اخاذی 5 میلیاردی یک زن

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری خانمی که با تهدید به انتشار فیلم و عکس‌های خصوصی شاکی، قصد اخاذی ۵ میلیارد تومانی را داشت خبر داد.

اخاذی ۵ میلیارد تومانی با تهدید به انتشار فیلم و عکس خصوصی

به گزارش ایران ریپورتس، علی قهرمان طالع اظهار کرد: طی مراجعه شاکی پرونده و ادعا در خصوص این‌که پیام‌هایی تهدیدآمیز از شخص یا اشخاصی ناشناس در پیام‌رسان تلگرام دریافت و از وی می‌خواهند در قبال عدم پخش فیلم و عکس‌های خصوصی باید مبلغ ۵ میلیارد تومان از طریق ارز دیجیتال در عرض پنج روز به آن‌ها پرداخت کند، خواستار رسیدگی به موضوع شد.

وی افزود: کارآگاهان سایبری این پلیس بلافاصله دست ‌به‌ کار شده و شروع به جمع‌بندی مدارک و سرنخ‌های موجود برای پرونده نمودند و با توجه به این‌که شماره تلفن موجود در پرونده مجازی بوده، مأموران با بررسی سرنخ‌ها و به‌ کارگیری ترفندهای فنی و پلیسی به خانمی مظنون و جهت بازجویی به پلیس فتا دعوت کردند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان کرد: در بازجویی‌های اولیه مظنون پرونده در ابتدا عنوان کرد که قبلاً با شاکی در ارتباط بوده و هیچ‌گونه عکس و فیلمی در اختیارش نیست و احتمالاً این کار توسط سارقانی که گوشی وی را چند ماه قبل دزدیده‌اند استخراج و صورت گرفته است.

مراقب تبادل عکس و فیلم خصوصی در فضای مجازی باشید

قهرمان طالع ادامه داد: افسران به ادعاهای مظنون پرونده مشکوک شده و پس از بررسی گوشی و تجهیزات وی مشخص شد که این خانم شخص تهدید کننده است که به دلیل آگاهی از شرایط مالی خوب و موقعیت اجتماعی خاص شاکی قصد تهدید و اخاذی از وی را داشته که پس از هماهنگی‌های لازم بلافاصله دستگیر و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی گفت: همه کاربران فضای مجازی باید بدانند که هرگونه ارتباط و تبادل کردن عکس و فیلم خصوصی در فضای مجازی می‌تواند منجر به یک فاجعه و آبروریزی شده و باعث تخریب بنیان خانواده، جایگاه خانوادگی و اجتماعی افراد شود، پس مراقب ارتباطات در این فضا باشید؛ ضمناً کاربران می‌توانند جهت دریافت هرگونه مشاوره از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اقدام کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.