تعطیلات مرگبار و خونین در برف بازی سپیدان

برف بازی سپیدان در ۴۸ ساعت گذشته ۹۵ مصدوم و یک کشته برجا گذاشت

به گزارش ایران ریپورتس، رئیس اورژانس ۱۱۵ سپیدان گفت:۱۴ تکنسین اورژانس با ۷ دستگاه آمبولانس در دو روز گذشته به ۹۵ مصدوم در برف بازی خدمات پیش بیمارستانی ارائه کردند .

فرجی افزود: یک جوان ۲۰ ساله  نیز که دچار مصدومیت و شکستگی ناحیه ران شده بود، به علت ترافیک سنگین در جاده، با بالگرد اورژانس به بیمارستان شهید رجایی شیراز ، انتقال یافت.
فرجی با اشاره به ممنوعیت تیوپ سواری در محوطه پیست‌های اسکی شهرستان افزود: متاسفانه اجاره و فروش تیوپ در حواشی جاده منتهی به پیست انجام می شود و گردشگران، برای لحظاتی شادی، با سلامت و حتی جان خود بازی می‌کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه هشدار داد:رعایت نکات ایمنی در بازی ها و تفریحات زمستانی الزامی است
این گزارش حاکی است که تفریح در مناطق برفی شهرستان سپیدان سبب جان باختن یک جوان ۲۴ ساله شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام این خبر گفت: در ساعت ۱۱ و ۶ دقیقه امروز، هفدهم دی ۱۴۰۰، یک مورد حادثه آسیب و ضربه شدید به ناحیه سر جوانی ۲۴ ساله در اثر تیوب سواری در مناطق برفی شهرستان سپیدان به مرکز اورژانس گزارش شد.

دکتر «محمدجواد مرادیان» افزود: پس از اعزام تیم های امدادی اورژانس به محل حادثه و انجام اقدامات تخصصی فوریت های پزشکی، مصدوم به بیمارستان امام حسین(ع) سپیدان انتقال یافت، اما به دلیل شدت جراحات وارده، دچار ایست قلبی شده و با وجود تلاش یک ساعته تیم پزشکی بیمارستان برای احیای قلبی، مصدوم جان خود را از دست داد.

او با هشدار به خانواده ها و به ویژه جوانان برای توجه جدی به رعایت نکات ایمنی هنگام انجام بازی های زمستانی، اضافه کرد: انجام بازی های زمستانی نیازمند تجهیزات خاص است، همچنین لازم است در مکان های مخصوص پیش بینی شده انجام شود و رعایت نکردن این موارد می تواند بروز حوادث تلخ و جبران ناپذیر را در پی داشته باشد.

دکتر مرادیان با تاکید بر پرهیز از حضور در مکان های شلوغ یادآور شد: در هنگام لیز خوردن با وسایل غیر استاندارد روی برف، فرد قادر به کنترل خود نیست و برخورد به سایر افراد می تواند برای فرد و دیگران صدمات جدی ایجاد کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.