ناوگان حمل و نقل در استان فارس از سن کشوری پیرتر است

سیاهپور گفت: عمر ناوگان حمل و نقل استان بالاتر از حد میانگین استاندارد و سن کشوری است.

به گزارش ایران ریپورتس، علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس  با گرامیداشت ۲۶ آذرماه به عنوان روز حمل و نقل بیان کرد: با هدف ارج‌ نهادن به این خدمات ۲۶ آذرماه به عنوان روز حمل و نقل معرفی شده و در گرامیداشت این ایام و روز راهداری نیز هفته‌ای به همین نام نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: یکی از چالش‌های اساسی اداره کل راهداری و حمل و نقل فارس کمبود منابع مالی است و علی رغم تمامی تحریم ها اعم از تامین لاستیک، قطعات خودرو و خود تحریمی برخی صنوف اما رانندگان با جانفشانی و ایثار فعالیت خود را در عرصه های مختلف انجام می دهند.

سیاهپور  با اشاره به اینکه ۲۲ میلیون بار طی ۹ ماهه گذشته در یک میلیون و ۶۰۰ هزار بارنامه و یکصد مقصد فارس  اداره حمل و نقل جاده ای  استان جا به جا شده است، ادامه داد: در همین مدت ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر با ۵۴۰ هزار سفر اتوبوسی انجام شد که به دلیل ویروس کرونا با کاهش ۵۰ درصدی رو به رو بوده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس افزود: عمر ناوگان حمل و نقل استان بالاتر از حد میانگین استاندارد و سن کشوری است و در تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده تا وام های ۱۱ درصد برای بهسازی ناوگان مینی بوسی دریافت شود که در تلاش هستیم از ظرفیت دولت و مجلس کمک بگیریم.

وی با توجه به آغاز فصل زمستان و روز راهداری، گفت: ۷۰۰ راهدار برای ایمن بودن محورها و ارائه خدمات در محورهای استان مشغول به فعالیت هستند.

سیاهپور با بیان اینکه ۱۲۱ نقطه پرتصادف و ۴۹ نقطه دارای تصادف در سطح جاده‌های استان فارس داریم، بیان کرد: تا کنون ۷۴ نقطه از این نقاط کاملا استاندار سازی شده و ۲۱ نقطه نیز در دست ساخت بوده و مابقی نقطه پرحادثه در باند دوم است که با تزریق منابع مالی تسریع می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس تصریح کرد: امسال با شناسایی نقاط اولویت‌دار در سراسر استان و بر اساس مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور که به استان‌ها ابلاغ شده حذف ۱۳ نقطه حادثه خیز و پرتصادف در دست اداره کل حمل و نقل جاده‌ای بوده که تاکنون تعدادی از آن اصلاح شده که تمام اقدامات برای آشکار سازی و ایمن سازی این نقاط مانند نصب تابلو، آینه و خط کشی انجام شده است.

بنابه گفته این مقام مسئول، با کمک حمل و نقل هوشمند و نصب سامانه های تخلف که ۱۴۵ مورد بوده و ۴۵ سامانه در یک مقطع با حرکت جهادی و با پیگیری ارتقاء در محور شیراز به اصفهان در دست اقدام داریم که برای همگی آن ها کد تخلف پلیس صادر و تا اواخر هفته آینده انجام می شود.

سیاهپور افزود: ۸ سامانه توزیع در حال حرکت برای کنترل باربر و تناژ اضافه به کمک سامانه هوشمند آمده است.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.