اتمام 15 پروژه نیمه تمام کتابخانه ای فارس تا پایان سال ضروری است

استاندار فارس گفت: برآورد تکمیل پانزده پروژه نیمه تمام کتابخانه ای، بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال است و با توجه به اینکه اغلب آن ها در شهرهای فاقد کتابخانه یا پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالا هستند، باید برنامه ریزی شود که تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری برسد.

اتمام 15 پروژه نیمه تمام کتابخانه ای فارس تا پایان سال ضروری است

 به گزارش ایران ریپورتس، سی و هفتمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان فارس، ۷ تیرماه به ریاست محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، جمعی از مدیران کل استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی فارس و فرماندار و شهردار شیراز برگزار شد.

استاندار فارس در این نشست با اشاره به پروژه های کتابخانه های عمومی عنوان کرد: ۴۰ پروژه کتابخانه ای در استان در دست اقدام است و پروژه های اولویت دار باید تا پایان سال به اتمام برسد.

محمدهادی ایمانیه با اشاره به ۱۵ پروژه اولوبت دار تأکید کرد: برآورد تکمیل این پانزده پروژه کتابخانه ای، بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال است و با توجه به اینکه اغلب آن ها در شهرهای فاقد کتابخانه یا پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالا هستند، باید برنامه ریزی شود که تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری برسد. لازم است تأمین این اعتبارات از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، انجام شود.

وی با تأکید بر لزوم نظارت بر پرداخت ماهانه نیم درصد کتابخانه های عمومی اضافه کرد: پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی در استان باید به صورت جدی و منظم نظارت شود؛ دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فاس باید بر پرداخت ماهانه نیم درصد شهر شیراز و دیگر شهرها نظارت و فهرست شهردارانی که اعتبارات قانونی نیم درصد را پرداخت نمی کنند، اعلام کند.

ایمانیه گفت: شهرداری شیراز باید پرداخت نیم درصد سال جاری را شروع و برای پرداخت معوقات سال قبل برنامه ریزی کند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان فارس با اشاره به اینکه زمین پیشنهادی در غرب شیراز برای ساخت کتابخانه مرکزی مناسب نیست، گفت: کتابخانه مرکزی شیراز باید در منطقه ای با دسترسی عمومی ساخته شود، برای این کتابخانه دو گزینه در مرکز شهر و بافت تاریخی مد نظر است و به زودی زمین مناسب برای این کتابخانه مرکزی شیراز تعیین و اعلام می شود.

محمدهادی ایمانیه بر وجود کتابخانه در مجتمع های مسکونی اشاره و عنوان کرد: در مجتمع های بیش از ۲۰۰ واحد باید کتابخانه در نظر گرفته شود. اداره کل راه و شهرسازی موظف است، در کنار هر مجتمع مسکونی بیش از ۲۰۰ واحد، کتابخانه بسازد.

استاندار فارس گفت: در استان فارس، خیرین پای کار هستند؛ از ظرفیت خیرین برای توسعه کتابخانه ها استفاده شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.