مراجعه دیرهنگام بیماران به پزشک ؛ از مهمترین عوامل مرگ و میر در موج پنجم کرونا

توصیه می شود افراد به محض مشاهده علایم کرونا شامل سرفه، آبریزش بینی، درد قفسه سینه، تنگی نفس، استفراغ و حالت تهوع مکرر، دردهای عضلانی، به پزشک خانواده یا مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کنند.

به گزارش ایران ریپورتس، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مشاور عالی معاون درمان دانشگاه با اشاره به اهمیت زمان مراجعه بیماران مشکوک و مبتلا به کووید ۱۹ به پزشک و مراکز درمانی توصیه کرد: افراد به ویژه بیماران دارای بیماری زمینه‌ای، مشکلات ریوی، کلیوی، فشار خون بالا و دیابت، سالمندان و افراد چاق، با مشاهده علایم تنفسی به پزشک خانواده یا مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کرده و پیگیر وضعیت سلامت خود باشند.

دکتر «مجید اکبرزاده» افزود: پزشکان آموزش دیده، پرستار و مراقب سلامت در مراکز ۱۶ ساعته کرونا ضمن معاینه و بررسی شرایط بیماران، خدمات موردنیاز همچون تجویز دارو، درخواست سی تی اسکن و انجام تست PCR و تست سریع را ارایه می دهند.

او با اشاره به اینکه برخی افراد به دلیل ترس و نگرانی از آلودگی محیط های بیمارستانی از بستری شدن خودداری می کنند، این امر را موجب تاخیر در آغاز فرایند درمان موثر و خطرات جبران ناپذیر دانست.

به گفته دکتر اکبرزاده در مراکز درمانی و بیمارستان ها تمام شیوه نامه های بهداشتی رعایت می‌شود و افراد بدون نگرانی و ترس از انتقال کروناویروس می توانند به این مراکز مراجعه کنند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: اولویت در کاهش آمار ابتلا به کرونا، فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از برگزاری و شرکت در تجمعات و استفاده از ماسک است و در هر جایی که امکان کاهش تجمع وجود دارد، باید این کار انجام شود.

دکتر اکبرزاده یادآور شد: با عزم جدی و همت همگانی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و افزایش آمار واکسیناسیون در استان نسبت به گذر از پیک پنجم ویروس کرونا امیدوار هستیم.

Leave a Reply

Your email address will not be published.