فارس در وضعیت زرد و نارنجی کرونایی

بررسی آمارها و وضعیت رنگ‌بندی استان فارس در بازه زمانی ۴ تا ۱۰ اسفندماه نشان می‌دهد که ۶ شهرستان استان فارس در وضعیت نارنجی، ۸ شهرستان در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد هستند.

به گزارش ایران ریپورتس به نقل از تسنیم، بررسی آمارها و وضعیت رنگ‌بندی استان فارس به لحاظ ابتلا به بیماری کرونا در اپلیکیشن ماسک نشان می‌دهد که در بازه زمانی 4 تا 10 اسفندماه 6 شهرستان استان فارس در وضعیت نارنجی، 8 شهرستان در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد هستند.

شهرستان‌های پاسارگاد، لامرد، مهر، خنج، خرمبید و گراش در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های فراشبند، فیروزآباد، سروستان، رستم، مرودشت، بوانات، داراب و فسا در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد قرار دارند.

در این میان شهرستان‌های شیراز، کازرون، مرودشت، ممسنی به ترتیب بیشترین میزان ابتلا و شهرستان‌های سرچهان، بیضا، بوانات و بختگان نیز به ترتیب کمترین موارد مبتلا را داشته‌اند.

 نشانه‌های موج چهارم بیماری در استان با توجه به افزایش موارد ابتلا و بستری همچنین شناسایی مواردی از ابتلا به گونه جهش یافته انگلیسی در استان زنگ خطری است که مسئولان بهداشت و درمان استان نیز در این باره هشدار داده‌اند.

بررسی آمارها نسبت به هفته گذشته هم موارد ابتلا و هم بستری را در وضعیت افزایش نشان می‌دهد به گونه‌ای که موارد مبتلا از 175 هزار نفر به 178 هزار نفر رسیده و موارد بستری هم از 559 به 587 نفر رسیده است.

از هفته گذشته مواردی از ویروس جهش یافته انگلیسی در استان فارس مشاهده شده که این روند رو به افزایش رفته و براساس گفته‌های عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  پنج مورد جدید مشکوک به کووید19 با علائم بالینی ویروس جهش یافته موسوم به ویروس انگلیسی در شهرستان‌های کازرون، قائمیه، مرودشت و زرین‌دشت شناسایی شدند.

همتی البته اعلام کرده که نمونه‌ها برای اطمینان بیشتر به انستیتو پاستور تهران ارسال شده و پس از قطعیت به اطلاع مردم استان می‌رسد اما تاکنون 9 مورد از ویروس جهش یافته در استان شناسایی شده که سه مورد از سوی انستیتو پاستور به عنوان مثبت قطعی معرفی شده است.

همه اینها نشان از جدی‌ بودن هشدارها به ویژه در آستانه نوروز دارد به گونه‌ای که مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز پرهیز از سفر کردن به استان فارس را مورد تاکید قرار داده است. لطفی اعلام کرده که بی‌توجهی و سهل انگاری با اقداماتی نظیر سفرهای غیرضروری این نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفته است از تمامی هموطنان می‌خواهم در ایام نوروز 1400 از سفر به شیراز خودداری کنند تا ضمن حفظ سلامت عمومی جامعه در شرایط کنونی، از گسترش چرخه‌های انتقال بیماری کووید19 جلوگیری شود.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.