جعفر قادری: رئیسی به مجلس قول داد کابینه را ترمیم کند

انتخابات مجلس شورای اسلامی در زمستان امسال برگزار می شود، از هم اکنون پیش بینی می شود چالش ها بین دولت و مجلس افزایش پیدا کند چراکه نمایندگان برای کسب رأی به سمت نقادی مسئولان اجرایی می روند، مسئله ای که خوشایند دولتمردان نخواهد بود.

به گزارش ایران ریپورتس، جعفر قادری در گفتگو با نامه نیوز درباره احتمال بالاگرفتن تنش ها بین دولت و مجلس گفت: مجلس انتظار دارد در حوزه هایی که ضعف های اجرایی دیده می شود، خود دولت ورود و کابینه را در آن حوزه ها ترمیم کند. از این رو پیش بینی می شود اختلافاتی بین دولت و مجلس داشته باشیم.

وی افزود: البته طرح موضوعات در سطحی نخواهد بود که منجر به تخریب ها و تشدید منازعات بین دولت و مجلس شود. با توجه به ایرادات و اشکالات موجود، دولت اعلام آمادگی کرده است که نظرات و دیدگاه های مجلس را برآورده کند و شاهد ترمیم هایی در ترکیب کابینه باشیم.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به قول و قرارهای دولت با مجلس برای ترمیم کابینه، اظهار کرد: وقتی حجم تذکرات، سئوالات و طرح استیضاح ها در برخی حوزه ها زیاد است، نشان می دهد که نقطه ضعف دولت در آن عرصه هاست بنابراین می طلبد گام های ترمیمی در دولت برداشته شود تا مجلس از ابزارهای نظارتی خود استفاده نکند.

قادری ادامه داد: ترمیم کابینه قطعا دولت را چابک تر، فعال تر، کارآمدتر و پاسخگوتر خواهد کرد که در این صورت کارها در عرصه های مختلف رونق بهترین خواهد گرفت. اگر مجلس تذکراتی را به مسئولان اجرایی می دهد و طرح ایراد می کند، هدفش کوبیدن دولت نیست بلکه می خواهد کمک کند تا دولت بهتر بتواند توقعات و انتظارات مردم را برآورده کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.