انتصاب رئیس مؤسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر سید احمد فاضل‌زاده را به سمت رئیس مؤسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری منصوب کرد.

رانتصاب ئیس مؤسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری

به گزارش ایران ریپورتس، متن حکم انتصاب دکتر محمد علی زلفی گل خطاب به دکتر سید احمد فاضل زاده به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر سید احمد فاضل زاده
با سلام و احترام

پس از حمد خدا، درود و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)، نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربه جنابعالی و با عنایت به پیشنهاد معاون محترم پژوهش و معاون محترم فناوری و نوآوری، به موجب این حکم به مدت چهار سال به سمت رئیس مؤسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری منصوب می‌شوید.
امید است با توجه به راهبرد‌های اساسی دولت مردمی نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم، فناوری و نوآوری به‌ویژه توسعه زیرساخت‌های پایش و انتشار نتایج علم و فناوری و حل مشکلات پیش روی نمایه‌سازی نشریات علمی، پژوهشی و ترویجی ایفا نمایید.

انتظار می‌رود موارد ذیل در اولویت کار‌های اجرایی جنابعالی قرار گیرد:
»» ایجاد زیرساخت لازم جهت توسعه کمی و کیفی نمایه‌سازی مجلات، اختراعات و فناوری‌ها و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری
»» پیاده‌سازی کامل سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها (نان) و برنامه‌ریزی برای استفاده کامل از ظرفیت‌های قانونی در توسعه و تکمیل آن
»» تدوین سند و پیاده‌سازی سکوی ملی آموزشی، تربیتی، فرهنگی، پژوهشی، فناوری و نوآوری در راستای اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی با تعامل مؤثر با سایر بازیگران
»» بسترسازی برای معرفی و توسعه دامنه نمایه‌سازی و انتشارات ISC در سطح جهان
»» فراهم‌سازی بستر مناسب برای توسعه نمایه‌سازی، علم سنجی و سنجش فناوری در کشور‌های اسلامی
»» ارتقای جایگاه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها به عنوان بستر اصلی پیاده‌سازی نظام ملی نوآوری در چارچوب نقشه جامع علمی کشور و برنامه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی
»» راه‌اندازی سکوی ارتباط علمی دانشمندان در سطح ملی و بین‌المللی
»» ایجاد درگاه آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان (دانا)
»» تعیین اثربخشی آثار علمی، فناوری و نوآوری در رشته‌های موضوعی مختلف
»» تعامل و تکامل هم‌افزا با دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، پژوهشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی و صنعتی خصوصی و دولتی
»» تدوین سازوکار عملیاتی جهت تحقق مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری در حوزه ماموریت‌های مؤسسه
»» ساماندهی، نظارت و ارزیابی کنفرانس‌های علمی ملی و بین‌المللی

امید است با استعانت از خدای سبحان، درایت جنابعالی و همکاری و همراهی با سایر رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و ارتقای عملکرد این حوزه ایفا نمایید».
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم؛ دکتر سید احمد فاضل زاده حقیقی (متولد ۱۳۴۶ – شیراز) استاد تمام مهندسی هوافضا در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز است.
وی دارای عنوان رتبه اول کنکور سراسری کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف در سال ۷۰ در رشته مهندسی مکانیک و اولین دانشجوی ممتاز دانشگاه و اولین دانش‌آموخته دکتری هوافضا در کشور در سال ۱۳۸۰ است.
ترجمه و چاپ یک جلد کتاب تخصصی، تالیف و ویراستاری دو جلد کتاب انگلیسی توسط انتشارات اشپرینگر، انتشار ۱۳۵ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی، ارائه ۱۳۰ مقاله در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی، یک مورد ثبت اختراع و تجاری‌سازی چند طرح تحقیقاتی کاربردی ملی از نتایج فعالیت‌های پژوهشی و فناوری وی و همکارانش بوده است.
کسب عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه شیراز، پژوهشگر برتر استان فارس، مدیر فناور برتر و مدیر اجرایی نمونه از دیگر افتخارات دکتر فاضل‌زاده است.
دکتر فاضل‌زاده یکی از سه مؤلف کتاب مکانیک محیط‌های پیوسته محاسباتی ساختار‌های نانومقیاس است که از سوی انتشارات بین‌المللی اشپرینگر در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و جایزه بهترین کتاب علمی کامستک ۲۰۲۱ را کسب کرد.
از سوابق اجرایی دکتر فاضل‌زاده می‌توان به فعالیت اجرایی به‌عنوان رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز، رئیس پارک علم و فناوری فارس، دبیر هجدهمین کنفرانس بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری آسیا (ASPA-۲۰۱۴) اشاره کرد.
عضویت در هیئت موسس، هیئت مدیره و نایب رئیس انجمن علمی پارک‌ها و مراکز رشد ایران، عضویت در هیئت مدیره انجمن پارک‌های علم و فناوری آسیا، عضویت حقیقی در هیئت امنای دانشگاه شیراز (دانشگاه شیراز، مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام)، دانشگاه صنعتی شیراز و پارک علم و فناوری فارس، عضویت در انجمن مهندسان مکانیک ایران و انجمن مهندسان هوافضای ایران از دیگر فعالیت‌های اجرایی و علمی وی بوده است.
وزیر علوم در نامه جداگانه‌ای از خدمات و زحمات دکتر محمدجواد دهقانی رئیس سابق مؤسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری در زمان تصدی مسؤولیت این مؤسسه قدردانی کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.