وجود ویروس کرونای انگلیسی در فارس تائید شد/ ابتلای ۳ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تایید انستیتو پاستور ایران مبنی بر شناسایی سه مورد مبتلا به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در فارس خبر داد.

به گزارش ایران ریپورتس، دکتر مهرزاد لطفی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دریافت گزارشی مبنی بر مشاهده سه بیمار مشکوک به ابتلاء به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در یکی از مراکز درمانی شیراز در روزهای گذشته، گفت: پس از انجام نمونه برداری تشخیصی از موارد مشکوک و تأیید اولیه، نمونه‌ها برای تأیید نهایی به انستیتو پاستور ایران رسال شده است که امروز، ابتلای این افراد به کرونای انگلیسی، به تأیید رسید.

او تنها راه مقابله با کرونا ویروس و نوع جهش یافته انگلیسی را پایبندی به رعایت دستورات بهداشتی عنوان کرد و هشدار داد: میزان سرایت و بیماری زایی ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی بالاتر از ویروس شایع قبلی است و تمامی گروه‌های سنی جامعه نیز در معرض خطر ابتلاء به این بیماری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر آمادگی کامل بیمارستان‌های استان برای مقابله با کرونا ویروس جهش یافته خبر داد و افزود: شهروندان باید در این بحران خطرناک بیش از پیش با مجموعه سلامت استان همکاری داشته باشند تا بتوانیم این پاندمی بزرگ را پشت سر بگذاریم.

Leave a Reply

Your email address will not be published.