کلنگ‌زنی پروژه اقتصادی کارخانه کاشی و سرامیک در اقلید

کلنگ پروژه کارخانه کاشی و سرامیک جهان سرام فارس امروز با حضور مسئولان در شهرستان اقلید به زمین خورد.

به گزارش ایران ریپورتس، پروژه کارخانه کاشی و سرامیک جهان سرام فارس امروز  با حضور نماینده شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، مسئولان و سرمایه گزاران این پروژه اقتصادی کلنگ زنی شد.

این پروژه اقتصادی با اعتبار اولیه ۴۰۰ میلیارد تومان، به بهره برداری خواهد رسید و با فعال شدن این کارخانه در فاز اول برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰۰ نفر بطور غیرمستقیم اشتغال زایی می‌شود.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، در آیین کلنگ زنی احداث این کارخانه، ضمن قدردانی از سرمایه گذاران این پروژه اقتصادی، گفت: ظرفیت مناسب این منطقه و نزدیک بودن به معدن خاک نسوز استقلال آباده، موجب رشد این کارخانه خواهد شد که موجب خیر و برکت بسیاری برای مردم شهرستان و منطقه خواهد بود.

صالحی تصریح کرد: با ورود این کارخانه کاشی و سرامیک، صنایع و منابع وابسته به این صنعت نیز رونق بسیاری پیدا خواهد کرد، لذا نیاز به راه اندازی رشته‌های مرتبط با کاشی و سرامیک، نظیر رشته مهندسی مواد و گرایش سرامیک در سطح شهرستان هستیم تا به تکمیل فرایند این زنجیره انجام شود، در همین راستا، از تمام ظرفیت‌های موجود جهت احداث آزمایشگاه تخصصی کاشی و سرامیک در اقلید استفاده خواهیم کرد.

مسلم صالحی این پروژه را چراغ امید منطقه دانست و افزود: این پروژه اقتصادی مایه دلگرمی مردم شهرستان است و ایجاد اعتبار صنعتی ویژه‌ی منطقه، که به واسطه احداث این کارخانه صورت گرفته است، میل به سرمایه گزاری را افزایش داده و زمینه را برای ورود سایر سرمایه گزاران به منطقه فراهم می‌کند.

وحید نعمت الهی مدیر اجرایی و نماینده شرکت جهان سرام فارس نیز از سرمایه گزاری با اعتبار بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان، جهت احداث این پروژه از سوی سرمایه گذاران خبر داد.

او عنوان کرد: با حمایت‌های نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان اقلید و مسئولان موفق به کسب مجوز‌های لازم جهت احداث این مجموعه در کمترین زمان ممکن شدیم.

نعمت اللهی اظهار کرد: هدف از راه اندازی این کارخانه، را علاوه بر اشتغال زایی جوانان منطقه و ورود صنعت سرامیک به خطه اقلید و نیز استفاده از ظرفیت‌های صنعتی شهرستان اقلید است.

حجت الاسلام و المسلمین طالبی امام جمعه اقلید هم ضمن تشکر از تمامی سرمایه گزاران این پروژه جهت اشتغال زایی و رفع بیکاری در منطقه گفت: عرصه‌ی تولید و رونق اقتصادی از مهمترین عرصه‌های فعلی انقلاب اسلامی است که امید را به دل جامعه تزریق می‌کند.

انتهای پیام/ 

Leave a Reply

Your email address will not be published.