دستگیری “خیّر” جعلی در شیراز

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس از دستگیری فردی که با جعل عنوان “خیّر” از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، در شیراز خبر داد.

به گزارش ایران ریپورتس، سرهنگ حشمت سلیمانی سه‌شنبه ۳۰ آذر به خبرنگاران گفت: در پی تماس‌های مکرر شهروندان با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی خود را به عنوان خیّر معرفی و از این طریق از آنان کلاهبرداری کرده است، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شکات، مشخص شد متهم ابتدا از طریق فضای مجازی و سپس طی تماس‌های تلفنی در قالب خیر با افراد نیازمند تحت پوشش تماس حاصل و از قربانیان خود درخواست مبالغی برای تکمیل و ارسال جهیزیه و هزینه انتقال کالا از آنها مطرح می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با اشاره به اینکه طی اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی مشخص شد که این فرد در چندین استان کشور دارای پرونده با همین موضوع است، گفت: نهایتاً متهم در یکی از محله های شهر شیراز شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

سلیمانی گفت: در بازجویی‌های اولیه متهم پس از مواجه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به جرم ارتکابی اعتراف و اقرار کرد که با معرفی خود به عنوان خیّر نیکوکار اعتماد مخاطبین را جلب و از آنها کلاهبرداری می کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطرنشان کرد که در تحقیقات فنی از متهم، مشخص شد وی با این شگرد از ۵۰ نفر مبلغ ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

سلیمانی گفت: پلیس فتا به‌ صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

Leave a Reply

Your email address will not be published.