تولید ذرت علوفه ای در مرودشت به یک میلیون تن رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از پایان برداشت ذرت علوفه ای از 17 هزار و 120 هکتار مزارع ذرت در مرودشت به عنوان قطب تولید ذرت علوفه ای در استان فارس خبر داد.

به گزارش ایران ریپورتس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه به طور میانگین در این شهرستان از هر هکتار حدود 60 تن علوفه برداشت می شود، تصریح کرد: با پایان یافتن عملیات برداشت ذرت 1 میلیون 27  هزار و   200تن  ذرت علوفه ای تولید شده است که به تدریج در اختیاردامداران قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به اینکه ذرت در شهرستان مرودشت به دو صورت بهاره و تابستانه انجام می شود، اظهار کرد: برداشت  ذرت علوفه ای بهاره درنیمه مرداد و برداشت ذرت علوفه ای تابستانه نیز تا اواخر مهرماه ادامه داشت.

امیریان ابراز کرد: محصول تولیدی علاوه بر سیلو سازی و تعلیف بالغ بر 500 هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستان به شهرستان های همجوار نیز ارسال می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت بیان کرد:  با توجه به شرایط منطقه از لحاظ منابع آبی و نیاز به تامین علوفه مورد نیاز دامداران، افزایش عملکرد در واحد سطح بسیار حائز اهمیت است و در همین راستا بیش از 90درصد این مزارع با روش های نوین آبیاری ( نواری و بارانی  ) آبیاری می‌شوند.

امیریان افزود: ذرت علوفه ای به دلیل داشتن پروتئین، سلولز، نشاسته و فیبر یکی از بهترین نباتات برای تغذیه دام  به حساب می آید.

Leave a Reply

Your email address will not be published.