تعداد ایستگاه دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی به ۸۷ ایستگاه افزایش یافت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: با گشایش ایستگاه جدید دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی در محدوده منطقه ۶، مساحت محدوده خدمات دوچرخه اشتراکی از ۳۶ کیلومتر مربع به ۵۲ کیلومتر و تعداد ایستگاه ها از ۷۶ ایستگاه به ۸۷ توسعه پیدا کرده است.

به گزارش ایران ریپورتس، مجتبی زوربخش با بیان اینکه در محدوده شهرداری منطقه ۶ تعداد ۱۱ ایستگاه توسعه دوچرخه‌های هوشمند اجرایی شده است، افزود: با این افزایش خدمات توسعه‌ای هم اکنون مساحت محدوده خدمات دوچرخه اشتراکی از ۳۶ کیلومتر مربع به ۵۲ کیلومتر رسیده است و تعداد ایستگاه از ۷۶ ایستگاه به ۸۷ توسعه پیدا کرده است.
او با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار دوچرخه در سطح کلانشهر شیراز در حال سرویس دهی به شهروندان است، تصریح کرد: در توسعه مسیر‌های دوچرخه رویکر جدید در اختصاص مسیر‌های ویژه دوچرخه سورای بصورت خط کشی و جدا کننده در حال انجام است.
زوربخش ضمن اشاره به اینکه براساس برآورده تا پایان سال مساحت خدماتی دوچرخه‌ها به عدد ۳۰۰ کیلومتر طول خواهد رسید، یادآور شد: توسعه مسیر‌های دوچرخه به عنوان یک اصل در شهرداری‌های مناطق ۱۱ گانه و اداره کلی ایمنی و مهندسی ترافیک در دستور کار قرار دارد.
معاون حل و نقل و ترافیک شهرداری با بیان اینکه سالانه ۲ هزار دوچرخه براساس قرار داد فی مابین شهرداری و شرکت مجری به سیستم فعلی اضافه می‌شود، عنوان کرد: براساس برش زمانی قرارداد هم اکنون ۲ هزار دوچرخه فعال در سط شهر برای استفاده شهروندان موجود است.
زوربخش با اظهار امیدواری از رعایت رانندگان خودرو و موتور سواران به حریم مخصوص دوچرخه‌ها در شهر شیراز، تاکید کرد: شهرداری برحسب وظیفه در زمینه ایجاد زیر ساخت‌ها اقدام میکند، رسیدگی به تخلفات احتمالی درخصوص تجاوز به حریم دوچرخه توسط وسائل نقلیه غیر با پلیس راهور است که مذاکرات با پلیس در این خصوص در دستور کار است.
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تا کنون ۱۱۵ هزار نفر در سامانه دوچرخه‌های هوشمند شهر شیراز ثبت نام کردند که نزدیک به ۶۶ هزار نفر در تردد‌های خود از دوچرخه به‌عنوان مد حمل و نقل استفاده می‌کنند که در این زمینه شهروندان شیرازی در اولین سال استفاده از این دوچرخه‌ها آمار استفاده کاربران در پایتخت را پشت سرگذاشتند.
او درباره محل دریافت خسارت‌های احتمالی به دوچرخه‌ها، گفت: تامین هزینه هر گونه خسارت بر دوچرخه‌ها توسط بر عهده شرکت مجری پرداخت می‌شود.
زوربخش درباره ورود آخرین نسل‌های دوچرخه به شهر شیراز نیز گفت: قرار داد شهرداری با شرکت مجری، ورود دوچرخه‌ها موجود است که ورود دیگر نسل‌های دوچرخه اشتراکی مثل دوچرخه‌های دنده‌ای و برقی و یا استوکر در قرار داد پیش بینی شده است، اما نیازمند توافق‌های بعدی است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.