نمایندگان بدانند پرداخت هزینه سفرها سرآغاز انحرافات است

تحلیلگر سیاسی اصولگرا با انتقاد از سفر خانوادگی جمعی از نمایندگان به مشهد گفت: باید دقت و توجه زیادی به این مساله داشته باشیم چراکه بسیار مهم است و انحرافات هم از همین موارد آغاز می‌شود که مثلاً هزینه سفر خانواده‌شان پرداخت شود و بعد به‌تدریج اقدام به استفاده‌های دیگر کنند، در واقع آغاز انحراف از این‌جاست و باید روی این‌ها حساس بود.

به گزارش ایران ریپورتس، ناصر ایمانی تحلیلگر سیاسی اصولگرا در خصوص سفر اخیر نمایندگان به مشهد که به صورت خانوادگی اما تحت عنوان سفر فراکسیون محرومیت‌زدایی و با دعوت شهرداری مشهد انجام شد و واکنش‌هایی را در پی داشت، گفت: ببینید صرف بودجه بیت‌المال برای هر گونه استفاده شخصی اکیداً ممنوع است. خاطرتان هست در یکی از کشورهای اروپایی که اتفاقا اخیرا هم این موضوع اتفاق افتاده است، صرفاً به خاطر این‌که همسر نخست‌وزیر برای بعضی از خریدها از ماشین دولتی استفاده کرده بود، وی مجبور به عذرخواهی شد.

وی ادامه داد: این اتفاق نشان می‌دهد که چنین موضوعاتی در آن کشورها هم دارای اهمیت است که افراد و کسانی که از بودجه و امکانات دولتی استفاده می‌کنند، مانند نمایندگان مجلس به هیچ‌وجه برای خود و خانواده‌شان از بودجه بیت‌المال استفاده شخصی نداشته باشند.

ایمانی اظهار داشت: باید دقت و توجه زیادی به این مساله داشته باشیم چراکه بسیار مهم است و انحرافات هم از همین موارد آغاز می‌شود که مثلاً هزینه سفر خانواده‌شان پرداخت شود و بعد به‌تدریج اقدام به استفاده‌های دیگر کنند، در واقع آغاز انحراف از این‌جاست و باید روی این‌ها حساس بود.

وی افزود: این‌جا کار رسانه‌ها است که باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و عکس‌العمل نشان دهند که از بودجه بیت‌المال استفاده نشود.

این تحلیلگر اصولگرا در ادامه به مساله خودروهایی که خبر اختصاص آن به نمایندگان منتشر شد، اشاره و خاطرنشان کرد: مسئله ماشین‌های نمایندگان مجلس هم که نمی‌دانم بالاخره به کجا رسید، اما از اقدامات نابه‌جای مجلس یازدهم بود که واقعاً باید این اقدام خود را پس بگیرد، اینکه نمایندگان مجلس بخواهند مدل خاصی از خودروها به آن‌ها اختصاص پیدا کند حتما مردم نسبت به آن عکس‌العمل نشان می‌دهند و حساسیت دارند.

وی گفت: نمایندگان باید با خودروی شخصی خود به مجلس بیایند، چون محل کارشان است. مگر به یک کارمند اداره که محل کار او در یک وزارتخانه است، ماشین می‌دهند؟ نماینده مجلس هم به همین صورت. هیچ فرقی با آن‌ها نمی‌کند، او محل کارش مجلس است و آن یکی محل کارش فلان وزارتخانه، اگر در دوره‌های قبل به نمایندگان ماشین داده می‌شد هم اشتباه بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.