تقسیم استان فارس با اظهارات عجیب نماینده جهرم و واکنش نماینده فسا/ معاون سیاسی استاندار: هیچ برنامه ای مبنی بر تقسیم استان فارس در دستور کار دولت نیست

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در پی اظهارات نماینده جهرم مبنی بر اینکه جهرم باید برای مرکز استان شدن آماده شود، اعلام کرد که موضوع تقسیم استان فارس در دستورکار دولت نیست و هیچ برنامه ریزی در دولت و وزرات کشور و استانداری انجام نشده است و اظهارات اخیر فقط گمانه زنی و توقع است.

به گزارش ایران ریپورتس، محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران و نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی در دیدار اخیر خود با منتخبان شورای اسلامی شهر جهرم، پس از ایراد سخنرانی نسبت به موضوعات مطرح در زمینه مدیریت شهری و اهمیت انتخاب شهردار و همچنین لزوم برنامه ریزی صحیح به جهت تامین درآمد پایدار شهری به موضوع تقسیم استان فارس هم اشاراتی داشتند.

رضایی کوچی که اصالتا فسایی و به عنوان نماینده در آن شهرستان به مردم آن منطقه خدمت می کند در جلسه مذکور بیان کردند که شهرستان جهرم ظرفیت های زیادی دارد و شورای شهر و شهرداری جدید بایستی شهر را برای توسعه و مرکزیت استان آماده کنند.

در راستای همین صحبت ها، تعداد قابل توجهی از مردم و مسئولان یکی از شهرستان های همجوار این شهرستان که فسا نام دارد به صورت منطقی واکنش نشان دادند.

نماینده شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی که با رسانه عصر فسا داشتند به اظهارات عجیب نماینده جهرم درباره مرکز استان شدن جهرم، واکنش نشان دادند.  

حجت الله فیروزی به عصرفسا مطرح کرده بود که این اظهارات تنش زا تبعات امنیتی برای کشور خواهد داشت و اگر بنا به تقسیم فارس است، فسا مدنیت، تمدن و موقعیت ممتازتری برای تبدیل شدن به مرکز استان دارد؛ همچنانچه افراد دلسوز  متخصص در حوزه های شهری و آمایش سرزمینی طرح تقسیم فارس را  ظلم بزرگی در حق مردم این استان و موجب تضعیف استان فارس می دانند و این رویه باعث ضعیف شدن استان فارس در عرصه های ملی خواهد شد.

پیگیری های رسانه‌ای حاکی از آن است که طرح موضوع تقسیم استان فارس با تدابیر در نظر گرفته شده مقامات موضوعی تمام شده است و فارس پهناور باید یکپارچه بماند و حتی در برنامه قرار دارد تا به دریا هم متصل شود.

چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس مطرح کرده بود که در راستای تمرکززدایی و کاهش بوروکراسی اداری و همچنین حل مشکلات مردم، باید استان‌های اصفهان، کرمان، فارس به دو قسمت و استان سیستان و بلوچستان به سه قسمت تقسیم شوند که در ادامه این صحبت ها مقامات دولتی اعلام کرده بودند که برنامه ای در این زمینه وجود ندارد.

سید احمد احمدی زاده، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه موضوع تقسیم استان فارس در دستورکار دولت نیست، بیان داشت: استان فارس به دلیل پهناوری و بزرگی، باعث تعدد شهرستان های آن به ۳۶ شهرستان شده است و همین باعث شده برخی مواقع موضوعاتی اینچنینی مطرح شود که این فقط یک توقع است.

این مقام ارشد سیاسی در استان فارس در ادامه مطرح کرد: تاکنون هیچ برنامه و اقدام کارشناسی نه در استان و نه در دولت و وزارت کشور مطرح نشده است و اظهارات عنوان شده فقط گمانه زنی هایی است که واقعیت ندارد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.