مسافرت بی مسافرت/فارس در سال ۱۴۰۰ پذیرای مهمانان نوروزی نیست

استاندار فارس گفت: اگرچه استان فارسی‌ها به ویژه شیرازی‌ها مهمان‌نواز هستند، اما به علت شیوع بیماری کرونا همانند پارسال امکان پذیرایی از میهمانان نداریم.

به گزارش ایران ریپورتس، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس با تاکید بر اتخاذ تدابیر در آستانه ایام نوروز، اظهار کرد: اگرچه استان فارسی‌ها به ویژه شیرازی‌ها مهمان‌نواز هستند، اما همانند پارسال امکان پذیرایی از میهمانان و اسکان آن‌ها به صورت عمومی نداریم و سفر‌های نوروزی باید کنترل و هدفمند شوند تا شاهد افزایش بیماری در استان نباشیم.

او گفت: فارس کارنامه نسبتا درخشانی در مبارزه با کرونا طی یک سال گذشته داشته که متاثر از تلاش کادر درمان و بهداشت، مردم و مسئولان است.

رحیمی افزود: ویروس جهش یافته کرونا تحت عنوان سوش انگلیسی در فارس مشاهده شده که می‌طلبد آمادگی لازم برای مبارزه با آن ایجاد شود و همچنین اقدامات پیشگیرانه‌ای در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس ادامه داد: در یک مقطع از زمان ژی ماه‌های اخیر وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا به رنگ آبی درآمد، اما متاسفانه افزایش تردد و مسافرت‌ها موجب شد که امروز ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی، ۱۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان هم در وضعیت نارنجی قرار گیرد.

رحیمی با تاکید بر اینکه برای هر یک از این شهرستان‌ها باید چاره اندیشی شود، گفت: البته همچنان اصلی‌ترین رفتار همان نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها و رعایت اصول بهداشتی است.

او همچنین خواستار همکاری و همراهی بیشتر مجموعه فرهنگی استان برای فرهنگسازی در خصوص این بیماری شد و صدا و سیما و اصحاب رسانه به عنوان یکی از کانون‌های اصلی مبارزه با این بیماری طی یکسال گذشته در فارس تقدیر کرد.

استاندار فارس همچنین با تاکید بر اتخاذ تدابیر مهم‌تر در آستانه ایام نوروز، گفت: اگرچه استان فارسی‌ها به ویژه شیرازی‌ها مهمان‌نواز هستند، اما همانند سال قبل امکان پذیرایی از میهمانان و اسکان آن‌ها به صورت عمومی نداریم. سفر‌های نوروزی باید کنترل و هدفمند شود تا شاهد افزایش بیماری در استان نباشیم.

رحیمی همچنین‌خواستار تشدید و بازرسی و نظارت‌ها در تردد‌ها به ویژه در آستانه ایام نوروز شد و گفت: فرمانداران اعمال محدودیت‌ها را در شهرستان‌هتی نارنجی تشدید کنند.

او اضافه کرد: با تلاش دولت علی‌رغم همه مشکلات و تحریم‌ها و مباحث اقتصادی، اما مرحله اول واکسیناسیون انجام شده و امید است در مرحله دوم گستره بیشتری تحت پوشش قرار گیرند. پس از کادر درمان، واکسن در دسترس استفاده گروه‌هایی با خطر بالا قرار خواهد گرفت.

استاندار فارس در پایان سخنان خود با تاکید بر استفاده از فرصت جذب تسهیلات کرونایی در استان، از خدمات کادر درمان و ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس طی یکسال گذشته تقدیر کرد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.