صادرات محصولات دانش بنیان نیازمند تعریف فرآیند کارآمد است

عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون تخصصی کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس، صادرات محصولات دانش بنیان را نیازمند تعریف یک فرآیند کارآمد دانست و گفت: در این زمینه پیش نیازهای صادراتی و چارچوب فرآیند صادرات محصول باید مشخص و شناخته شده باشد.

امید ماهرانی، سه‌شنبه در وبینار تخصصی کمیسیون کارآفرینی این اتاق افزود: هدف ما در این کمیسیون، تسهیل روند صادرات محصولات دانش بنیان و فناور استان و کشور و بررسی تخصصی بازارهای منطقه‌ای محصولات این بخش است.
وی آشنایی با قوانین تجارت، بازاریابی بین‌المللی، فرآیندهای صادرات محصولات و دسترسی به منابع اطلاعاتی مرتبط با این حوزه‌ها را از نیازهای مهم شرکت‌های دانش بنیان برای صادرات محصولات دانست و ادامه داد: ایران در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و فناور استعداد و ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد و حضور در بازارهای بین‌المللی و کسب تجربه در این زمینه می‌تواند برای صادرات محصولات دانش بنیان بسیار مهم و موثر باشد.
ماهرانی با اشاره به جایگاه ایران در شاخص جهانی نوآوری بیان کرد: ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین ارتقای رتبه را داشته است (از جایگاه ۶۷ در سال ۲۰۲۰ به ۶۰ در سال ۲۰۲۱) که نشان دهنده کیفیت نیروی انسانی و رشد و پیشرفت کشور در این حوزه است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.