کالاهای خانگی شناسنامه‌دار شوند

فرماندار شهرستان شیراز گفت:شناسنامه‌دار کردن کالاهای خانگی ضروری است و دستگاه‌های مربوط در حوزه بازار باید اجرای این طرح را در این شهرستان پیگیری کنند.

به گزارش ایران ریپورتس98، محمدرضا امیری عصر یکشنبه در جلسه مشترک کمیته ساماندهی و پایش اطلاعات انبارها و کمیسیون پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان شیراز، ایجاد فضای رقابتی در استفاده از کالای داخلی را منوط به افزایش کیفیت تولیدات برشمرد و بیان کرد: لازم است سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ضمن نظارت بر عملکرد عرضه کنندگان عمده، اجرای طرح شناسه دار کردن کالاهای خانگی را در شیراز بر اساس ضوابط و موازین و مقررات مربوط پیگیری کنند.

وی ضمن تاکید بر اتخاذ تدابیر لازم با هدف پیشگیری از قاچاق محصولات به خارج از کشور، قاچاق را پدیده ای مذموم برشمرد که در همه دنیا موجب آسیب‌های بزرگی به ثروت ملی و بازار کار می شود و اجرای طرح شناسنامه دار کردن کالاهای خانگی با همین هدف صورت می گیرد.

فرماندار شیراز با یادآوری ۱۲ تیرماه سالروز صدور فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: لازم است برای توسعه فرهنگ مبارزه با قاچاق  و به منظور حمایت از  کالای تولید طرح شناسنامه دار کردن کالاهای خانگی در این ایام و مناسبت پررنگ برگزار شود و بیش از پیش به مبارزه با قاچاق کالا و ارز همت گماشت.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق شهرستان شیراز با اشاره به نامگذاری سال جهش تولید و ضرورت همگامی همه دستگاه‌های اجرایی برای تحقق این شعار، جلوگیری از قاچاق کالا را یکی از لازمه های اصلی رسیدن به این هدف برشمرد و افزود: تحقق جهش تولید نیازمند سیاست های متمرکز و یکپارچه ای است که از یک سو از ورود کالا در مبادی ورودی جلوگیری و از سوی دیگر با ارتقای کیفی محصولات داخلی زمینه استفاده خود خواسته مردم از تولیدات داخل را فراهم می سازد.

فرماندار شهرستان شیراز هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های از جمله سازمان صمت، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و راهداری را لازمه مبارزه با قاچاق، بویژه نظارت و کنترل مسیرهای خروجی برای جلوگیری از قاچاق گندم عنوان کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.