تقویت و آموزش در بستر‌های نوین مجازی/ حمایت از ورزشکاران ژیمناستیک در دوران کرونایی

رئیس هیات ژیمناستیک استان فارس با تبریک هفته ورزش و تربیت بدنی به خانواده بزرگ ورزش و ژیمناستیک، گفت: ژیمناستیک ورزش پایه و دروازه ورود به تمامی رشته‌های ورزشی است  که توسعه و پیشرفت آن باعث افزایش روحیه و نشاط اجتماعی در جامعه خواهد شد.

  به گزارش ایران ریپورتس، سید کمال پاک‌فطرت در نشستی که به مناسبت گرامی داشت هفته تربیت بدنی و ورزش با حضور سید علیرضا دیهیمی قائم مقام هیات، معصومه پرونده نایب رئیس،عباسی سرپرست دبیری و جعفری مدیر برنامه‌ریزی و هماهنگی کمیته‌های هیات ژیمناستیک استان فارس برگزار شد، خاطرنشان کرد: باوجود بحران جهانی شیوع کرونا که امکان فعالیت‌های جمعی ورزشی را محدود کرد، هیات ژیمناستیک استان فارس با همکاری با ورزشکاران و مربیان حرفه‌ای این رشته را همچنان فعال و پویا نگاه داشته است.  

رئیس هیات ژیمناستیک استان فارس با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش و برگزاری کارگاه‌ها اقدامات درخوری در فضای مجازی رخ داده است، اظهار داشت: این مهم با هماهنگی‌هایی که طی هشت ماه گذشته با ورزشکاران و مربیان و داوران صورت گرفته است، صورت پذیرفته و گام‌هایی مثبت در این حوزه برداشته شده است که شایان توجه است. 

قوت برنامه‌های استعدادیابی با راهکارهای جدید  

رئیس هیات ژیمناستیک استان فارس نداشتن فعالیت فیزیکی جوانان و نوجوانان به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را زنگ خطری برای سلامت آنان دانست و گفت: شیوع کرونا برنامه‌های استعدادیابی را کمرنگ کرده است، از همین رو انتظار می‌رود مربیان و دست‌اندرکاران ژیمناستیک راهکارهای مناسبی برای احیای این حوزه و معرفی نفرات جدید و مستعد این رشته ورزشی را ارائه دهند تا روند استعدادیابی متوقف نماند.  

او همچنین بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی و داده از آمار مرتبط با ورزشکاران، مربیان، داوران و فعالان این رشته تاکید کرد و این اقدام را درراستای برخورداری از سیستم‌های به‌روز و استفاده از نرم‌افزارهایی برای تقویت زیرساخت ژیمناستیک برشمرد. 

 سید کمال پاک‌فطرت خواستار استفاده بیشتر از فضای مجازی و کلیپ‌های آموزشی تایید شده داخلی و بین‌المللی برای آموزش ورزشکاران شد. 

رئیس هیات ژیمناستیک استان فارس با بیان اینکه آموزش روزآمد با توجه به وضعیت موجود کرونایی باید در راس برنامه‌های مربیان و ورزشکاران باشد، ابراز داشت: خانواده ژیمناستیک فارس برآمده از مربیان تحصیل کرده و با تجربه است که باید از وجودشان بسیار بیش از گذشته بهره برد.  

هیات ژیمناستیک حامی ورزشکاران برای توسعه فعالیت‌هاست  

وی افزود: همچنین مسئولان کمیته‌ها و دوستداران ژیمناستیک باید برای ارتقای این ورزش و هیات با شرح وظایف موجود امور مربوط را به‌خوبی و برابر ضوابط و مقررات انجام دهند؛ در همین راستا ضروری است کمیته‌ها به‌صورتی فعال‌تر برنامه‌های مدون و طبق برنامه مصوب سال جاری را تدوین کرده و به سرانجام رسانند، هیات نیز در این زمینه از هیچ کمکی فروگذار نخواهد کرد.  

همچنین در این نشست مقرر شد در هفته تربیت بدنی و به پاسداشت این مناسبت مسابقات ورزشکاران خانم و آقایان بصورت مجازی شاخه ژيمناستيک هنری، مسابقه مجازی شاخه ريتميک ژيمناستيک بانوان، جشنواره مجازی شاخه ژيمناستيک برای همهGYM.FOR ALL.، مسابقه مجازی آکروبات ژیمناستیک و مسابقه مجازی نقاشی با موضوع ژيمناستيک رده سنی زير ١٥سال، برگزار شود.  

 ژیمناستیک‌کاران برتر فارس تقدیر شدند 

 افزون براین به مناسبت هفته ورزش و تربیت بدنی از تیم برتر در جشنواره ژیمناستیک برای همه تقدیر شد. 

 یادآور می‌شود که جشنواره ژیمناستیک برای همه، با حضور پرشور بانوان ورزشکار فارس برگزار شد و در این راستا معصومه پرونده نایب رئیس هیات ژیمناستیک فارس، از مورد تایید بودن پوشش بانوان در شاخه ژیمناستیک برای همه با پیگیری‌های فدراسیون ژیمناستیک جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: این مهم موجب حضور بانوان ژیمناست در میادین و رویدادهای بین‌المللی می شود؛ بنابراین تلاشی پرشورتر از جانب ورزشکاران و مربیان را می‌طلبد تا خود را در جهان اثبات کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.