مدیرکل حقوقی شهرداری شیراز معارفه شد

شهردار شیراز خطاب به مدیر کل جدید امور حقوقی شهرداری عنوان کرد:پاکدستی یک اصل مهم در کار به شمار می رود، با حساسیت، دقت نظر و در نظر گرفتن حق و حقوق شهروندان و شهرداری کار کنید.

به گزارش ایران ریپورتس، آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور حقوقی شهرداری شیراز با حضور شهردار، رییس شورای اسلامی شهر و کارکنان این حوزه برگزار شد. سید عبدالرزاق موسوی  دلیل تودیع عبدالحمید ناصرپور را محدودیت قانونی مبنی بر عدم استفاده از نیروهای بخش خصوصی در پست های مدیریتی عنوان کرد و گفت: قانون امری است که باید برای همه و در تمام دوران ها بدون تبعیض اجرا شود.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز خطاب به محمدرضا غلباش مدیرکل جدید امور حقوقی شهرداری تاکید کرد: در این حوزه کار سختی را پیش رو دارید و از حمایت شهردار و شورای اسلامی شهر برای انجام امور به بهترین نحو برخوردار هستید.

حیدر اسکندر پور شهردار شیراز نیز در این آیین گفت: تعداد زیاد پرونده از شهرداری در دستگاه قضایی و پرونده هایی که منجر به صدور آرا علیه شهرداری می شد از مشکلات پیشین حوزه اداره کل امور حقوقی بود،  کاهش حجم پرونده های ورودی از شهرداری به دستگاه قضا نیازمند پیگیری مستمر مدیران و هماهنگی با ارباب رجوع بود تا این فرصت فراهم شود که برخی از پرونده ها در شهرداری حل و فصل شود و مدیرکل پیشین امور حقوقی در این مسیر گام گذاشته بود.

اسکندر پور در تکریم از مدیرکل پیشین اضافه کرد:ناصرپور توانست با تلاش و پیگیری، یکپارچگی و پیوستگی در حوزه حقوقی ایجاد کند و با نظارت بر قراردادها و نحوه انعقاد آن از آسیب رسیدن و ضرر به شهرداری در موارد مختلفی جلوگیری کند.  از ظرفیت عظیم نیروهای توانمند بخش خصوصی شهرداری به علت محدودیت قانونی مبنی بر عدم استفاده از نیروهای بخش خصوصی در پست های مدیریتی نمی توانیم استفاده کنیم که این عامل کاهش انگیزه نیروهای توانمند است.

شهردار شیراز ضمن معرفی مدیر کل جدید امور حقوقی شهرداری شیراز با بیان اینکه محمد رضا غلباش  از آزادگان سرافراز کشور و دارای سابقه طولانی کار در مجموعه شهرداری و تخصص در حوزه امور حقوقی است، افزود: پاکدستی یک اصل مهم در کار به شمار می رود و باید با حساسیت، دقت نظر و در نظر گرفتن حق و حقوق شهروندان و شهرداری کار کنید. از مدیرکل جدید می خواهیم که گزارش نتایج پرونده های شهرداری را به صورت مستمر اعلام کنند.

عبدالحمید ناصرپور مدیرکل پیشین امور حقوقی شهرداری شیراز در این آیین  گزارشی از عملکرد و اقدامات خود طی ۲۱ ماه گذشته ارائه داد و گفت: موفقیت های کسب شده طی این مدت نتیجه کار جمعی تمام نیروهای اداره کل امور حقوقی بود. اجرای چارت سازمانی و تخصصی کردن امور، ممنوعیت استفاده از وکلای خصوصی جز در موارد خاص، استقرار کارشناسان حقوقی در کلیه حوزه های شهرداری و عدم استفاده از وکیل خصوصی در این حوزه ها که منجر به صرفه جویی مالی بسیاری برای شهرداری شد، رسیدگی به موقع به دعاوی، طراحی نرم افزار حقوقی، تشکیل کمیته مشورتی حقوقی برای تسریع در پاسخگویی به شهروندان و … را از جمله اقدامات اساسی ما در این ۲۱ ماه گذشته بوده است.

ناصر پور ادامه داد: طی این مدت کمیته بررسی قراردادها تشکیل شد و قراردادها پس از بررسی جنبه های مختلف در رده های متفاوت اداری و تایید آنها برای تایید نهایی به معاون و سپس مدیرکل حقوقی ارجاع می شد تا کمترین ضرر به مجموعه شهرداری برسد. تلاش کردیم با تاکید شهردار و شورای شهر در دعاوی حقوی هم حق و حقوق مردم و هم حق و حقوق شهرداری حفظ شود.

محمد رضا غلباش مدیر کل جدید امور حقوقی شهرداری شیراز بعد از آیین معارفه گفت: روند پیشین ادراه کل امور حقوقی با همکاری کارکنان این حوزه پیش گرفته می شود. در این اداره کل تلاش می کنیم در جهت افزایش رضایتمندی شهروندان از شهرداری گام برداریم.

Leave a Reply

Your email address will not be published.