شورای ششم شهر شیراز کار خود را آغاز کرد+ معرفی اعضای هیئت رئیسه شورا

طی مراسمی با حضور مقام‌های ارشد استان فارس و شهرستان شیراز، مراسم تحلیف اعضای دوره ششم شورای اسلامی شیراز برگزار شد و اعضای هئیت رئیسه شورای ششم، فرج زاده را به عنوان سرپرست شهرداری شیراز انتخاب کردند.

تکیه ۱۳ منتخب شورای ششم شیراز بر کرسی پارلمان شهری/ مشخص شدن اعضای هیئت رئیسه شورا و انتخاب فرج زاده به عنوان سرپرست شهرداری شیراز

به گزارش ایران ریپورتس،  صبح امروز ۱۴ مردادماه ۱۴۰۰ با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس، استاندار، رئیس کل دادگستری، مدیرکل اطلاعات و شماری از مقام‌های ارشد فارس و فرماندار و جمعی از مدیران شهرستانی، مراسم تحلیف و ادای سوگند ۱۳ عضو دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در آیین تحلیف اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شوراهای اسلامی توفیقات خوبی در جهت تحقق اهداف اسلامی داشته و خواهند داشت.

آیت الله لطف الله دژکام افزود: مشورت کردن روحیه می خواهد و ممکن است گاهی برخی عضو یک شورا باشند اما تک روی کنند؛ مشورت این است که همه اعضا بدون پیش داوری سخنان همه را بشنوند و بهترین را انتخاب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: درباره شیراز باید با نگاه مشورتی تصمیم گرفته شود و بنده از اعضای شورا توقع دارم که نگاه مشورتی خود را در مسائل فرهنگی از بنده دریغ نکنند و من نیز شنوای پیشنهادهای شما هستم.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه اعضای شورا باید اصل قضیه مشورت را جدی بگیرند و بر اسم این نهاد پایبند باشند، افزود: امروز مراسم تحلیف دولت جدید نیز هست که امیدواریم هم دولت ، شوراها و شهرداران جدید به مردم و کشور خدمت کنند.

لزوم حمایت قاطع از تصمیمات قانونی شوراها

استاندار فارس نیز در این آیین گفت: اغلب مسئولان ارشد استان در اقدامی نادر به این مراسم آمدند تا این شورا با همدلی و هم افزایی در گام اول کار خود را آغاز کند.

عنایت الله رحیمی افزود: قطعا در طول چهار سال گذشته شهرداران، شوراها و دهیاران سراسر استان فارس خدمات خوبی برای این دیار داشته‌اند که باید از آنها تقدیر کرد.

وی ادامه داد: امروز پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ نیز تحلیف شوراهای شهر و روستاهای سراسر استان برگزار می شود که امیدواریم آنها از این فرصت خدمت استفاده و نظام اسلامی را بر پایه مردم سالاری دینی تقویت کنند.

او اضافه کرد: مهمترین اقدام کنونی شورا انتخاب شهردار است که انتظار می رود شهرداری کارآمد انتخاب کنند که به نفع مردم و شهر باشد.

استاندار فارس با تاکید به  داشتن برنامه ریزی توسط اعضای جدید شوراهای سراسر استان ، گفت: اعضای جدید شوراها به آینده‌ای به بلندای نگاه خود بنگرند و آسیب های گذشته را بشناسند که تکرار نشود و از نهاد شورا نیز صیانت کنند و منافع عمومی را به منافع خصوصی ترجیح دهند که این موضوع امر مهمی است که باید به آن توجه جدی شود.

وی اعلام کرد: من به عنوان نماینده عالی دولت در استان همیشه حامی شوراها بوده و هستم و از هر امر قانونی نیز حمایت می کنم.

استاندار فارس گفت: یکی از اولویت‌های اصلی این شورا باید ساماندهی اطراف حرم مطهر حرم شاهچراغ (ع) باشد که انتظار می رود اعضای جدید ششمین دوره این شورا به این مهم دقت زیادی داشته باشند.

انتخابات یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی است

فرماندار شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه انتخابات یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی در حوزه سیاسی-اجتماعی است، گفت: اگرچه برگزاری ٤٠ دوره انتخابات در ایران دارای شرایط خاصی بوده اما ششمین دوره انتخابات شورای شهر و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شرایط ویژه تری برگزار شد.

محمدرضا امیری با بیان اینکه حاکمیت بیماری کرونا بسیاری از ابعاد انتخابات از جمله مشارکت مردمی، همکاری نیروی انسانی و تامین امکانات و تجهیزات را تحت‌الشعاع قرار داد، افزود: افزایش هزینه‌های ناشی از این بیماری نیز به سهم خود در این باره تاثیرگذار بود.

فرماندار شیراز همچنین با بیان اینکه تبعات ناشی از جنگ اقتصادی، تبلیغات معاندین و تحریم مسئله انتخابات را تحت‌الشعاع قرار داده بود، عنوان کرد: از یک سال قبل از انتخابات تمهیدات برگزاری فرآیندها، در دستور کار فرمانداری شیراز قرار گرفت.
 
امیری ادامه داد: در اول بهمن ماه ٩٩ ستاد انتخابات شهرستان شیراز با کمیته ١٠ گانه شکل گرفت و با ابلاغ رسمی دستور شروع انتخابات، کار انتخابات به صورت رسمی شروع شد.
 
او با بیان اینکه پس از بررسی صلاحیت داوطلبان، تعداد و محل شعب به هیات اجرایی اعلام شد، خاطرنشان کرد: جلسات متعددی تحت عنوان کمیته امنیت انتخابات و شورای تامین پیرامون تامین امنیت انتخابات برگزار شد و شیراز به عنوان یکی از شهرهای آرام در برگزاری انتخابات، شاهد حتی کوچکترین موارد امنیتی هم نبود.
 
فرماندار شیراز همچنین با اشاره به اینکه شاهد مشارکت ٣٢ درصدی مردم شیراز در این انتخابات بودیم، تصریح کرد: با بررسی میدانی تلاش شد تا نقایص گذشته به حداقل برسد.
 
امیری اظهار کرد: آنچه که برای انتخابات به صورت تمام الکترونیک برای شهر شیراز پیش‌بینی شده بود، در روز انتخابات با اختلالاتی مواجه شد و حدود یکساعت انتخابات به شکل آفلاین و دستی برگزار شد و این وضعیت موجب شد تا با مشکل در اعلام نتیجه انتخابات به صورت تفکیکی مواجه شویم.
 
او با بیان اینکه نهایتا ما جزء شهرستان هایی بودیم که نتایج اولیه حاصل از قرائت انتخابات الکترونیک را اعلام کردیم، از تمام دست اندرکاران انتخابات، عوامل برگزاری و ستاد انتخابات تقدیر کرد.
  
گفتنی است در این مراسم ابلاغ سیزده عضو شورای اسلامی شهر شیراز توسط فرماندار به آنان اعطا شد.

در این انتخابات، مهدی طاهری تنها گزینه ریاست شورای شهر شیراز بود که با کسب همه آراء به عنوان اولین رئیس دوره جدید شورای شهر شیراز انتخاب شد.

در ادامه احسان اصنافی نیز به عنوان تنها کاندیدای نائب رئیسی و همچنین افسانه خواست خدایی با ١٣ رأی به عنوان منشی اول، مهدی نصیری قره‌قانی با ١٣ رأی منشی دوم و علی‌اکبر سلطانی با ١٣ رأی به عنوان سخنگوی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز، انتخاب شدند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.