برنامه‌های ناحیه بقیه الله شیراز(عج) تشریح شد

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز گفت: اعتماد به نفس جوانان ما در دفاع مقدس منجر به دستاوردهای بزرگ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شد.

دستاوردهای بزرگ حاصل اعتماد به نفس جوانان در عرصه دفاع مقدس بود

به گزارش ایران ریپورتس، سرهنگ مجید علی‌پور در جمع خبرنگاران، با گرامیداشت چهل و یکمین سالروز دفاع مقدس اظهار داشت: دوران دفاع مقدس، یکی از افتخارات مردم، نه فقط در نظام جمهوری اسلامی، بلکه در کل تاریخ ایران اسلامی است.

وی افزود: وقتی تاریخ را ورق زده و اتفاقات روی داده در این سرزمین را مرور می‌کنیم، می بینیم که این تهاجم به ایران و این دفاع مردم از سرزمینشان، یکی از اتفاقات بزرگ بوده، هم به لحاظ اعتقادی و هم اینکه در بدترین شرایط ممکن با اتحاد همه دنیا، جنگی به ما تحمیل شد؛ اما اجازه اشغال حتی یک وجب از خاکمان را ندادیم.

علی‌پور ادامه داد: در شروع پیروزی انقلاب اسلامی، علی‌رغم تحمل سختی و مشکلات و تقدیم شهدای زیاد، اما همین امر باعث اعتمادبه‌نفس و دستاورد بزرگی در موضوعات سیاسی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی برای ادامه مسیر به همراه داشت.

او افزود: تقارن هفته دفاع مقدس امسال با بازگشایی مدارس هم تقارن زیبایی است و باید از این تقارن استفاده کنیم؛ چرا که قشر دانش‌آموز و دانشجو که آینده‌ساز این کشور است، با آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس، شهدا، ایثار، مقاومت، و ایمان و اعتقاد به وعده‌های نصرت الهی، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بارها و مشکلات بزرگ را از سر راه ملت بردارد، پس همه دستگاه‌ها وظیفه دارند که این ایام را گرامی داشته و دستاوردهای پر افتخار را منتقل کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز، در ادامه به تشریح برنامه‌های گرامیداشت این هفته پرداخت و گفت: سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) هم ویژه‌برنامه‌هایی با محوریت پایگاه‌های مقاومت تدارک دیده است.

به گفته وی، بیش از ۳۰۰ ویژه برنامه توسط پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت تدارک دیده شده که بخش عظیمی از این برنامه‌ها، با نفس گرم ولایت مبنی بر یاری رساندن به مردم، معطوف به کمک مومنانه است و عمده پایگاه‌های مقاومت آن را در برنامه‌های خود دارند.

او گفت: “ما مقتدریم” شعار هفته دفاع مقدس امسال است که فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز آن را اعلام و تصریح کرد: این شعار، یک شعار زیبا، با مسما، و حقیقتی عینی است که بایستی این شعار، به عنوان یک باور و اعتقاد در وجود مسئولین و مردم خود را نشان دهد؛ چرا که این مردم و انقلاب، ثابت کردند که در طول بیش از چهل سال گذشته، علی‌رغم همه سختی‌ها، با اقتدار کامل مسیر پیش روی خود را طی کردند.

راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون حرم حضرت احمدبن‌موسی(ع)، که به عنوان بزرگ‌ترین مرکز واکسیناسیون استان فارس خواهد بود، یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز است که سرهنگ علی‌پور از آن یاد کرد که در فضایی آرام و معنوی و به دور از هرگونه ازدحام مردم می‌توانند ضمن بهره‌مندی از فضای معنوی حرم، واکسینه شوند.

به گفته وی، در راه‌اندازی این مرکز، تولیت آستان احمدی و محمدی(ع)، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دفتر امام جمعه شیراز، بانک‌های استان فارس، بسیج جامعه پزشکی و شهرداری منطقه بافت تاریخی شیراز همکاری داشته‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز ادامه داد: پخت متمرکز ۱۵ هزار پرس غذای گرم در مجتمع فرهنگی شلمچه با ۷۲ دیگ بزرگ با محوریت گروه‌های جهادی در روز اربعین، پخش لوازم‌التحریر، افتتاح کارگاه‌های اشتغال، بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی در سطح محلات، افتتاح پایگاه مقاومتی در بسیج ادارات و بسیج محلات، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ناحیه برای هفته دفاع مقدس است.

علی‌پور گفت: یکی از برنامه‌هایی که در سال قبل انجام شد و بازخورد خوبی داشت و امسال در کل شهر شیراز و استان همزمان با شروع هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، حرکت و اعزام نمادین نیرو و خودرو به جبهه‌های حق علیه باطل است که در ناحیه بقیه‌الله(عج) از چهار راه مقر که محل اعزام رزمندگان بوده این کاروان با همان شکل و شمایل دفاع مقدس حرکت خود را آغاز کرده و در سطح شهر با پخش سرودهای ماندگار و مارش‌های نظامی، خاطراتی را تداعی خواهند کرد.

برگزاری نمایشگاه‌های عرضه محصولات مشاغل خانگی، کارگاه‌های اشتغال و صندوق‌های کارآفرینی، نمایشگاه‌هایی با موضوعات فرهنگی در سطح پارک‌ها، محلات، مساجد و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، شب شعر دفاع مقدس توسط پایگاه مقاومت دفتر آیت‌الله دژکام، نشست‌های بصیرتی، مسابقات ورزشی، غبارروبی گلزار شهدا، اجرای سرود پاتوق خیابانی، بخش دیگری از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که به گفته فرمانده ناحیه بقیه‌الله(ع) شیراز، در اولین هفته گرامیداشت دفاع مقدس در گام دوم انقلاب، توسط پایگاه‌های مقاومت در این ناحیه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.