضرورت دارد مردم استان نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به گذشت حدود ۱۹ ماه از آغاز این اپیدمی و گسترش آگاهی های علمی بین المللی در این زمینه افزود: یافته های جدید و آگاهی بیشتر نسبت به خصوصیات این ویروس و چرخش آن در جامعه، همچنان ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران، وجود تهویه مناسب در محیط و پرهیز از تجمعات را یادآور می شود.

دکتر لطفی همچنین با بررسی آخرین وضعیت بیماری در شهرستان های استان، پیگیری برای شناسایی دلیل افزایش ابتلا در برخی مناطق استان را در دستور کار مسوولان دانشگاه و مسوولان شهرستان ها قرار داد.

او هرگونه بی توجهی، سهل انگاری و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی را زمینه ساز افزایش موارد ابتلا به این بیماری عنوان کرد و افزود: قطع زنجیره های انتقال بیماری در استان تنها با همدلی و مشارکت مردم با مجموعه سلامت در جدی گرفتن ویروس و رعایت پروتکل های بهداشتی میسر می شود.

دکتر لطفی همچنین در این نشست روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست های سریع، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

بررسی روند واکسیناسیون در استان و راهکارهای سرعت بخشیدن به روند انجام این فرآیند، از دیگر محورهای مورد پیگیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بود.

همچنین در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در خصوص حوزه های مختلف مانند انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان، انجام تست های تشخیصی کروناویروس، ماموریت های اورژانس و تحلیل های آماری کووید۱۹ توضیحاتی ارائه کردند.

چهارصد و پنجمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز بیست و سوم شهریور، در دفتر رییس دانشگاه برگزار شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.