نهمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز

بهروز مرامی جدیدی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تبریک دهه امامت و ولایت و هفته خبرنگار گفت:عید سعید غدیر، پایانی بر همه دوران نادانی و جهل انسانی و ورود انسانی به دوران تکامل است. در آن هنگام که دروازه دانش، اندیشه، پاکی، پاک‌بازی و تکامل انسان، بر دستان مردی برآمده از مردم که نبوت را پایان بود، به بلندمرتبه‌ترین جایگاه انسان کامل، امامت، بلندآوازه شد تا دین تکامل یابد؛ و انسانیت دوره پایانی‌اش را بر دانش، اندیشه و انسانیت آغاز کند.


چه زیبا دهه‌ای است که امسال دهه پربرکت امامت و ولایت، با هفته خبرنگار، این پیامبران راستین روزگار ما، همزمان شده است.
امامت و ولایت، از همان آغاز، بر پایه معنویت و محبت میان امام و امت شکل گرفت. همان رابطه‌ای که مبارزه‌ای ژرف و شگرف را در تاریخ بر ستم‌پیشگان وارد کرد. امت و امامت در گذر تاریخی خود، با اهدای شهدای بسیار، به انقلاب اسلامی ایران رسید. انقلابی که پس از پیروزی، در گذر خود باید مقدمه‌ای برای انقلاب جهانی موعود باشد. این بود که دفاعی مقدس، با تکیه بر امام خویش آغاز شد.
نهمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز، که همزمان با چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس شده است، آیین پایانی خود را روزهای 26 تا 28 اَمرداد ماه جاری، همزمان با سالروز ورود نخستین آزادگان سرافراز دفاع مقدس به همراه پخش زنده فیلم‌ها در سامانه آپارات برگزار خواهد کرد.
در این جشنواره که سه بار نیز تمدید شده بود، از 85 فیلم دریافتی دبیرخانه جشنواره، پس از بررسی نخست، 28 فیلم به همراه پویانمایی C19 با موضوع بیماری کویید19 به کارگردانی حسن دهقانیان برای بررسی پایانی به هیأت داوران داده شد.
گفتنی است 9 فیلم نیز در بخش امر به معروف و نهی از منکر برای داوری انتخاب شد.
بازبینی نخست این جشنواره را روح‌الله رنجبری، محسن مقدم و سجاد زارع فیروزی بر دوش داشتند.


بخش تجربی
رادیو/ فرشاد عباسی – ردپای درختان / شیوا بافهم – روزنامه / شیوا بافهم
بخش داستانی
زنجیره های کروماتیک / احسان پورفرخ – قبل از تاریکی / مصیب حنایی – دیگ شماره 5 / سید سعید شمس – صبح سرد / فروغ مهبودی – پرومته در خواب / مسعود احمدی – نان آور/ احسان جمشیدی – دانه دُرست ها / محمد شاه علی – آخرین نگاه / احسان وزیری – شورولت/ مهدی نامجو – شب گم / زهره امراللهی – اوایل بهار / فردین قدیری – گوسفندان ما را خواهند بلعید / مصطفی رستم پور و عاطفه رضایان – آوار / سیده نرگس یزدیانی – شبی که جا ماند / فائزه کریمی
بخش مستند
به سوی سیمرغ / محمد علی زارع شریفی – اتوپیا / صالح پورکشکولی – طاووسها پرواز را نمی فهمند / علی بلند نظر و محمد ناصری راد – به رنگ ارغوان / محمد جواد آرمان مهر – در انتظار زورو / محمود حیدری و احسان اطمینان – اُجاق / علی بلند نظر – ارغوان / محمد صحرائی – اسلام آباد / فردین قدیری – حاشیه پرتره شماره 2/ مجید خادم و اصغر برقه – خانه‌اش ابریست / حجت طاهری – کیمیاگر / صادق نبی زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.