استان فارس از بزرگترین تولید کننده‌های سنگ کشور

در حال حاضر کمتر کشوری تنوع سنگ‌های ایران را داشته که استان فارس نیز از استان‌هایی به شمار رفته که بیشترین تولیدات سنگ را در کشور دارا است.

به گزارش ایران ریپورتس، مدیر مجتمع سنگ‌ کوه نور پارس در نشستی با اصحاب رسانه اظهار داشت: سنگ کوه نور پارس با هدف ایجاد کارآفرینی و ارائه مشاوره تخصصی به مردم و نمایش انواع سنگ های ساختمانی، تزئینی و نما در استان فارس آغاز به فعالیت کرده است.

محمد رضا دهقانیان گفت: در آینده نزدیک دستگاه های cnc و فلز دروازه ای برای هماهنگ کردن اسلب ها جهت خدمت رسانی به مردم از کارخانه تا خانه راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت نفر به صورت مستقیم و ۱۵ نفر به شکل غیر مستقیم در این مجتمع در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک توسط این مجتمع به صورت مجازی شاهد آموزش سنگ و مشاوره تخصصی آن هستیم و همچنین تا کمتر از دو ماه آینده سامانه فروش آنلاین کوه نور پارس نیز راه اندازی می‌شود.

در ادامه رییس هیئت مدیره مجتمع سنگ کوه نور پارس عنوان کرد: از هزاران سال پیش سنگ به اشکال مختلف وارد زندگی بشر و تسهیل کننده در زندگی او شد به همین خاطر سنگ عضو جدایی ناپذیری از تاریخ بشری است.

سید احمد حسینی گفت:بحث مدلینگ سنگ همانند مدهای دیگر دچار تغییر بوده و هست و همانطور که تکنولوژی پیشرفت کرد سنگ نیز بیشتر وارد منزل‌های مردم شد.

وی با اشاره به اهداف خود گفت: در ابتدا به داشتن هزاران نیرو فکر کرده و در ادامه با داشتن متنوع‌ترین سنگ‌ها در این مجتمع خواهیم توانست نیاز تمامی اشخاص را با هر سلیقه‌ای برطرف کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه باید قدمی برای معضل بیکاری برداشته شود زیرا بیکاری مادر تمام مشکلات است، اضافه کرد:تصمیم ما بر آن بوده که در تمامی نقاط کارمان از کارگران بومی همان منطقه استفاده شود.

رییس هیئت مدیره مجتمع سنگ کوه نور پارس در آخر عنوان کرد: در کارخانه ما واقع در برمشور روزانه بیش از هزار متر تولید داشته و در حال حاضر به ۵۰ درصد ظرفیت خود رسیده ایم.

در ادامه مدیر عامل کارخانه گفت: سنگ‌های طبیعی که با توجه به مواد معدنی آن، آلاینده مضری برای سلامتی ندارند همچنین با توجه به تنوع رنگ و بافت و در دسترس بودن، معماران را باطیف وسیع انتخاب روبرو کرده که در قسمت های مختلف ساختمان کارایی دارند.

مجید توکلی گفت:ایران یکی از کشورهای غنی در بحث سنگ‌های تزئینی به شمار رفته و دارای ذخایر عظیم سنگ‌های تزئینی در دنیا است.

وی افزود: این سنگ‌ها هم از لحاظ صادرات و هم تولیدات داخلی درآمد زا بوده که ارزش افزوده‌ای از این طریق عاید کشور می‌شود.

مدیر عامل کارخانه عنوان کرد: ذخایر سنگ های تزیینی در ایران حدود ۵ میلیارد تن بوده که سالانه ۵۰۰ هزار تن از آن صادر می‌شود.

توکلی با بیان اینکه کشور ما توانایی تولید سالانه ۱۲ میلیارد تن سنگ تزئینی و رسیدن به پنج رتبه اول جهان را دارد، اضافه کرد: در حال حاضر از نظر صادرات رتبه بیست جهان را دارا هستیم.

وی با اشاره به اینکه کمتر کشوری تنوع سنگ‌های ایران را دارد، افزود: در حال حاضر بیشترین تولیدات سنگ در کشور ما از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، فارس، کرمان، یزد، لرستان و اصفهان است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.