سنگ اندازی دانشگاه شهید باهنر در برگزاری یادواره حاج قاسم

فرزاد بینا مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی فارس شرح کلی مراسم یادواره شهدا و سنگ اندازی مسئولین دانشگاه در برگزاری یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی را بیان کرد.

به گزارش ایران ریپورتس، فرزاد بینا مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی فارس  شرح کلی مراسم یادواره شهدا و سنگ اندازی مسئولین دانشگاه در برگزاری یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی را بیان کرد.

شرح کلی مراسم یادواره شهدا از زبان  فرزاد بینا مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی فارس:

در تاریخ ۱۸ اذرماه ۹۹ از طرف بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر نامه ای به دفتر ریاست محترم دانشگاه جهت درخواست جلسه شورای فرهنگی و تصمیم گیری در اجرا برنامه یادواره شهید ولی نوری و شهید گمنام و سالگرد سردار مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی ارسال گردید.
بسیج دانشجویی دعوت نامه خود را در تاریخ ۲۵ اذرماه به  دفتر نماینده ولی فقیه در استان و دفتر فرماندهی سپاه فجر استان جهت سخنرانی در یادواره ارسال کرده و دانشگاه شهید باهنر جلسه ای در تاریخ ۲۹ اذر ماه ۹۹ با حضور مسئولین فرهنگی دانشگاه ترتیب داده که حقیر به عنوان نماینده بسیج دانشجویی در جلسه حضور داشتم.


در این جلسه به طور خلاصه به یک جمع بندی رسیده شده که مثل همیشه بسیج دانشجویی مدیریت و برنامه ریزی یادواره شهدا را همچنان داشته باشد و بسیج دانشجویی درخواست همکاری خود را از تمام ظرفیت های دانشگاه جهت برگزاری بهتر یادواره شهدا کرده است. به دلیل نزدیکی به لحظات ملکوتی نماز ظهر ادامه جلسه به ساعت ۱۳ همان روز موکول گردید.


در ساعت ۱۳ که با حضور معاونت محترم فرهنگی و کارشناسان فرهنگی و بسیج دانشجویی برگزار گردید که قالب هایی جهت اجرا بهتر یادواره شهدا به تصویب رسید و بسیج دانشجویی در این جلسه اعلام کرده که با توجه به کمبود وقت نیاز به همکاری پیش از پیش دانشگاه دارد و در صورت عدم همکاری و حتی محدود کردن بسیج ، برنامه یادواره شهدا بصورت کامل مستقل در بسیج دانشجویی در حسینیه سید الشهدا((ع) بسیج دانشجویی) برگزار میگردد.

بینا بیان کرد: در تاریخ ۳ دیماه تمام اقلام مورد نیاز بسیج دانشجویی جهت برگزاری یادواره شهدا به کارشناسان فرهنگی داده شده و بعد از گذشت سه روز از این موضوع با دریافت تماسی از دانشگاه جهت تحویل اقلام به بسیج دانشجویی صورت گرفت که به دلیل محدود کردن بسیج دانشجویی نسبت به خرید اقلام مورد نیاز یادواره، انها را تحویل نگرفته ایم.


لازم به ذکر است در همان روز شنبه ۶دیماه ما با مراجعه به دفتر ایت الله دژکام برای حضور ایشان در برنامه یادواره شهدا به صورت کاملا قطعی به نتیجه رسیده است و در همین تاریخ اب مصرفی برای بسیجیان(حسینیه سید الشهدا) قطع شده است که با چندین صحبت و تماس قول وصل اب را دادند اما متاسفانه هنوز وصل نشده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی شهید باهنر شیراز اظهار کرد: بعد از گذشت تاریخ ۶ دیماه هیچگونه پیگیری از دانشگاه جهت امورات یادواره شهدا صورت نگرفته.


و در تاریخ ۹ دیماه با پیگیری های حضوری که از دفتر نماینده ولی فقیه در استان داشتیم به ما گفته شده که بصورت قطعی حضور ایت الله دژکام در یادواره شهدا قطعی میباشد و از دبیرخانه دفتر (نماینده ولی فقیه) شماره مدیر برنامه ایت الله دژکام به ما داده شده جهت هماهنگی ورود و خروج  در روز شنبه مورخ (۱۳ دیماه).


در روز چهارشنبه ۱۰ دیماه جلسه با حضور معاونت فرهنگی و کارشناسان فرهنگی و معاونت حراست و مسئولین بسیج دانشجویی جهت برنامه ریزی در روز یادواره گرفته شده ، در این جلسه حقیر به عنوان مسئول بسیج دانشجویی اعلام کرده ام که ما طبق خواسته های خود در جلسه روز شنبه یکم دیماه ، یادواره شهدا در حسینیه سید الشهدا((ع)بسیج دانشجویی) برگزار می نمایم که خروجی این جلسه به تایید همه بزرگواران رسیده بود.


در همان روز معاونت محترم فرهنگی با حقیر تماس گرفتند جهت تغییر مکان از حسینیه بسیج به سالن جلسات اتاق ریاست دانشگاه صحبت کردند که بنده مخالفت کردم و پایان این صحبت به تایید مکان حسینیه بسیج برای یادواره صورت گرفت.


در ساعت اخر شب چهارشنبه خبری از روابط عمومی دانشگاه پخش شده و اجرا کننده یادواره را دانشگاه فنی نامبرده و مکان یادواره را سالن جلسات اتاق ریاست که این خبر از سوی ما تکذیب شد و حسینیه را مکان یادواره و بسیج دانشجویی را بانی یادواره شهدا قرار دادیم.

در روز شنبه صبح با تماس های مکرر به مسئول هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در استان ایشان خبر عدم حضور ایت الله دژکام را به ما دادند و با پیگیری های بسیج دانشجویی استان به این نتیجه رسیدیم که اختلاف مکان ما(بسیج دانشجویی و دانشگاه) در برگزاری یادواره به دفتر ایت الله دژکام کشیده شده و شاید این سنگ اندازی ها و عدم حمایت دانشگاه از بسیج باعث عدم حضور ایت الله دژکام در برنامه یادواره شهدا بوده است ، با جلسه ای که در تاریخ ۱۶ دیماه با حضور مسئولین دفتر نماینده ولی فقیه و ناحیه بسیج دانشجویی و بسیج دانشجویی دانشگاه فنی در دفتر ولی فقیه استان برگزار شد که مسئولین دفتر ایت الله دژکام جهت حل اختلاف بین بسیج دانشجویی و دانشگاه قدم برداشتند و در این بحث توسط حقیر مطرح شد که این موضوع برای اولین بار در بحث فرهنگی دانشگاه نیست و ما در سطح دانشگاه فنی فارس با یک جریان بر هم زننده اقدامات فرهنگی مواجه هستیم و در پایان این جلسه مسئولین دفتر خواستار پیگیری بیشتر توسط دفتر نماینده ولی فقیه در استان شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی استان فارس در اخر بیان کرد: تمام صحبت ها طبق سند های کتبی ارائه داده شده و بسیج دانشجویی جهت روشن شدن دلیل و علل اصلی حضور ایت الله دژکام و برگزار نشدن یادواره شهدا بخصوص سالگرد حاج قاسم  از هیچ کار انقلابی و قانونی دست بردار نیست.

من الله توفیق

Leave a Reply

Your email address will not be published.