قهرمانی پاراتکواندو کار شیرازی در مسابقات جهانی

مهتاب نبوی به مدال طلا رقابت‌های پاراتکواندو مجازی بلژیک رسید.

به گزارش ایران ریپورتس، سارا نوروزی مربی مهتاب نبوی گفت: در پایان مسابقات پاراتکواندو جهانی ۲۰۲۰ مجازی بلژیک، مهتاب نبوی ورزشکار فارسی در بخش پومسه ابداعی به اجرای فرم پرداخت که با کسب نمرات لازم داوران این رقابت‌ها، موفق شد بر سکوی قهرمانی قرار بگیرد و نشان طلا را از آن خود کند.

او اضافه کرد: در این رقابت‌ها تکواندو کارانی از کشور‌های ایران، ونزولا، سریلانکا، برزیل، بلژیک، اندونزی، هند، فرانسه، اکراین و مکزیک حضور داشتند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا، ورزشکاران کشور‌های مختلف با گرفتن فیلم از اجرای فرم خود و ارسال آن، حضور خود را در این رقابت‌ها اعلام می‌کردند و داوران و کمیته فنی با دیدن فیلم پاراتکواندوکاران، اقدام به معرفی نفرات برتر مسابقات جهانی بلژیک کرد که مهتاب نبوی در بخش پومسه ابداعی پاراتکواندوکاران به مقام نخست رسید.

مهتاب نبوی به‌عنوان نخستین ورزشکار زن پاراتکواندو ایران سابقه کسب مدال طلا هشتمین دوره رقابت‌های پاراتکواندو جهان در کشور ترکیه و کسب نشان طلا و برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه افتخاراتش دارد.

نبوی که تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی دانشگاه شیراز ادامه می‌دهد، تاکنون دو کتاب به نام‌های تا بی نهایت و در نگاه مهتاب را منتشر کرده و آرزویش حضور در بازی‌های پارالمپیک است.

انتهای پیام/ 

Leave a Reply

Your email address will not be published.