تصویب واگذاری بهره برداری از پایانه‌های برون شهری به بخش خصوصی/ تصویب واگذاری امتیاز قبور آرامستان بهشت احمدی

یکصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز با بررسی ۱۰ طرح و لایحه برگزار شد.

به گزارش ایران ریپورتس98؛ شورای اسلامی شهر شیراز در صد و بیست ونهمین جلسه علنی که به علت شیوع کرونا بدون حضور خبرنگاران و مدعوین برگزار شد، ۱۰ طرح و لایحه را بررسی و مواردی نظیر واگذاری امتیاز قبور، پرداخت حق جلسات فوق العاده کمیسیون‌های مناقصه و مزایده، نحوه ارائه خدمات به مشاهیر در بهشت احمدی و استقرار موقت مدارس غیرانتفاعی را مصوب کرد.
اعضای شورای اسلامی شهر شیراز طرح سیاست‌های تشویقی و توسعه زیرساخت گردشگری را تصویب کرد و با الحاق یک تبصره مقرر شد پلاک‌هایی که با رعایت ضوابط شهرسازی دارای بیش از یک سطح پارکینگ، انباری و مشاعات هستند صرفاً سطح بزرگتر جز زیربنای ناخالص ملاک عمل قرار گیرد.
در این جلسه که از طریق لایو اینستاگرام در فضای مجازی پخش شد، لایحه شهرداری شیراز، درخصوص پرداخت مبلغ یک میلیارد و صد و هشتاد و چهار میلیون و پانصد هزار ریال جهت هزینه‌های مراسم‌ها و نمایشگاه دستاورد‌های چهل ساله انقلاب اسلامی در دهه مبارک فجر نیز در این جلسه مطرح و مقرر شد موضوع جهت بررسی مجدد به کمیسیون برنامه و بودجه، امورحقوقی و املاک شورا بازگردانده شود.
همچنین طرح دوفوریتی پرداخت حق‌الجلسات فوق العاده به اعضای کمیسیون‌های مناقصه، مزایده و حراج آیین‌نامه مالی شهرداری دیگر دستور این جلسه بود که دوفوریت طرح تصویب شد.
در این جلسه همچنین، کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورا، طرح آیین‌نامه استقرار موقت مدارس غیردولتی و مهدکودک‌های شهر شیراز را مطرح کرد که مورد موافقت اعضا قرار گرفت و تصویب شد.
لایحه شهرداری درخصوص آیین‌نامه اجرایی نحوه ارائه خدمات به نام آوران و مشاهیر در بهشت احمدی، موضوع دیگر جلسه بود که در دستور کار قرار گرفت و تبصره ماده ۲۶ آیین نامه واگذاری امتیاز قبور آرامستان بهشت احمدی و بهای خدمات کفن و دفن و قبر مصوب شد.
دیگر دستور جلسه یکصد و بیست و نهم طرح جمعی از اعضای محترم شورا، درخصوص واگذاری بهره برداری از پایانه‌های برون شهری به بخش خصوصی بود که به تصویب رسید و شهرداری موظف شد تا پایان شهریور ماه، کلیه امور خدماتی مرتبط با بهره برداری حداقل یکی از پایانه‌های مسافربری برون شهری فعال در شهر شیراز را با رعایت قوانین و مقررات واگذار کند.
طرح یک فوریتی الزام شهرداری به اخذ مبلغی از اراضی واگذاری با حفظ مالکیت تحت عنوان اجاره به دلیل تقاضای طراحان مسترد و بایگانی شد.
سه دستور کار پایانی این جلسه لوایح شهرداری شیراز درخصوص مساعدت به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مبلغ ششصد میلیون ریال، اخذ مجوز اجرای پروژه‌های مجتمع مسکونی – تجاری گلستان از طریق سرمایه گذاری به روش مشارکت مدنی و اخذ مجوز اجرای پروژه‌های پارک ۵۷ هکتاری وحدت از طریق سرمایه گذاری بود که به تصویب رسید./ باشگاه خبرنگاران جوان 
انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.