تسلیم فشارها در برخورد با پدیده دلالی زمین نمی‌شویم

مدیرعامل شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فارس با اشاره به جدیت در برخورد با هرگونه فساد ودلالی، از تداوم برخورد با پدیده دلالی در شهرک‌های صنعتی خبر داد و تاکید کرد که در این مسیر تسلیم فشارها نخواهد شد.

 به گزارش ایران ریپورتس، سید مصطفی هاشمی در یک کنفرانس خبری از تشکیل ١٩٧ پرونده راکد و غیرفعال، تعیین تکلیف ٨٤ پرونده در جلسه داوری و آزاد سازی ١٩هکتار زمین طی ٤ ماه گذشته در شهرک‌ها ونواحی صنعتی استان فارس خبر داد.
 
هاشمی ضمن بیان اینکه برای مابقی پرونده‌ها قرار اجرایی صادر شده است، خاطرنشان کرد: با تعیین تکلیف تمام پرونده‌ها، ٢٧ هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی استان فارس آزاد می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: در بحث برخورد با پدیده دلالی در شهرک‌های صنعتی، فشارهای زیادی را متحمل شده و علی‌رغم سفارش‌ها و توصیه‌ها و فشارها، خللی در بحث برخورد با پدیده مذموم دلالی ایجاد نشده است.
 
هاشمی ضمن یادآوری اینکه ١٩ هکتار اراضی آزاد شده در حال حاضر در مرحله واگذاری و یا سرمایه گذاری جدید است، گفت: ١٣ هکتار از اراضی شهرک صنعتی شیراز که ١٨ سال پیش واگذار شده و کاری هم روی آنها انجام نشده بود، در آینده‌ای نزدیک آزادسازی می‌شود.
 
او با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی با رویکرد جلوگیری از پراکندگی واحدهای صنعتی، تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز، پایین آمدن هزینه‌های صنعت و رعایت مسائل زیست محیطی و هم افزایی واحدهای صنعتی و تولیدی در کنار یکدیگر شکل گرفته است، عنوان کرد: تلاش کرده‌ایم تا به بحث خوشه‌ها در شهرک‌های صنعتی ورود کنیم.
 
هاشمی با بیان اینکه با احصاء و جمع آوری مشکلات شهرک‌های صنعتی مواردی چون حل راههای دسترسی و تعیین زیرساخت‌های خدمات رسانی مانند؛ آب و برق و گاز در اولویت این شرکت قرار دارد، گفت: براساس قرارداد منعقد شده با اعتبار ٥٠ میلیارد تومان دغدغه و مشکل شهرک صنعتی شیراز در بحث آب شرب برای صنایع بهداشتی و غذایی مرتفع شده و در دهه فجر به مرحله بهره برداری می‌رسد.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه تامین زمین در شرکت شهرک‌ها از دیگر رویکردهاست، گفت: تامین زمین برای واحدهای صنعتی در مرکز استان شهرک شماره دو صنعتی سروستان و بیضاء با تامین برق و آب به عنوان شهرک شماره دو صنعتی شیراز فعال و در اختیار تولیدکنندگان و صنعتگران قرار خواهد گرفت.
 
هاشمی ادامه داد: طی چهار ماه گذشته ١٢ قرارداد عمرانی با اعتبار بالغ بر ٢٠ میلیارد تومان در شهرکهای صنعتی فارس منعقد شده است .٨ پروژه عمرانی نیز با اعتبار ٤ میلیارد تومان نیز در همین مدت به بهره برداری رسیده و در همین مدت مجوز ساخت ٨٨ واحد صنعتی و ٧٥ فقره پایان کار صادر شده است.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از راه‌اندازی شهرک‌های خصوصی صنعتی در استان خبر داد و گفت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی ١٠ شهرک صنعتی در استان راه‌اندازی می‌شود که تاکنون پروانه سه شهرک در شهرستان‌های سپیدان و اقلید و جواز دو شهرک در جوار شهرک صنعتی شیراز صادر شده است.
 
هاشمی ادامه داد: در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، طی تفاهم انجام شده دو بلوک از ٥٠ هکتار اراضی موجود شرکت شهرک‌های صنعتی بدون تشریفات مزایده به واحدهای دانش بنیان اختصاص خواهد یافت.
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پیش پرداخت شرکت‌های دانش بنیان برای دریافت زمین در شهرک‌های صنعتی ١٠ درصد و مابقی آن طی اقساط ٤٨ ماهه وصول خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تاکید کرد: در صورتی که واحدهای دانش بنیان زودتر از موعد به بهره برداری برسد، مشمول٣٠ درصد تخفیف خواهند شد.
هاشمی با بیان اینکه طی ٤ ماه گذشته با پیگیری‌های انجام شده ١٦ واحد صنعنی به چرخه تولید بازگشته‌اند، گفت: به زودی شهرک‌های صنفی نیز در استان شکل خواهند گرفت که اولین آن در محدوده شهر شیراز خواهد بود.
 
او خاطرنشان کرد: در راستای توانمندسازی مدیران واحدهای تولیدی، ٤٤ دوره آموزشی برگزار شده و ٧٠ شرکت مشاوره‌ای نیز در سامانه این شهرک قرار گرفته‌اند.
 هاشمی ضمن بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به عنوان نماینده بازار ملی ایران، طرح بنگاه ایده را در دستور کار خود دارد، اضافه کرد: به دنبال این هستیم که واحدهای دانش بنیان و ایده‌ها را به واحدهای تولیدی و صنعتی پیوند دهیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شرکت شهرک‌ها، خدمات ضمانت از طریق صندوق‌ها ٧ میلیارد تومان برای تسهیلات و ٥ میلیارد تومان برای سایر ضمانت‌هاست.در شهرک‌های صنعتی که هنوز زیرساخت‌ها تامین و تکمیل نشده، جلوی واگذاری زمین گرفته شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.