شهردار منطقه بافت تاریخی شیراز: تخریب بنا در بافت نداشتیم

شهردار منطقه بافت تاریخی شیراز اعلام کرد که تخریب بنا در بافت تاریخی طی روزهای اخیر توسط شهرداری مطرح نبوده و تنها کفسازی کوچه انجام شده است.

به گزارش ایران ریپورتس، مهدی قلندری در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به اعلام خبری مبنی بر تخریب بنای تاریخی ذوالریاستین در بافت تاریخی فرهنگی شیراز واقع در محله سر باغ حین عملیات کفسازی توسط شهرداری، گفت: کوچه برای اجرای فاضلاب در حال کفسازی بوده و معمولا حین  عملیات عمرانی در بافت، ما به مواردی مبنی بر میراثی بودن بر می‌خوریم.

او افزود: زمین بغل کوچه به صورت پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گرفته و با تغییر سطح کوچه و برداشتن یک لایه آسفالت، همکاران ما با یکسری ابنیه برخورد کرده‌اند و با اطلاع پیمانکار، از واحد باستان شناسی میراث‌فرهنگی خواستیم که این مهم را استعلام کند.  

شهردار منطقه بافت تاریخی فرهنگی شیراز ادامه داد: در چنین مواقعی روال کار این است که واحد باستان شناسی میراث فرهنگی به ما اعلام می‌کند که آیا عملیات عمرانی را ادامه دهیم یا نه؟

قلندری اضافه کرد: کارشناسان این اداره کل روز گذشته یکشنبه ۲۵ مهرماه از موقعیت گزارش شده، بازدید کرده‌اند و هم‌اینک ما منتظر اعلام نظر میراث فرهنگی فارس هستیم.

او تصریح کرد: در حالی‌که این عملیات در سطح کف کوچه انجام شده اما در خبرها آمده که ساختمان تاریخی تخریب شده ولی عکس هوایی آن موجود است که تنها کفسازی انجام شده و به یک سقف رسیده‌ایم و مابقی به صورت آوار زیر زمین وجود دارد.

شهردار منطقه بافت تاریخی فرهنگی شیراز تصریح کرد: مالک خانه بغلی ادعاهایی دارد که سند ومدرکی دال بر مالکیت آن هم ندارد و حتی اطلاعی هم ندارد و در عین حال ما منتظر اعلام نظر میراث فرهنگی هستیم.

انتهای پیام

Leave a Reply

Your email address will not be published.