تست کرونای فوری در راه ایران

معاون وزیر بهداشت گفت: قرار است تا رپید تست‌های کرونا را که جواب آن‌ها ۲۵ دقیقه‌ای آماده می‌شود، از خارج کشور خریداری کنیم.

به گزارش ایران ریپورتس، بنابر اعلام وزیر بهداشت در موج جدید کرونا ابتلای جوانان به کرونا بیشتر شده است و شاهد آن هستیم که جوانان مشکوک به کرونا با این ادعا که سرما خورده اند و به کرونا مبتلا نمی شوند، در جامعه تردد می کنند، چرا که هزینه تست کرونا حدود ۶۰۰ هزار تومان است و مراکز جامع سلامت هم فقط از افراد بالای ۶۵ سال یا بیماران مبتلا به بیماری زمینه ای تست رایگان کرونا می‎گیرند، با توجه به این موضوع شاهد تردد جوانان مبتلا به بیماری در جامعه و شیوع بیشتر بیماری هستیم.

علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال  درباره تغییر سیاست وزارت بهداشت در موج جدید بیماری برای تست کرونا گفت: یک سوال خیلی مهم وجود دارد و آن این است که استراتژی جدید وزارت بهداشت برای مقابله با موج جدید چیست؟. ما چهار استراتژی اصلی در موج جدید کرونا داریم؛ اولین استراتژی ما تشدید نظارت‌ها و اعمال قانون برای قانون شکنان در حوزه رعایت شیوه‌نامه‌ها و وضع جرایم در همین راستاست. استراتژی دوم انجام تعداد زیاد تست است. استراتژی سوم، رهگیری، ردیابی و ایزوله کردن افراد مثبت بوده و استراتژی چهارم ما آموزش و اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی است.

ظرفیت تست‌های کرونا به ۴۰ هزار عدد در روز خواهد رسید

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در زمینه تست کرونا برنامه وزارت بهداشت این است که طبق دستور آقای رییس جمهور روزانه ۱۰ هزار موردبه ظرفیت تست های کرونا در کشور اضافه کنیم و اعتبار خرید این تست ها در حال تامین است و اگر این اتفاق بیفتد، ظرفیت کنونی‌ تست کرونا که از نظر تعداد تست ۲۵ تا ۳۰ هزار عدد است به ۴۰ هزار تست در روز برسد. این استراتژی اصلی است که دنبال می‌شود و این تست‌ها ونمونه‌گیری در مراکز منتخب ما انجام می‌شود. به اضافه اینکه از بخش خصوصی هم در این زمینه کمک می‌گیریم.

رییسی گفت: در زمینه تست کرونا اقدام دیگری که انجام می‌دهیم و رییس جمهور هم دستور آن را داده، این است که ۱۰۰ میلیون دلار اعتبار برای افزایش تست تامین شود و قرار شده است تا تست‌ها را از کره جنوبی یا کشور دیگری تهیه کنیم. تفاوت این تست‌های کرونا با تست‌های قبلی این بوده که این تست ها رپید هستند و جواب تست، ظرف ۲۵ دقیقه آماده می‌شود و نیاز به دستگاه خاصی ندارد و تست مخاطی است. اگر این اتفاق بیفتد، قطعا به استراتژی دوم خواهیم رسید. برای استراتژی سوم هم استفاده از اپلیکیشن ماسک را در دستور کار داریم تا بتوانیم افراد کرونا مثبت را رهگیری و ایزوله کنیم و استراتژی آخر هم که نیاز به کمک رسانه‌ها دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.