از لباس تا خودرو و تفریحات خارجی؛ گرایش دولتمردان به کجاست؟ +تصاویر

شماری از دولتمردان گرایشات غربی دارند و بیشتر مسئولیت و پستی ایرانی دارند اما در بقیه موارد از جمله لباس، خودرو، اقامت فرزندان و خصوصا سیاست کلی به غرب رغبت دارند.

از لباس تا خودرو و تفریحات خارجی؛ گرایش دولتمردان به کجاست؟ +تصاویر

به گزارش ایران ریپورتس، این روزها عکسی از لباس رئیس جمهور در کاخ ریاست جمهوری منتشر شده است که نشان می‌دهد جنس لباده‌ای که وی بر تن دارد ایتالیایی است. این موضوع باعث بروز واکنش‌های مختلفی از سوی کاربران شبکه های اجتماعی و فعالان مجازی شد. این روزها درحالی کشور در حوزه اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند که گلایه اصلی تولیدکنندگان داخلی عدم توجه کافی و برنامه‌ریزی دولت جهت تقویت تولید ملی است. حالا لباس آقای رئیس جمهور مزید علت شده است تا این انتقادات بیشتر درخور و بجا جلوه کند.

دولت روحانی نگاه ویژه‌ای به غرب دارد و از این رو چندان این موضوع بعید نبود و در چند حوزه این مسئله بازتاب داشته است که به طور اجمالی به آن اشاره می‌کنیم.

ظاهر دولتمردان تدبیر و امید: از لباس روحانی که سر و صدا کرده بگذریم، این روزها ساعت آقای معاون اول نیز بسیار جنجالی شده است. ساعتِ «امگا کانستلیشنِ» که اسحاق جهانگیری اخیرا به دست کرده است بازه‌ی قیمتی متفاوتی دارد؛ بستگی دارد نگین جواهر در آن کار شده باشد یا خیر! اما قیمت آن از ۴۴۰۰ تا ۸۹۰۰ دلار متغیر است. هر چند کاربران شبکه های اجتماعی عنوان می کنند از جهانگیری بعید است ساعت مشابه اصل یا همان فیک دست کند. قبا ایتالیایی روحانی بسیاری را به یاد مردی با قبای انگلیسی انداخت. عکسی از «سید محمد خاتمی» مربوط به حاشیه نماز عید فطر سال 1385 در مصلی تهران منتشر شد که نشان می داد جنس قبایی که وی به تن دارد انگلیسی است. فعالان سیاسی معتقدند مسئولانی که در لباس هم از جنس خارجی استفاده می‌کنند چندان نمی توانند پاسدار تولید داخلی باشند چه اینکه جنس ایرانی مرغوب در بازار کم نیست و چند سال پیش کت و شلوار فوتبالیست‌های ایرانی با طراحی و جنس داخلی مورد تعریف و تمجید رسانه‌های خارجی قرار گرفت.

آقازاده‌های خارج نشین: ماجرای آقازاده‌های خارج نشین و  اقامت فرزندان دولتمردان در آمریکا مسئله پنهانی نیست. «معصومه ابتکار» معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از جمله مسئولانی است که فرزندش در آمریکا اقامت داشته و بارها در رسانه‌های مختلف مانند تلویزیون درباره این موضوع از وی سئوال شده است. گفته می شود یکی از فرزندان ظریف در اتریش زندگی می کند. برای همین منظور بود که پویشی به عنوان «فرزندت کجاست؟» در شبکه های اجتماعی به راه افتاد که بسیاری به این نتیجه رسیدند که کشورهای غربی محل اقامت برخی از فرزندان سیاستمداران است.

ماشین های خارجی لوکس: اغلب دولتمردان ماشین های لوکس خارجی سوار می شوند. رسانه‌ها خبر داده‌اند که حسن روحانی در برخی موارد از خودرو بی‌ام‌و استفاده و در بعضی مراسم‌های دیگر که شاید کمی از تهران دور باشد از یک پاترول ضد گلوله و یا تویوتا لندکروز استفاده می‌کند. کیا و لندکروز شاسی بلند از جمله خودروهایی است که توسط دولتمردان برای راه های دور استفاده می شود. اغلب دولتمردان از ماشین‌های شاسی بلند خارجی استفاده می کنند.

تفریحات خارجی: تفریحات خارجی دولتمردان نیز چندان موضوع پنهانی نیست. در ماجرای سیل گلستان بود که استاندار در بحبوحه سیل به خارج از کشور رفته بود.  درحالی که همه به دنبال استاندار می گشتند مسئولان استانی از بروز این مسئله خودداری می کردند. سفر دسته جمعی دولتمردان استان سیستان و بلوچستان به پاریس از جمله همین موارد بود. اغلب سفرهای خارجی تفریحی میان دولتمردان میانی در رده استاندار و فرماندار شایع است.

گرایش سیاسی به غرب: گرایشات سیاسی دولتمردان یازدهم و دوازدهم به غرب باعث شده است که کشور حدود 8 سال معطل توافق با آمریکا و اروپا شود. در همین رابطه آخرین تحولات سیاسی خارجی ایران دادن پالس های مختلف به آمریکا برای بازگشت به برجام و برداشتن تحریم هاست. کمتر سخنرانی از سوی رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان می توان دید که درباره برجام و تحریم ها و بازگشت آمریکا به برجام حرفی زده نشده باشد. این روزها دولتمردان اصرار و از بایدن و دولتمردانش برای برداشتن تحریم ها انکار صورت می گیرد. کار حتی به جایی کشیده که برخی از نزدیکان و طرفدارن دولت برای بایدن نامه و یادداشت دلخورانه می نویسند و از بدعهدی دوباره آمریکا گله می‌کنند. دولت در ماه‌های آخر فعالیت خود قرار دارد اما همچنان مصرانه پیگیر حل مسائل و مشکلات کشور از طریق غرب است که این موضوع به انباشت مشکلات انجامیده و وضعیت فعلی کشور را بوجود آورده است. ماجرای گزیده شدن از یک سوراخ دیگر در دولت روحانی محلی از اعراب ندارد و آمریکا و غرب همواره بدقولی کرده اند اما دولت همواره نگاهش به غرب بوده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.