طرح انتقال آب از پاسارگاد به ارسنجان و حاشیه‌های آن

استاندار فارس خطاب به فرماندار پاسارگاد و شهردار سعادت شهر: در طرح آبرسانی به شهرستان ارسنجان کار شکنی نکنید/ باغ قوام برای دولت است، دولت نمی تواند غرامت به ملک خودش پرداخت کند/نامه های پرداخت غرامت ملغی است.

به گزارش ایران ریپورتس98، بررسی مشکلات بین شهرداری سعادت شهر و آب منطقه ای فارس یکی از موضوعات مطرح شده در چهارمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان بود.

استاندار فارس در چهارمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی فارس که در استانداری فارس برگزار شد، شهردار سعادت شهر را مکلف کرد تا به جای کارشکنی در روند آبرسانی به سعادت شهر و ارسنجان ،با آب منطقه ای فارس همکاری کند تا این طرح هرچه زودتر به اتمام برسد.

رحیمی گفت: هر نامه نگاری که در حوزه های مختلف استانداری برای گرفتن غرامت از آب منطقه ای برای اجرای طرح آبرسانی است؛ ملغی و شهرداری سعادت شهر موظف است بدون دریافت غرامت در اجرای این طرح تسریع کند.

او ادامه داد: مجموعه قوام باغ نیست بلکه یک مزرعه هست، این باغ با پول دولت در گذشته خریداری شده است .

استاندار فارس گفت: این باغ توسط دولت خریداری شده و  در اختیار شهرداری قرار گرفته است و  حالا شهرداری نمی تواند از دولت که مزرعه قوام متعلق به خودش است غرامت بگیرد.

رحیمی در این جلسه از آب منطقه ای فارس خواست که هزینه هایی که شهرداری سعادت شهر در خصوص مرمت و بهسازی  خطوط انتقال در شهر انجام داده است، را پرداخت کند.

بخشی از طرح انتقال آب از منطقه بلاغی شهرستان پاسارگاد به شهر ارسنجان از شهر سعادت شهر و باغ قوام می گذرد.

درهمین خصوص عبدالحسین رعیتی فرد عضو شورای اسلامی شهر سعادتشهر در نامه ای نوشت:

بسمه تعالی

باعنایت به صحبت های استاندار محترم پیرامون موضوع انتقال آب به ارسنجان و سعادت شهر و آنچه که به قول وی کار شکنی شهردار سعادت شهر نامیده شده مطالبی جهت اطلاع عرض نموده تا مشخص شود کار شکن واقعی آب منطقه ای است نه شهرداری و اینکه در سعادت شهر مزرعه قوام موجود نمی باشد و این ساخته و پرداخته ذهن استاندار محترم می باشد .

۱. اولا مجموعه ۱۲هکتاری باغ قوام که جزء هویت سعادت شهر می باشد توسط شهرداری درسال ۱۳۸۲خریداری شده است و توسط دولت خریداری نشده است و با توجه به قوانین موضوعه شهرداری ها نهاد عمومی غیر دولتی است .پس در این مورد هزینه خریداری باغ قوام از درامدهای شهرداری بوده نه دولت.

۲.با توجه به قوانین موضوعه نحوه تملک اراضی از شهرداری ها مشخص و مرجع تصمیم گیر ان نیز مشخص فلذا اینکه چون دولت پول انرا پرداخت نموده نباید غرامتی وصول شود کاملا خلاف قوانین و مقررات می باشد و مهم این است که شهرداری سعادت شهر مالک می باشد نه دولت.

۳.در حال حاضر مجموعه در تملک شهرداری باغ است و احیا و طراحی آن در دستور کار شهرداری و شورا می باشد و تبدیل به مزرعه نشده و هر زمان شهرداری قصد تبدیل ان را از باغ به مزرعه داشت تصمیم لازم  پس از اظهار کارشناسی و تصویب در مراجع مربوط اتخاذ خواهد شد .

۵. باغ قوام در صورتی که حتی یک درخت در ان نباشد برای اهالی محترم سعادت شهر یک باغ است چرا که جزء هویت ان هاست و اصطلاح مزرعه قوام ذیبنده این امر نبوده و در صورتی که نیاز به اصلاح نام باشد صلاحیت در این مورد را قانون مشخص نموده است .

۵. اقدامات شهردار محترم سعادت شهر در برایند تصمیمات اتخاذ شده از سوی شورا می باشد و احقاق حق و حقوق با کارشکنی دو مقوله کاملا متفاوت می باشد.

واما در مورد نگرانی استاندار محترم از انتقال اب و کارشکنی شهردار به عرض می رسانم :

عبور خط لوله پروژه انتقال اب با توجه به طرح اولیه که نقشه های ان موجود است از باغ قوام نبوده و از زمین مجاور می باشد که پس از عدم توافق با مالک با تغییر پروژه مسیر را از باغ قوام طراحی نمودند و این تغییر مسیر موجب افزایش هزینه ها نیز شده است.

چندین نوبت جلسه در استانداری با حضور معاونین محترم استانداری و نمایندگان سازمان اب منطقه ای تشکیل که در نهایت مقرر شد که در صورت اجرای طرح از باغ قوام هزینه ان طبق قانون پرداخت گردد که در حال حاضر مشخص نیست که استاندار محترم بدون تحقیق از معاونین خود چنین دستوری را صادر نموده اند؟

سازمان اب منطقه ای فارس به تعهدات خود در پیرامون انتقال اب به بخش پاسارگاد و دهستان سرپنیران و حتی روستاهای در طول مسیر از جمله اکبر اباد  ونای گرد عمل ننموده که اهالی مجبور نباشند از اب غیر بهداشتی استفاده و با  تانکر به انها آبرسانی شود پس بهتر است استاندار محترم با عدالت و انصاف در این مورد صحبت نموده و فقط صحبت های مدیر عامل اب منطقه ای را گوش نداده و لحظه ای هم برای شنیدن صدای مردم سعادت شهر و شهرستان پاسارگاد گذاشته و بعد از آن تصمیم درست و منطقی اتخاذ نمایند.

لذا با عنایت به موارد فوق بعنوان عضو شورا ضمن اعتراض به تصمیم اتخاذ شده توسط استاندار محترم درخواست بررسی کارشناسی به موضوع و اتحاذ تصمیم عادلانه مورد انتظار است . در صورت لزوم مدارک و مستندات جهت اطلاع استاندار محترم ارایه خواهد شد.

لازم به ذکر است که اهالی پاسارگاد ، شورای اسلامی شهر و شهرداری سعادت شهر هیچ مخالفتی با انتقال اب به شهرستان ارسنجان و حل معظل اب آشامیدنی ان شهر نداشته و فقط اجرای تعهدات سازمان آب منطقه ای و اجرای قوانین و مقررات مورد انتظار است.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.