درخشش جوانان فارس در رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان جهان

امیررضا ده بزرگی کشتی گیر اهل استان فارس در رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان جهان که در اوفا روسیه در حال برگزاری است، مدال طلا را به دست آورد.

به گزارش  ایرنا، ده بزرگی عصر شنبه در وزن  ۵۵ کیلوگرم به روی تشک رفت و افتخار بزرگی را برای استان فارس به ارمغان آورد.

امیررضا ده بزرگی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه پنج بر چهار مقابل  سد المیر علی یف از آذربایجان  به برتری رسید و به مرحله یک چهارم نهایی رفت.

این کشتی گیر جوان شیرازی در مرحله یک چهارم نهایی، آدم اوزون از ترکیه را با نتیجه هشت بر صفر مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

اما این پایان کار نبود زیرا  ده بزرگی عزم خود را برای کسب نشان طلای جهان جزم کرده بود و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۶ بر صفر ایسخار کوربایف از قزاقستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال رفت.

ده بزرگی در دیدار نهایی در یک پیکار سخت با نتیجه سه بر یک  از سد علی مردون عبدالله یف از ازبکستان گذشت و  نشان پر افتخار طلا را بر گردن آویخت.

محمد حسین آزرم دخت، کشتی‌گیر شیرازی در رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان جهان که در شهر اوفا روسیه در حال برگزاری است مدال برنز را برگردن آویخت.

آزرم دخت که در وزن ۷۷ کیلو گرم به روی تشک رفته بود پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر واسیل کوجوک از رومانی را مغلوب و به مرحله یک چهارم  نهایی صعود کرد.

این کشتی گیر جوان شیرازی درمرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۲ بر چهار مغلوب اکسایوس موکوبو از نروژ شد اما با توجه به راه یابی این کشتی گیر به دیدار فینال، آزرم دخت به گروه شانس مجدد رفت و در این  گروه  با نتیجه پنج بر ۲ از سد کریستوفر کلانی از مجارستان گذشت و راهی دیدار رده بندی شد.

 آزرم دخت دیدار رده بندی و در یک کشتی تماشایی با نتیجه هشت بر چهار عماد ابوالاتا از مصر را شکست داد و مدال ارزشمند برنز رابرای استان فارس و ایران به ارمغان آورد.

نظام حسینی از فارس به عنوان مربی تیم ملی جوانان در روسیه حضور دارد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.