فارس در جایگاه اول اجرای آبیاری نوین کشور

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: این استان با ۳۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی مجهز به سامانه آبیاری نوین، همچنان در جایگاه ول اجرای آبیاری نوین در کشور قرار دارد.

به گزارش ایران ریپورتس98؛ امیر اسلامی، چهارشنبه با اشاره به اینکه اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در هر هکتار، صرفه جویی چهار هزار مترمکعبی در آب را به دنبال دارد، افزود: از مجموع این ۳۰۰ هزار هکتار اراضی، ۴۳ درصد آن آبیاری قطره‌ای، ۵۶ درصد آبیاری بارانی و یک درصد کم فشار است و فاصله فارس با استان دوم بسیار زیاد است.

به گفته وی، در سال ۹۸ نیز با تجهیز هفت هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان فارس به سامانه‌های نوین آبیاری، این استان همانند سال‌های پیشین، رتبه نخست را در کشور کسب کرد که افزون بر صرفه‌جویی حدود ۳۰ میلیون متر مکعبی آب، در شرایط سخت اقتصادی نیز برای ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرد.

اسلامی اضافه کرد: همچنین در سال ۹۸ برای تجهیز زمین‌های کشاورزی فارس به روش‌های نوین آبیاری، ۸۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به بهره برداران این استان پرداخت شد. 

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، در سال ۹۹ نیز در صورت تامین اعتبارحداقل ۱۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان فارس به زیر پوشش طرح‌های نوین آبیاری خواهد رفت.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.