جوانان ما تشنه آگاهی از آرمان های دلاوران دفاع مقدس

ایران به مانند قالی گلگون و زیبایی است كه طرح و نقش قالی را دلاور مردان و شهدای گلگون كفن نگاشتند و تار و پودش را تك تك زنان و مردان وفادار به خون این عزیزان ، آن را بافتند..

قابل توجه مسوولین ،استاندار و فرماندار و فرماندهان سپاه و بخشدار و شورا و دهیار:
امروز جوانان ما تشنه آگاهی از آرمان های دلاوران دفاع مقدس اند و باید با برنامه ریزی مناسب در جهت انتقال این ارزش ها به جوانان تلاش کنیم .

ایران به مانند قالی گلگون و زیبایی است كه طرح و نقش قالی را دلاور مردان و شهدای گلگون كفن نگاشتند و تار و پودش را تك تك زنان و مردان وفادار به خون این عزیزان ، آن را بافتند..

رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس در حساس ترین دوران تاریخ با قامتی بر بلندای ابدیت، گام های استواری در راه حقیقت خواهی گذاشتند. تلاش های ایثارگران سبب شد تا آرمان حقیقت خواهی و عدالت خواهی تبلور پیدا کند. خانواده های معظم شهدا و ایثارگران زینب گونه در مقابل تمام مشکلات ایستادگی کردند تا بتوانند مقاومت را به صورت زنده به نمایش بگذارند.هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای پاسداشت ارزش های دفاع مقدس است. اگر امروز در سطح جهان کشور مان حرفی برای گفتن دارد در سایه رشادت های دلاوران ایران اسلامی و شهدا و ایثارگران است.
امروز جوانان ما تشنه آگاهی از آرمان های دلاوران دفاع مقدس اند و باید با برنامه ریزی مناسب در جهت انتقال این ارزش ها به جوانان تلاش کنیم . ایران اسلامی به مدت هشت سال از حیثیت، ناموس، دین و انقلاب دفاع کرد و چنین دفاعی مقدس است. همه مسئولان و ملت مدیون ایثار و فداکاری حماسه آفرینان دفاع مقدس و صبر وپایداری خانواده های معظم شهدا هستند بنابراین، یاد شهدا باید همواره در جامعه زنده باشد زیرا راه شهیدان راه رسیدن به آرمانهای اسلامی، عزت و عدالت برای ملت ایران است.
ایمان، عزم راسخ الهی، کار برای خدا و احساس سربازی دین خدا ابزارهای اقتدار و عزت کنونی ملت ماست و حفظ ارزشها برای ملت ما یک اصل مبنایی است. زنده نگه داشتن حرکت تاریخی و حماسی عشق آموختگان مکتب سرخ حسینی و فرزندان شجاع و غیور امام خمینی (ره) و استقامت و پایداری اعجازآمیز آنان، بر تمام فعالان عرصه فرهنگ این مرز و بوم واجب و امری الزام آور است. باید حمایت های لازم از خدمتگذارانی که در جهت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا فعالیت می کنند، صورت گیرد.
هفته دفاع مقدس فرصتی است که پرونده این حماسه درخشان و افتخارآمیز مورد بازخوانی قرار گیرد تا همگان بدانند که با تفکر اسلامی، انقلابی و روحیه جهادی می توان هر تجاوز و سلطه گری را شکست داد. دفاع مقدس یکی از عوامل اصلی صدور انقلاب و بیداری اسلامی در بین ملت ها است.اقتدار و توانمندی ایران اسلامی، الگوی موفق برای مقابله با تهدید و تجاوز کشورهای بیگانه است.
ایثارگری ها ودلاوری های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس در کنار بزرگواری و حمایت همه مردم عزیز کشورمان باید به میراثی ماندگار برای آیندگان تبدیل شود . اما فرهنگ دفاع مقدس آن گونه که باید در بین نسل جوان و ملت اشاعه داشته باشد، کمرنگ است. مسئولین، دولت و نهادهای ذیربط باید به فرهنگ سازی اصولی و ریشه ای در این مورد بپردازند.ارزش های دفاع مقدس مقوله ای است که باید به آن پرداخته شود تا همگان ازاهداف و ارزش های والای آن مطلع شوند.

*منصور رنجبر

Leave a Reply

Your email address will not be published.