من افراطی هستم و به آن افتخار می‌کنم

تندرو، خشک مقدس، متحجر، دلواپس، کاسب تحریم و ده‌ها عنوان دیگر را می‌توان از جمله تلاش‌های نیروهای غیرانقلابی جهت خارج کردن نیروهای انقلابی از عرصه سیاست به‌شمار آورد. در سال‌های اخیر تندرو و افراطی جزء مهمترین فحاشی جریان مذکور قلمداد می‌شود.

ایران ریپورتس// البته تفاوتی هم ندارد این آقا و خانم غیرانقلابی در کدام جناح سیاسی تعریف شده‌باشد، هم اصلاح طلبان شامل این غیرانقلابی‌ها می‌شوند و هم اصول‌گرایان از این انقلابی نما‌ها بی نصیب نمانده اند. شاید بگویید که افراط و تندروی همواره مذموم بوده است پس چرا شما از افراط‌گرایی حمایت می کنید. باید گفت مشکل دقیقا همین‌جا شروع می‌شود چون روراست بودن، بیان صریح عقاید، مرزبندی شفاف با حامیان فتنه و اعلام موضع روشن با جریان انحراف از دید این جریان تندروی محسوب می‌شود. آهسته می‌روند و می‌آیند تا گربه‌های عالم سیاست خدای نکرده شاخی را نثارشان نکنند.

در مجامع اصلاح‌طلبان تندتر از موسوی‌خوئینی‌ها، در جمع اصول‌گرایان محکم‌تر از سعیدجلیلی و در محافل احمدی‌نژادی‌ها ضدلاریجانی‌تر از حمیدبقایی می‌شوند تا بتوانند خود را ذوابعاد قالب کنند و از همگان تا حد لزوم دلبری نمایند. از شعارها و آرمانهای اصیل انقلاب حرفی به میان نمی‌آورند تا زبانم لال به وقت تغییر حکومت در رژیم بعد هم جز صاحب منصبان بمانند.

در دوگانه های جدی و مبنایی جامعه سکوت پیشه می‌کنند تا چشم شیطان کر بین یکی از طرفین دعوا آدم بده ماجرا نشوند. با رعایت این نکات ظریف همواره انسان‌های معقول و معتدلی عرضه می‌شوند که برای آبروی نظام پاچه هیچ نانجیبی را نگرفته اند و همواره مثل یک جنتلمن واقعی اتوکشیده به این جلسه و آن جلسه رفته اند و به عنوان زینت بخش مراسمات مختلف بوده اند. اما در نقطه مقابل اگر افراد را به زبان بیاورید و بگویید فلانی با مبانی انقلاب همخوانی ندارد یا در زمانه‌ای که ولی فقیه و نمایندگانش مظلوم واقع می‌شوند اگر از آنها حمایت کردید به فردی مبدل می‌شوید که از عقلانیت لازم بی‌بهره بوده و باید خود را اصلاح نمایید. اگر شفاف بگویید که با فتنه‌گران و انحرافیون زاویه دارید در نگاه آقایان شما از اصول اولیه سیاست بی‌اطلاع هستید و باید خدمت جنابشان بروید و دیپلماسی تلمذ نمایید.

آری اگر تندروی این است و اعتدال چنان است من ترجیح می‌دهم یک افراطی باشم و افراطی بودن خود افتخار کنم تا اینکه یک فرد معتدل بمانم که در پیشگاه خود همواره شرمنده باشم. آخر پیر دیر ما در دوگانه انقلابی و دیپلماسی فرمود من دیپلمات نیستم، من انقلابی ام.

Leave a Reply

Your email address will not be published.