ورزشکاران استان فارسی در پارالمپیک 2020 چه کردند؟

پنج ورزشکار شرکت کننده از استان فارس درپایان یازدهمین روز از شانزدهمین دوره رقابت های پارالمپیک توکیو تاکنون ۲ نشان طلا، یک نقره ،یک مقام چهارم و یک نهمی کسب کرده اند.

تصویر پنج ورزشکار شرکت کننده از استان فارس در پارالمپیک 2020 توکیو

به گزارش ایران ریپورتس به نقل از ایرنا،  مهدی اولاد  پرتابگر نابینای اهل استان فارس پس از کسب مدال طلا در پرتاب وزنه این بار نیز در پرتاب دیسک  مدال نقره گرفت.

 اولاد پنجشنبه در مرحله نهایی پرتاب دیسک  با پرتابی به مسافت ۴۰ متر و ۶۰ سانتی متر بر سکوی دوم ایستاد و  دومین مدال خود را در این دوره از بازی‌ها بدست آورد.

اصغر جوانمردی به مدال نرسید

هچنین امروز اصغر جوانمردی دیگر ورزشکار شرکت کننده از استان در ماده پرتاب وزنه با پرتاب ۱۵  متر و ۴۰ سانتی متر متر در مکان چهارم ایستاد و دستش از مدال کوتاه ماند.

بدین ترتیب تاکنون ورزشکاران شرکت کننده از استان فارس یک طلا توسط ساره جوانمردی در تپانچه ، یک طلا و یک نقره توسط مهدی اولاد در پرتاب وزنه و دیسک کسب کرده اند.

مجتبی کمالی دیگر ورزشکار شرکت کننده استان فارس در این رقابت ها به همراه تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در رده نهم قرار گرفت تا این ورزشکار هم  بدون کسب مدال توکیو را ترک کند. سمیرا ارم هم که از استان فارس در این رقابت ها شرکت کرده در ماده تپانچه ۱۰ متر بادی نتوانست به مرحله نهایی صعود کند اما او همچنان شانس دارد که شنبه ۱۳ شهریور ماه در ماده تپانچه مختلط به مدال دست یابد.

ساره جوانمردی و شلیک به چهارمین طلا  

ساره جوانمردی که سومین مدال طلای پارالمپیک خود را در تپانچه ۱۰ متر بادی کسب و رکورد خود را هم بهبود بخشید، همچنان شانس این دارد را تا چهارمین مدال طلای پارالمپیک را کسب و به مانند پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو در توکیو هم با 2 نشان طلا به کار خود پایان دهد.

جوانمردی و سمیرا ارم در تیراندازی، علی اصغر جوانمردی و مهدی اولاد در دو و میدانی و مجتبی کمالی در بسکتبال با ویلچر پنج ورزشکار استان فارس هستند که امید زیادی به ویژه در تیراندازی و دو و میدانی برای  کسب مقام دارند.

غیر از ساره جوانمردی  و سمیرا ارم که سابقه حضور در پارالمپیک دارند اما علی اصغر جوانمردی، مهدی اولاد و مجتبی کمالی برای نخستین بار است که در پارالمپیک شرکت می کنند.

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از دوم شهریورماه آغاز شد و کاروان ایران از بین ۱۰۰ سهمیه کسب شده با ۶۲ ورزشکار (۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.