هشدار پیرامون سیلابی شدن فارس

مدیریت بحران استانداری فارس از احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر خبر داد و گفت: تمامی دستگاه‌های امدادرسان در آمادگی کامل قرار دارند.

به گزارش ایران ریپورتس، بارش باران در دومین ماه از فصل زیبای پاییز طراوت خاصی به آب و هوای استان فارس و شهر شیراز بخشید و موجب خوشحالی مردم شده است.

رحیم آزادی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از شیراز با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان آمادگی لازم و کامل را دارند اظهار داشت: برای امروز چهارشنبه در مناطق شمالی استان 5 تا 10 میلی‌متر بارش پیش‌بینی ‌شده است، ادامه داد: همچنین برای فردا پنجشنبه بیست و دوم آبان‌ماه تمامی نقاط استان به‌ویژه مرکز و نیمه شمالی احتمال بارش 20 تا 45 میلی‌متری باران است.

وی تصریح کرد: برای روز جمعه بیست و سوم آبان‌ماه فعالیت این سامانه بارشی بیشتر در نیمه شمالی استان خواهد بود و پیش‌بینی 20 تا 50  میلی‌متر باران شده است.

وی درباره سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و خسارات احتمالی در مزارع کشاورزی هشدار داد و گفت: احتمال اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی دوراز انتظار نیست.

آزادی به شهروندان توصیه کرد که از سفر‌های غیرضروری و صعود به ارتفاعات خودداری کنند و تصریح کرد: کشاورزان تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و حفاظت از محصولات کشاورزی را بیندیشند و عشایر، دامداران و ساکنان بومی در هنگام وقوع رگبار و رعد و برق نکات ایمنی و احتیاطی و ایمنی را رعایت کنند.

کاهش 3 درجه‌ای هوا برای روز‌های شنبه و یکشنبه

مهرداد قطره سامانی مدیرکل هواشناسی استان فارس نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم گفت: این سامانه بارشی تا ظهر روز جمعه 23 آبان‌ماه در استان حاکم است و برای روز‌های (یکشنبه 24 و دوشنبه 25 آبان‌ماه) دمای هوای فارس 3 درجه کاهش می‌یابد و سردتر شود.

وی اظهار کرد: بارش‌ها از در مناطق شمالی استان (شهرستان‌های اقلید، آباده و ایزدخواست) آغاز شروع شده است و به سایر مناطق هم خواهد رسید.

قطره سامانی با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارسی در شیراز از اواخر وقت امروز خواهد بود، بیان کرد: گستره بارش‌ها برای فردا پنجشنبه 22 آبان‌ماه در مناطق شمالی به ‌صورت رگباری و قسمت‌های عمده استان را فرا خواهد گرفت و بارش‌ها تا ظهر روز جمعه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای روز دوشنبه 26 آبان‌ماه بارش‌ها مناطق شمالی استان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و بارش‌ها به ‌صورت رگباری خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان فارس همچنین برای کاهش خطر سرمازدگی به باغداران توصیه کرد که قبل از وقوع سرما و یخبندان اقدامات لازم را انجام دهند.

قطره سامانی دمای کنونی شهرستان شیراز را حداقل 5 درجه بالای صفر اعلام کرد و اظهار داشت: صفاشهر با کمینه دمای هوای یک درجه و لامرد با بیشینه دمای هوای 35 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان فارس هستند.

آمادگی 32 پایگاه جمعیت هلال احمر فارس برای فصل بارش

حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس هم از آمادگی 32 پایگاه جمعیت هلال احمر فارس برای فصل بارش در استان خبر داد و گفت: 7 پایگاه امداد و نجات کوهستان و تعداد 25 پایگاه بین شهری در سطح جاده‌های استان مستقر هستند.

وی از آمادگی 160 نیروی عملیاتی امداد و نجات زمستانه هلال احمر خبر داد و افزود: همچنین یک بالگرد امدادی به منظور امداد هوایی در راستای امدادرسانی در نقاط صعب العبور استقرار دارد.

درویشی با اشاره به فعالیت 26 شعب رسمی هلال احمر در شهرستان‌های استان، ادامه داد: همچنین در 5 شهرستان نمایندگی داریم و کشیک 24 ساعته امدادی به صورت 2 نفره و در کلانشهر شیراز نیز یک کشیک واکنش سریع 5 نفره برای وقوع حوادث احتمالی داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس بیان کرد: گروه امدادی در مناطق کوهستانی آماده خدمات‌رسانی به عشایران هستند و در عقد تفاهم نامه‌ای با سازمان امور عشایر استان آموزش امدادرسانی و کمک‌های اولیه در بحران‌ها به آن‌ها داده شده است.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی 112 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.