مراحل صدور حکم شهردار شیراز درحال طی شدن است

مدتی است از انتخاب سید احسان اصنافی به عنوان شهردار منتخب کلانشهر شیراز می‌گذرد، انتخابی که مورد هجمه های فراوان قرار گرفته و علاوه بر زیر سئوال بردن مراحل کاملا قانونی طی شده، سعی در تضعیف مجموعه شورا و شهردار آتی کلانشهر شیراز را دارد.

به گزارش ایران ریپورتس، بد نیست نگاهی به سایر شهرهای مراکز استانها بیندازیم، حکم تنها معدودی از شهرهای بزرگ و مراکز استانهای کشور صادر شده و روند صدور حکم شهرداران منتخب سایر شهرها همچون شیراز و تبریز در حال طی شدن است، موضوعی که رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز بر آن تاکید کرد.

رییس شورای شهر شیراز در پاسخ به صدور حکم شهردار شیراز گفت: پاسخ روشن است و همه ما در زمینه تایید حکم شهردار منتخب شیراز منتظر طی مراحل اداری در وزارت کشور بوده ایم و بطور مداوم نیز پیگیر موضوع هستیم.
مهدی طاهری افزود: در سنوات گذشته نیز این موضوع سابقه داشته که تایید حکم شهردار منتخب شیراز حتی تا حدود یک ماه نیز به طول بیانجامد. زمانی که آقای پاکفطرت نیز به عنوان شهردار انتخاب شد، یک ماه مراحل تایید حکم ایشان طول کشید.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بعضی شهرهای دیگر کشور نیز منتظر تایید حکم شهردار منتخب توسط وزارت کشور هستند و از طرفی دیگر نیز حکم سرپرست فعلی شهرداری شیراز سه ماه اعتبار دارد.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این شورا آماده است که هر پاسخی که وزیر کشور در قبال تایید یا عدم تایید حکم شهردار منتخب شیراز دهد در پی آن تصمیم لازم اخذ شود.

بنظر میرسد هجمه های کنونی نه از سر دلسوزی برای شهروندان، بلکه از جایگاه نگرش های سیاسی و با در نظر گرفتن منافع حزبی و گروهی است که امیدوار هستیم شورا بتواند سلطه سیاسی حاکم بر شهر را شکسته و دغدغه های اصلی مردم بویژه قشر ضعیفی که در طی این سالها با بی توجهی به حاشیه رانده شده را مورد نظر قرار دهد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.