شتاب در برق رساني به شهرك هاي صنعتي فارس /لزوم همكاري صنعتگران براي عبور از پيك مصرف تابستان

در جلسه مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با مدير عامل شركت توزيع نيروي برق فارس،بر تقويت و گسترش همكاري ها در راي برق رساني به شهرك هاي صنعتي و نيز همكاري صنايع در عبور از پيك مصرف برق تابستان بحث و تبادل و تصميم گيري شد.

 به گزارش ایران ریپورتس، مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس در اين ديدار يكي از مهمترين برنامه هاي اين شركت در حوزه تكميل زيرساخت هاي شهرك هاي صنعتي را برنامه ريزي به منظور تامين برق پايدار شهرك هاي صنعتي عنوان كرد و گفت:در اين زمينه اميدواريم با تعامل و همكاري بين شركت هاي توزيع برق شيراز و فارس و برق منطقه اي فارس بتوانيم اقدامات اثربخشي در زمينه تامين پايدار برق شهرك هاي صنعتي انجام دهيم

سيد مصطفي هاشمي با بيان اينكه تامين برق پايدار از طريق اجراي خطوط انتقال اختصاصي بر اساس اولويت ها انجام خواهد شد گفت:بايد در اين زمينه بر اساس ظرفيت هاي قانوني بودجه اقدام و اعتبارات لازم را تامين كنيم.

وي تصريح كرد:دولت در بودجه امسال و براي برق رساني به شهرك هاي صنعتي منابعي را به شركت توانير اختصاص داده است كه بايد با همكاري با مجموعه هاي متولي برق در استان و نيز حمايت و همراهي موجود در سازمان مديريت و برنامه ريزي استان بتوانيم اعتبارات را جذب كنيم .

هاشمي با تاكيد بر اينكه باتعامل با دستگاه هاي اجرايي استان و اختصاص اعتبارات از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي براي تامين زيرساخت ها تا ورودي شهرك ها و نواحي صنعتي استان ،قيمت تمام شده حق انتفاع در شهرك هاي صنعتي كاهش مي يابد گفت:هر آنچه كه از اعتبارات ملي يا استاني درتامين زيرساخت شهرك هاي صنعتي هزينه شود به همان ميزان از قيمت تمام شده خدمات در شهرك هاي صنعتي كم مي شود و اين موضوع قطعا به نفع سرمايه گذاران است تا زمين را با قيمت مناسب تري دريافت كنند .

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس در ادامه با اشاره به ايام فصل تابستان و افزايش مصرف برق در استان از همكاري مناسب صنايع خبر داد و گفت:در اين زمينه با اطلاع رساني به واحد هاي صنعتي ،برخي از صنايع تمهيداتي نظير استفاده از ديزل و ژنراتور و…براي جبران خاموشي ها در نظر گرفته اند .

وي تصريح كرد:در صورت اعمال خاموشي ها، بايد بر اساس برنامه ريزي و اطلاع رساني از قبل باشد تا واحدهاي صنعتي تمهيدات لازم را پيش بيني كنند.

مدير عامل شركت توزيع برق فارس نيز با بيان اينكه شهرستان هاي مرتبط با حوزه كاري شركت تووزيع برق استان ،با همكاري مناسبي كه صنايع در كاهش مصرف داشته اند تا كنون خاموشي نداشته ايم گفت:صنايع تاكنون مصرف 25مگاوات برق را كاهش داده اند كه جاي تقدير دارد.

كريمي فر بر اتخاذ راهكارهايي در واحد هاي صنعتي به منظور مصرف بهينه برق و روش هاي جايگزين نظير استفاده از انرژي هاي خورشيدي يا ديزل و ژنراتور براي مواقع خاموشي تاكيد كرد و گفت:واحدهاي صنعتي نياز است در اين زمينه ها مشاوراني را بكار گيرند .

مدير عامل شركت توزيع برق فارس در ادامه با تاكيد بر اولويت ويژه برق رساني به شهرك هاي صنعتي گفت:تا هرجايي كه قانون اجازه دهد ،آمادگي همكاري با شركت شهرك هاي صنعتي هستيم.

وي با بيان اينكه ظرفيت هاي خوبي در قانون بودجه امسال براي اين منظور پيش بيني شده و در سطح كشور 10هزار ميليارد ريال توسط دولت به توانيز اختصاص يافته گفت:تمام تلاش خود را براي تخصيص تخصيص اعتبارات اين بخش ،بكار مي بنديم .

كريمي فرد در ادامه با بيان اينكه نقشه راه برق رساني به شهرك هاي صنعتي مشخص و برآوردهاي لازم نيز انجام شده است گفت:اميدواريم با تعامل و همكاري بتوانيم گام هاي موثري در اين حوزه برداريم .

در اين جلسه كميته اي مشترك بين دو شركت تشكيل شد تا مقدمات تفاهم نامه همكاري هاي في ما بين آماده شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.