ادامه محدودیت‌های کرونایی در فارس تا 2 آبان؛ شاید تمدید شود

جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس گفت: محدودیت‌های کرونایی فارس تا ۲ آبان ادامه دارد و در خصوص تداوم یا توقف آن پایان مهر تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش ایران ریپورتس، عبدالرضا قاسمپور در گفت‌وگو با ایسنا افزود: براساس تصمیم ستاد مدیریت بیماری کرونا در فارس، از روز ۲۳ مهر و با توجه به وضعیت آماری شیوع بیماری کرونا در این استان و استان‌های همجوار، محدودیت‌هایی اجرایی شده است که تا روز دوم آبان ادامه خواهد داشت.

قاسمپور با تاکید بر اینکه اعمال برخی محدویت‌ها تنها برای حفظ سلامتی مردم است، از مردم فارس و مسئولان هیئات مذهبی به واسطه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغی در زمان برپایی عزاداری‌های ایام محرم و صفر و خصوصا دهه پایانی ماه صفر قدردانی و اضافه کرد: در خصوص تداوم یا توقف محدودیت‌ها و شیوه اعمال نظارت‌ها روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه در ستاد استانی مدیریت کرونا، تصمیم گیری خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: در ستاد استانی محدویت فعالیت مساجد، مصلی‌ها و اماکن متبرکه مصوب شد و در راستای اجرای آن، شورای هیئات مذهبی همراهی کاملی را داشت و برای حفظ سلامتی شهروندان، برنامه‌ها و مراسم‌های پیش‌بینی شده را کاملا لغو کرد.

جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس با تاکید بر اینکه انتظار است که پس از ماه صفر هم مردم همچنان دستورات بهداشتی را رعایت و از برپایی تجمعات و مراسم ختم و عروسی خوددرای کنند، عنوان کرد: تمدید محدویت‌ها بستگی به وضعیت و شرایط استان دارد.

قاسمپور همچنین با تصریح بر این موضوع که نظارت‌ها بر بخش اداری و دولتی با سختگیری بیشتری انجام و با متخلفین برابر قانون تخلفات اداری برخوردار خواهد شد، گفت: احتمال اجرای طرح استفاده اجباری ماسک از خانه تا خانه در هفته‌های آتی و اعمال جریمه برای متخلفین نیز قابل پیش‌بینی است.

معاون استانداری فارس با اشاره به تشدید فعالیت کمیته بازرسی و نظارت در این استان، خاطرنشان کرد: کنترل و نظارت جدی بر همه مشاغل، اصناف، مراکز و اماکن در دستور کار این کمیته قرار دارد و همه افراد موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

انتهای پیام

Leave a Reply

Your email address will not be published.