تصاویر مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ با حضور امیر قطر، رئیس فدارسیون جهانی فوتبال، فیفا و همچنین سران چندین کشور عرب منطقه در ورزشگاه البیت در شهر الخور قطر برگزار شد.

به گزارش ایران ریپورتس، این مراسم که افرادی، چون محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، عبدالله دوم پادشاه اردن و عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری مصر نیز حضور داشتند با نمایش کاروان‌هایی از شتر‌ها به همراه گروهی که لباس سنتی عربی به تن داشتند شروع شد. از نکات قابل توجه چیدمان نشستن رهبران در کنار یکدیگر بود به طوری که صندلی محمد بن سلمان در کنار جانی اینفانتینو قرار داده شده بود. همچنین شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه، امیر قطر در کنار پدرش حمد بن خلیفه و رئیس فیفا در مرکز نشسته بود.

در ادامه با حضور مورگان فریمن، بازیگر سرشناس هالیوود در استادیوم بخش دیگری از مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ آغاز شد.

در بخش دیگری از این مراسم گروهی از مردان با لباس‌های قرمز رنگ به وسط استادیوم آمدند و همزمان با پخش بخش‌هایی از ترانه‌های مشهور جام‌های جهانی قبلی که از سوی خوانندگانی، چون شکیرا، جنیفر لوپز و ریکی مارتین خوانده شده بود، مراسم رقصی را اجرا کردند. نمایش نماد‌های از جام جهانی‌های قبلی از دیگر بخش‌های این مراسم افتتاحیه بود.

رژه مردان همراه با رقص شمشیر آن‌ها در کنار شتر‌ها از بخش‌های دیگر این مراسم افتتاحیه جام جهانی بود که کاملا رنگ و بوی عربی و خاورمیانه‌ای داشت.

شمایل بزرگی از لوگوی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به نام لعیب نیز در استادیوم به نمایش درآمد.

همانطور که از پیش اعلام شده بود، جونگ کوک، خواننده گروه کره‌ای BTS اجرای موسیقی زنده در این مراسم را برعهده گرفت و در ادامه فهد الکبیسی خواننده قطری هم به او پیوست تا ترانه‌ای را به صورت مشترک برای حاضران در ورزشگاه و همچنین میلیون‌ها بیننده تلویزیونی در سراسر جهان اجرا کنند.

پس از پایان پخش موسیقی، امیر قطر در سخنرانی کوتاهی به حاضران در این رویداد جهانی خوش‌آمد گفت و ابراز امیدواری کرد جهان شاهد یک رویداد فوتبالی هیجان انگیز باشد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.